[Mk3 VR6 Syncro] Naped do driftu

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn sie 14, 2006 10:47

Simon_VR pisze:
piotr2 pisze:sas_gti, ale to ma sie nie prowadzic tylko bokiem jechac :)
Dokladnie tak. Plan jest taki: Wywalic wszystko co zbedne, przerobic ten naped (o ile sie da - stad ta prosba) i jazda bokiem. Nie chce kupowac BMW czy jakies japonskie wydumki. Chce zrobic Golfa robiacego boki :grin:
Sam planuje zrobić MK1 z napędem tylko na tył. Napęd cały mam i wiem, że dyfer jest dość słaby. Szukaj dyfra ze starego audi coupe bo jest dużo wytrzymalszy. Do tego wszystkiego dochodzą jeszcze wytrzymalsze przeguby i półosie. Sama skrzynia syncro da radę ale wał może nie dać, a wiskoze należy wywalić.



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Re: Golf VR6 Syncro - Naped do driftu

Post autor: Cefaloid » pn sie 14, 2006 13:09

Simon_VR pisze:Witam
Jezeli ktos posiada jakies info lub rady bardzo prosze o odpowiedz.
Mam zamiar zdrobic Golfika do driftu i chodzi mi o materialy dotyczace zmiany przeniesienia napedu w Vr6 Syncro wylacznie na tyl. Moze ktos z Was robil juz taki mod??
Z gory wielkie dzieki
No jak koniecznie musisz to:
- wywal przednie półosie (trzebaby wybić półosie z przegubów)
- wywal sprzęgło wiskotyczne a zamiast niej wstaw odcinek wału
- w tylnym moście bezwzględnie zablokuj mechanizm wolnego koła

Po ww modyfikacjach pozostaje liczyć na to że tylny dyfer wytrzyma obciążenia oraz że nie wylecisz z pierwszego zakrętu do rowu. No nie żarty, auta tylnonapędowe mają zupełnie inaczej rozmieszczone masy w aucie. Tu masa nie będzie pasować do nacisków na osie i auto może zrobić się bardzo niestabilne.

Przy okazji po co? Nie lepiej mieć napęd na obie osie i robić boki w zakrętach
na obie osie? (ja z uwagi na niewielką moc 90 kucy robię to najwyżej na śniegu ale frajda niesamowita) Wg mnie lepiej pozostać przy niemodyfikowanym.

Nie zgadzam się natomiast z przedmówcami że napęd syncro jest kiepski. Proponuję najpierw pojeździć zimą i wrócić do swojego auta z napędem na przód (bo zawsze przejście na gorsze boli). Kiepski w porównaniu z Subaru Impreza czy torsenem z Audi Quattro? Zdecydowanie TAK. Kiepski w porównaniu z golfem bez syncro? Tere fere, marzenia.

Acha. Należy obalić kilka mitów o sprzęgle wiskotycznym.
Nie jest wcale delikatne i reaguje w 0.1 sekundy lub max 20 stopni obrotu koła anie jak niektórzy sądzą po 2 - 3 pełnych obrotach. Mam sporo materiałów na ten temat. Nie jest to szczyt techniki i do trakcji Subaru w zakrętach mu daleko ale za to na śliskim pokazuje swoje prawdziwe oblicze.


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
Kubus20
VW Baron
VW Baron
Posty: 3221
Rejestracja: sob lut 12, 2005 14:10
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Kubus20 » pn sie 14, 2006 15:12

Po co robić z golfa tylnonapędówkę. To auto jest zupełnie nieprzystosowane do tylnego napędu. Rozkład mas nie jest dostosowany do tylnego napędu. Poza tym tył auta jest bardzo krótki. Takie auto nie bedzie dobrze jeździć bokiem poprostu.
Zresztą Twoja sprawa. Zrobisz VR'a z napedem na tył, a jadąc boikem i tak go nie ogarniesz i więcej bedziesz bluzgał niż jeździł bokiem.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sie 14, 2006 15:58

djtom, pierwsza corola, model e86, po japońsku Nacziroku i tak tez brzmi jej nazwa , corolla Hachiroku, kultowa drift maszyna

[ Dodano: Pon Sie 14, 2006 16:11 ]
Simon_VR, musisz troche głebiej wjesc chyba w temat bo fura to moze bedize fajna (golf RWD) ale nie bedize to mialo dobrych wlasciwosci jezdnych....Polody ostanio odszedł od escorta mk2 RWD na rzecz nissana bo powieidzła ze juz pewnych rzeczy tym autem nie przeskoczy, jest tak skonstruowane, powiedział ze powyzej 160 km/h tym, autem ceizko sie juz driftuje.....mysle ze w aucie które ty sam zdudujesz napotkasz takie problemy już przy 50-60 km/h...tu trzeba miec ogromna wiedze jak ustawić auto!! kąty, zbierznosci , wyprzedzenie sworznia itd.... a ty je chcesz sam zbudowac?? naogladałeś sie za duzo filmów.....to musi sie skonczyc porażka
Kup hachiroku, albo takiego ecorta jak M.Polody zaczynał, myśle ze w tym przypadku nikt z naszego forum nie bedize miał ci za złe ze nie chcesz golfa, on sie po porstu do tego nie nadaje.....
POczytaj sobie o autku któe sie nazywa CLIO V6, sa straszne problemy z prowadzeniem tego auta, mysle ze golfem bedize podobnie, krótki tyłek, kola na rogach, nadwozie hatchback....
Poza tym ciekawe czemu nikt nie robi maszyn RWD w nadwoziu hatchback?? chyba tylko poza tym Clio V6 (kilkaset sztuk) i BMW 3 compact, ale bwm maja wszytkie na tyl naped i juz to potrafia zrobic bo maja doswiadczenie, chyba jako jedyni na swiecie w tej dziedzienie, ja odradzam bo utopisz mnóstwo kasy a potencjał driftowy w takim aucie jest moim zdaniem żadnen.....najpierw długo byś "uczyl" golfa jezdzic bokiem, tj poprawiał nastawy , i konstrukcje , żeby w ogole byl do tego zdolny.....
proponuje załozyc ci temat na forum streetracingowym, sa tam ludzie co driftuja, na pewno ci to lepiej wytłuamcza, a jestem pewiem ze beda tego samego zdania co ja....pozdro

[ Dodano: Pon Sie 14, 2006 16:13 ]
Cefaloid, pierwszy raz w zyciu ktos w koncu podał tą wartosc, nigdzie tego nie mogłem znalezc
dzieki
a tak na marginesie to spore ma to opuźnienie :)

[ Dodano: Pon Sie 14, 2006 16:15 ]
TAZ, a jak zniesie to buda mk1 nie obliczona na takie moomenty z tyłu?? klatka bedzie??

[ Dodano: Pon Sie 14, 2006 16:16 ]
Kubus20 pisze:Po co robić z golfa tylnonapędówkę. To auto jest zupełnie nieprzystosowane do tylnego napędu. Rozkład mas nie jest dostosowany do tylnego napędu. Poza tym tył auta jest bardzo krótki. Takie auto nie bedzie dobrze jeździć bokiem poprostu
kolega tego chyba nie rozumie!!
bedize musial dociazac tył jakims ołowiem, tylko ze chyba ze 100 kg....to moze od razu silnik tam wsadź :bajer: heheheh



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » pn sie 14, 2006 18:24

sas_gti pisze:pierwszy raz w zyciu ktos w koncu podał tą wartosc, nigdzie tego nie mogłem znalezc
dzieki
a tak na marginesie to spore ma to opuźnienie :)
Znalazłem w pełnej wzorów i całek publikacji VW :)
Bardzo spore jest to opóżnienie jeżeli ktoś chce syncro używać do rajdów. To jest ponad 3 metry drogi przy 100km/h. Tyle trzeba żeby wiskoza między oddalonymi o 0,2mm płytkami zagrzała się do ok 100 stopni i w efekcie zestaliła. Tyle też trzeba żedy udać się do rowu. Ale tak naprawdę podstawowa wada to że wiskoza zadziała w momencie uślizgu przodu. Za późno, taki torsen robi to przed uślizgiem, zapobiegając mu i to jest właśnie jego zaleta. W Subaru też jest wiskoza ale pomocniczo do szperowania dyfra międzyosiowego którego Golf syncro nie ma.

A jednocześnie to opóżnienie jest nieistotne jeżeli ktoś potrzebyje syncro do spokojnej jazdy po śliskim jak jak ja. Strome podjazdy przez śnieg, ruszanie na lodzie itp to po prostu bajka .


Konto usunięte.

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn sie 14, 2006 19:47

super dzieki, wlasnie ja to zawsze o sporcie myśle ( o wyczynie) i mi jakos zawsze ten syncro sie nie podobał, choć nigdy nie jezdzilem, tylko czytajac mi jakos wlasnie sie ywdawalo ze do sportu to sie nie bedize nadawało....dzieki jeszcze raz



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt sie 18, 2006 12:35

sas_gti pisze:, a jak zniesie to buda mk1 nie obliczona na takie moomenty z tyłu?? klatka bedzie??
klatka musi być. Narazie będzie to pojazd testowy. Jak nie wypali ustawianie i zmiana rozkładu mas to się pomysli coś innego. W mk1 wcale nie jest tak źle. Różnica mas to zaledwie 170kg, sprawdzałem to z silnikiem 2.016V i bez mostu z tyłu. Z założonym mostem i wałem, wahaczami i innymi duperelami można zejść do niezłej wagi. W przyszłym roku zaczynam zabawę i się zobaczy. Zawsze jak projekt nie wypali to się kupi nissana.



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » pt sie 18, 2006 15:47

corolcia ostatnio byla za 8k


One Man Crew

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pt sie 18, 2006 16:38

nie no corolla hacziroku jest spoko tylko ze w japoni, bo tam sa dotepne uzywane graty do tego....w europie z tych tanich driftmaszyn dominują beemki bo jest tego od cholery a przeciez nie trzeba miec oryginalnego samochodu gdy sie zaczyna zabawe z jakąs dyscypliną.....moim zdaniem do nauki jednak najlepsza bedzie na polskie warunki beta, bo jest mnóstwo gratów do tego za grosze.....
z TAZem to inna akcja bo on ma zajawke i najwidoczniej nie chce nic gotowego, ja to rozumeim , popieram i podziwiam, tak trzymaj :okej: pozdro



Awatar użytkownika
marepako
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 187
Rejestracja: pt sie 12, 2005 17:52
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:

Post autor: marepako » pt sie 18, 2006 16:47

co do bety to ok.ale tez trzeba w nia troche wlozyc. kto cos probowal to wie jak szybko pojdzie temat z glowica


One Man Crew

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pt sie 18, 2006 22:37

marepako pisze:co do bety to ok.ale tez trzeba w nia troche wlozyc. kto cos probowal to wie jak szybko pojdzie temat z glowica
Bawiłem się ISem i głowica sobie popękała jak za mocno dostała w tyłek. Niestety nawet dyfry ze szperą w bmw siadają. A co do BMW to jeżdżą nimi dresy i dlatego ten samochód mnie nie ciągnie.

[ Dodano: Pią Sie 18, 2006 9:40 pm ]
sas_gti pisze:nie no corolla hacziroku jest spoko tylko ze w japoni, bo tam sa dotepne uzywane graty do tego....w europie z tych tanich driftmaszyn dominują beemki bo jest tego od cholery a przeciez nie trzeba miec oryginalnego samochodu gdy sie zaczyna zabawe z jakąs dyscypliną.....moim zdaniem do nauki jednak najlepsza bedzie na polskie warunki beta, bo jest mnóstwo gratów do tego za grosze.....
z TAZem to inna akcja bo on ma zajawke i najwidoczniej nie chce nic gotowego, ja to rozumeim , popieram i podziwiam, tak trzymaj :okej: pozdro
A przypadkiem corolla AE86 nie miała napędu na przód, bo mi się wydaje, że w filmie INITIAL D właśnie AE86 miała napęd tylko na przód i był to jedyny japończyk z AWD jeżdżący profesjonalnie w driftach.

Co do RWD w mk1 to się zobaczy jak się ułoży cały napęd w aucie i się to poważy. Geometrie się zrobi jak w BMW E30.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » sob sie 19, 2006 11:48

TAZ pisze:Bawiłem się ISem i głowica sobie popękała jak za mocno dostała w tyłek. Niestety nawet dyfry ze szperą w bmw siadają. A co do BMW to jeżdżą nimi dresy i dlatego ten samochód mnie nie ciągnie.
zgadz asie co do dresów, no i jezdaac driftry trzeba sie liczyc ze niektóre elementy bedą sie zuzywac z 10 razy szybciej niz normalnie, np elementy przeniesienia napedu, wlasnie dyfry wswzytkie, przeguby półosi i wału..nie mówiac o oponach ....

ae86 to na pewno RWD

TAZ, to jest jakis initiad D i to widać ze jest napęd na tył
http://video.google.pl/videoplay?docid= ... =hachiroku

[ Dodano: Sob Sie 19, 2006 11:50 ]
zrestza widziałem duzo BMI (best motoring international) i tam cały odcinek był jej poświecony , jestem pewien ze RWD



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » ndz sie 20, 2006 11:40

Racja RWD, obejrzałem wczoraj cały film Initial D i miałeś rację. Polecam ten film wszystkim zapaleńcom. Tylko chodzi mi o film długometrażowy oczywiście produkcji Japońskiej.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz sie 20, 2006 12:29

TAZ, juz szukam i zssysysam, a Tobie i innym polecam Best motoring international (tez prod japonskiej) jest chyba ponad 100 odcinków, mozna znalezc na Emule...

[ Dodano: Nie Sie 20, 2006 12:35 ]
tu fragnemty

19 min o hachiroku http://video.google.com/videoplay?docid ... t+motoring

wyscig wytrzymalosciowy Enduro challenge, scigali sie do max temp 110 woda i 140 olej, wtedy sie zapala kogut w srodku auta i musza zwolnic, jezdza roznymi autami,
jest tam tez Gilles Panizzi...
http://video.google.com/videoplay?docid ... t+motoring


[ Dodano: Nie Sie 20, 2006 12:39 ]
drift na Touge, niezłe
http://video.google.com/videoplay?docid ... t+motoring

to tylko fragmenty polecam pełene wersje filmów



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 120 gości