M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TD.Turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy

Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

biznes88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: ndz sie 05, 2012 13:23
Lokalizacja: Bochnia

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: biznes88 » wt sty 15, 2013 21:59

musisz zaopatrzyc sie we wskaznik cisnienia tzw "boost control" wtedy bedziesz wiedzial ile turbo pompuje. Jesli nic nie grzebales tylko spiales wezyk muszli z gruszka WG to powinno byc ok 0.8bara. Wydaje mi sie ze masz "jeb.nie.te" turbo bo auto musi jechac lub zle cos porobiles w pompie! Jakie masz nurniki? napisz wszystko o pompie! - WSZYSTKO :helm:



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Michał_1977 » wt sty 22, 2013 20:55

Ludziki,wracając do mojej walki z kątem,zaworkami i ciśnieniem,co myślicie o zaworku z TDI,a konkretnie ASV? :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

arwam

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: arwam » wt sty 22, 2013 23:07

ssilnik zacznie Ci sie grzać osłabnie i b ędzie pracował jak stare ducato. wiem to po tym jak kombinowałem z przyspieszaniem kąta wtrysku z poprzednim silnikiem'tam masz wysokie ciśnienie bo już od startu odrazu zaczyna pracować N-108.



Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » pt lut 01, 2013 10:40

Czy ktoś kiedyś próbował zrobić jakiś układ do pomiaru przesunięcia tłoczka timingu?
Chce zrobić coś takiego żeby wiedzieć konkretnie przy jakich obrotach ile się przesuwa.
Wie ktoś jak to zrobić?
Mi na razie do głowy przychodzi tylko wkręcenie w dekielek timingu czujnika zegarowego.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » pt lut 01, 2013 11:12

needved, musiał byś dobrze uszczelnić adapter, żeby paliwo z pompy nie zalało czujnika. Kiedyś nad czymś takim myślałem, ale ciężka sprawa, bo mam timing na 2 sprężynach a pod mniejszą jest zaworek w tłoczku.


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
needved
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 831
Rejestracja: ndz gru 11, 2011 23:15
Lokalizacja: Augustów

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: needved » śr lut 06, 2013 23:12

Dokładnie mam taki sam timing, i tam nawet czujnika się nie wkręci, trzeba pomyśleć nad innym sposobem.



Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: marcinas1983 » ndz lut 10, 2013 22:00

Pora trochę upnąć temat...


[youtube][/youtube]

filmik z 4 biegu...

[youtube][/youtube]


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

wiesiu3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw wrz 16, 2010 15:38
Lokalizacja: łódź

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: wiesiu3 » wt lut 12, 2013 02:10

Witam. Przyszedł czas na zmianę silnika w moim mk1. 1.5 diesel zostanie zastąpiony silnikiem 1.9 tdi 1z z golfa III.
Jak wiadomo, pompa w 1z jest elektroniczna, a ja nie chcę przekładać całej elektroniki. Silnik już został zakupiony,
z (najprawdopodobniej) oryginalną pompą. Z oznaczeń wyczytałem, że tłoczek w tej pompie ma 10 mm.
Wyczytałem też w temacie, że do zbudowanie mTDI oprócz starej pompy z 1z, potrzebna jakaś inna, sterowana za pomocą linki
najlepiej z 1.9 td. No więc takową pompę też już posiadam. Numery na tej z td- 480 494 286.
Pompę z silnika 1z rozebrałem, tzn zdjąłem tłokorozdzielacz z tłoczkiem i tymi sprężynkami, oprócz tego fala DE015,
a pomiędzy falą a tym trzpieniem, zwanym jak mniemam tłoczkiem, jest jeszcze taka mała podkładka.

Moje pytanie jest następujące, a właściwie są:
- czy wystarzy przełożyć to co zamieszczam na zdjęciu poniżej na zasadzie plug and play i będzie to kompatybilne ? jeżeli nie-patrz punkt drugi i trzeci
- wyczytałem że trzeba coś pomierzyć, żeby nie rozsadziło pompy, co i jak dokładnie pomierzyć
-wyczytałem że przy składaniu należy uważać żeby nie włożyć czegoś na odwrót, tu przy fali, ale co to jest i jak powinno wyglądać prawidłowo złożone?
Obrazek


To by było na tyle na początku



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » wt lut 12, 2013 13:27

wiesiu3, nie ma sensu się mordować z budowaniem pompy składaka. Prawidłowa regulacja takiej pompy graniczy z cudem - jak jeden parametr ustawisz, to inny się rozjedzie i tak bez końca :panna:
Kup pompę od seryjnego M-TDI np. od Land Rovera Discovery 2,5TDI i będziesz miał pompę na linkę z tłoczkiem 11mm i nie będziesz musiał się obawiać, że Ci pompę rozsadzi. Jak sprzedasz pompę z TD i 1.9TDI, to zwróci się pompa z landka i jeszcze zostanie parę zł na paliwo :-)


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

wiesiu3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw wrz 16, 2010 15:38
Lokalizacja: łódź

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: wiesiu3 » wt lut 12, 2013 14:15

Orzeł_01, jak widac na tym forum pompy skladaki sa bardzo czesto stosowane, a sprzedanie tych pomp zajelobymi pewnie z 3 miesiace...

Moje pytanie pozostaje aktualne.



Awatar użytkownika
Orzeł_01
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 299
Rejestracja: sob sie 07, 2010 11:12
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Orzeł_01 » wt lut 12, 2013 15:51

wiesiu3, są bardzo często stosowane tylko zastanawiałeś się czemu nikt kto ma pompę składaka nie pochwalił się wykresem z hamowni i czemu większość z nich dała sobie spokój, a teraz piszą, że M-TDI to kicha?
A może po prostu siedzą cicho, bo nie mają się czym pochwalić? :popcorn:
wiesiu3 pisze:Moje pytanie pozostaje aktualne.
Nikt nie pisze, bo już wiele razy :bylo: pisane o tym na forum i wystarczy poszukać :ass:


Golf mk2 "PANZERWAGEN" Off-Road Swap SYNCRO - http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 3#p6148733" onclick="window.open(this.href);return false;.
Audi 80 B4 1,9 M-TDI 1Z

Awatar użytkownika
Szatannnn
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 98
Rejestracja: ndz lis 16, 2008 21:21
Lokalizacja: Stargard Szczec

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: Szatannnn » wt lut 12, 2013 22:32

Ok ja chce przerobić pompę w seryjnym ALH na 11mm i fale z AAZ "600" Aby maksymalnie wyciszyć prace silnika. Nie chce się ktoś zamienić oddam seryjną fale DE 110



wiesiu3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw wrz 16, 2010 15:38
Lokalizacja: łódź

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: wiesiu3 » śr lut 13, 2013 00:17

Dobra, więc czego mam szukać? Jakich pomp, od czego, tak żeby nie było trzeba nic przekładać... tylko włożyć i jeździć.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

M-TDI Modernizacja pompy wtryskowej (z TD do TDI)

Post autor: EnejVW » śr lut 13, 2013 00:28

od landrowera 2.5 tdi, roztaczasz łape na 68mm koło pompy od tdi i jeździsz, ewentualnie croma 2.5, ducato 2.5, iveco 2.8, lt 2.8



ODPOWIEDZ

Wróć do „TD”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości