Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

karol2505
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 12, 2008 21:04
Lokalizacja: warszawa

Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Post autor: karol2505 » wt sie 03, 2010 11:49

Cześć mam taki problem jak należy podłączyć kopułkę przewodami zapłonowymi wiem że w kolejności 1-3-4-2 przesyłam fotkę kopułki z podłączeniem przewodów tylko nie wiem czy dobrze ( oznaczenie cylindra od strony zapłonu 1 pierwszy cylinder od strony zapłonu)

Obrazek



vavamuffin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Post autor: vavamuffin » wt sie 03, 2010 13:20

dobrze mówisz, głośno mówisz.

sam walcze teraz z zaplonem...


Piękna kobieta podoba się oczom, dobra sercu. Pierwsza jest klejnotem, druga skarbem

karol2505
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 12, 2008 21:04
Lokalizacja: warszawa

Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Post autor: karol2505 » wt sie 03, 2010 14:46

czyli to jest dobrze podłączone ???



vavamuffin
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz cze 06, 2010 12:24
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Post autor: vavamuffin » wt sie 03, 2010 14:50

tak


Piękna kobieta podoba się oczom, dobra sercu. Pierwsza jest klejnotem, druga skarbem

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Post autor: Lipek81 » czw sie 05, 2010 14:42

karol2505, być może dobrze, być może nie. Ogólnie kolejność jest dobra, czyli patrząc w ten sposób na kopułkę palec obraca się w lewo. Problem może tkwić w nieprawidłowym podłączeniu pierwszego cylindra. Aparat zapłonowy może być obrócony. Ustaw rozrząd na znakach, zdejmij kopułkę i zobacz na które gniazdo pokazuje palec - to będzie cylinder nr 1. I potem kolejność zapłonu jet 1-3-4-2 - czyli jedziesz z wtyczkami w ten sposób, kręcąc w lewo.

Wiele osób składając silnik nie ustawia prawidłowo aparatu zapłonowego - pierwszy cylinder nie jest wtedy na znaku w aparacie, tylko na innej pozycji. Konsekwencja tego jest problem jaki mają następne osoby, przy próbie grzebania przy silniku. Wiele osób na forum pisze, że ustawienie aparatu nie ma znaczenia, bo można sobie potem przełożyć przewody itp., że ustawienie wałka pośredniego też nie jest ważne (akurat w 1.3 nie ma tego wałka). Tylko potem są właśnie takie problemy. Polecam zrobić coś takiego - ustawić rozrząd na znakach, zdjąć kopułkę, zobaczyć, czy palec pokazuje na znaczek, na obwodzie aparatu zapłonowego (mniej więcej). Jeżeli nie, to tak przestawić aparat zapłonowy (czasami trzeba go zdemontować), żeby palec pokazywał właśnie na to wycięcie na obwodzie. Wtedy wszystko będzie jak należy, i następni, który będą bawili się z tym silnikiem, nie będą mieli takich problemów.



karol2505
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 12, 2008 21:04
Lokalizacja: warszawa

Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Post autor: karol2505 » czw sie 05, 2010 21:31

Lipek81 pisze:karol2505, być może dobrze, być może nie. Ogólnie kolejność jest dobra, czyli patrząc w ten sposób na kopułkę palec obraca się w lewo. Problem może tkwić w nieprawidłowym podłączeniu pierwszego cylindra. Aparat zapłonowy może być obrócony. Ustaw rozrząd na znakach, zdejmij kopułkę i zobacz na które gniazdo pokazuje palec - to będzie cylinder nr 1. I potem kolejność zapłonu jet 1-3-4-2 - czyli jedziesz z wtyczkami w ten sposób, kręcąc w lewo.

Wiele osób składając silnik nie ustawia prawidłowo aparatu zapłonowego - pierwszy cylinder nie jest wtedy na znaku w aparacie, tylko na innej pozycji. Konsekwencja tego jest problem jaki mają następne osoby, przy próbie grzebania przy silniku. Wiele osób na forum pisze, że ustawienie aparatu nie ma znaczenia, bo można sobie potem przełożyć przewody itp., że ustawienie wałka pośredniego też nie jest ważne (akurat w 1.3 nie ma tego wałka). Tylko potem są właśnie takie problemy. Polecam zrobić coś takiego - ustawić rozrząd na znakach, zdjąć kopułkę, zobaczyć, czy palec pokazuje na znaczek, na obwodzie aparatu zapłonowego (mniej więcej). Jeżeli nie, to tak przestawić aparat zapłonowy (czasami trzeba go zdemontować), żeby palec pokazywał właśnie na to wycięcie na obwodzie. Wtedy wszystko będzie jak należy, i następni, który będą bawili się z tym silnikiem, nie będą mieli takich problemów.

o jakie wycięcie na obwodzie chodzi ? to ma na celu prawidłowo ustawiony zapłon



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Post autor: Lipek81 » pt sie 06, 2010 08:14

Jak zdejmiesz kopułkę, to na obwodzie aparatu zapłonowego będziesz miął nacięcie. To nacięcie oznacza, gdzie powinien być podpięty pierwszy cylinder. Niestety, czasami ktoś przekręci, źle założy aparat zapłonowy, tak, że to nacięcie nie nie jest już aktualne.



karol2505
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr lis 12, 2008 21:04
Lokalizacja: warszawa

Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Post autor: karol2505 » pt sie 06, 2010 09:46

a może ktoś podesłać jakom fotkę bo nie mogę znaleźć tego znaku



Awatar użytkownika
MatVWeusz
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: śr lis 30, 2011 15:07
Lokalizacja: Okolice Sokołów Młp

Re: Prawidłowe podłączenie kopułki przewodami Vw Golf II NZ

Post autor: MatVWeusz » wt lut 05, 2013 16:37

karol2505 pisze:a może ktoś podesłać jakom fotkę bo nie mogę znaleźć tego znaku


Proszę :bigok:

http://www.google.pl/imgres?q=golf+iii+ ... x=77&ty=58


Trzy Literki a znaczą tak wiele - GTI


ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 26 gości