sory olo ale ja pisałem o szperze o 100%, zobaczolozwirski pisze:
Szpery to sa tez mechanizmy roznicowe i pozwalaja sie kolom na zakrecie krecic z roznymi predkosciami,
zatem szpery 100% nie mozna nazwac mechanizmem roznicowym a juz na pewno nie pozwala ona sie krecić kołom z rożnymi predkosciami!! Chyba ze Ty uwazasz inaczej??sas_gti pisze:Gdyby oba koła były szczepiaone na stałe (szpera 100%)...
Przy szperze 100% predkosc lewego i prawego koła jest !zawsze! taka sama, nie wazne czy to zakręt czy prosta i o tym pisałem. Nie ma szans zeby szpera 100% nagle zaczęła działać jak mechanizm róznicowy. Szpera 100% mozna na dobrą sprawę zrobić spawajać dyfer na stałe co czesto próbują robić z różnym skutkiem "drifterzy" w bmw.
Wiem o co ci chodziło, ty piszesz o swoje quaife ktora przeciez nie ma 100% ale pewnie maks 60 czy 70%, a ja pisalem o takiej 100% bo na takim przykladzie najlatwiej wytlumaczyc. Wszystko sie zgadza i w tym co ty pisesz o sportowym mech różnicowym i z tym co ja napisałem o szperze 100% tylko mi sie nie spodobało ze mowisz ze ja głupoty pisze , a nawet sie chyba nie zastanowiles.
Miałbyś rację ze ja piszę głupoty gdybym pisał o sportowym mechanizm różnicowym (np 50%) ale ja pisalem o szperze 100% która nawet nie jest machanizmem różnicowym i na zakręcie zawsze auto bedzie szło poślizgiem jednego z kół napędzanych a dlaczego to pisalem wyzej. Im zeszpreowanie bliższe 100% tym bardziej zbliżasz się do sytacji jaka ma miejece przy szperze 100% a którą opisałem wyżej.
zgadza sie?