[Mk3 tdi] Problem z termostatem czy czujnikiem teperatury???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

[Mk3 tdi] Problem z termostatem czy czujnikiem teperatury???

Post autor: janek822 » ndz sie 13, 2006 20:14

Nie wiem co jest grane samochód nie ważne po jak długiej jeżdzie nagrzewa sie góra do 80st. Teraz mi to nie przeszkadza ale w zimie odbije sia na spalaniu pewnie. Temp dość szybko rośnie i równomiernie.Nigdy nie jest mniej lub więcej, zawsze dochodzi do 80 i koniec, nie ma żadnych wahań. Nie wiem co trzeba wymienic ja stawiam na termostat.
:pub:



Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » ndz sie 13, 2006 20:51

Mialem to samo w vento tdi..wymienilem termostat i jest rowniutko 90 :)



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 13, 2006 21:04

A jakiej marki ten term.. polecają whaler, troche drozszy ale podobno lepszy


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Pikus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:58
Lokalizacja: RYBNIK
Kontakt:

Post autor: Pikus » ndz sie 13, 2006 21:04

zapal motor i czeekaj tak dlugo az sie wetylator zalaczy, jak sie zalaczy to zobacz jaka temeratura jest, jezeli bedzie nadal 80 to bedzie czujnik jezeli nie to termostat



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 13, 2006 21:05

ok sprawdze, dzięki

Nie wiem czy cicho chodzi u mnie wentylator ale ja go jeszcze niesłyszałem. Np po 20 kilometrach w upale powinien sie załączyć? jak jest u Was?



Pikus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:58
Lokalizacja: RYBNIK
Kontakt:

Post autor: Pikus » ndz sie 13, 2006 21:08

drozszy nie zawsze znaczy lebszy, ale skoro go polecaja bo jest sprawdzony to warto go zalozyc. pozdrawiam



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » ndz sie 13, 2006 21:16

jak termostat to tylko WAHLERA albo ORYGINAŁ (to wachler z logo VW) inne w większości niedziałają ja kupoiłem zamiennik i odrazu był zepsuty wogóle nieotwierał


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

ignac
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pn lis 22, 2004 22:33
Lokalizacja: silesia
Kontakt:

Post autor: ignac » ndz sie 13, 2006 21:30

piszesz ,że wskazanie zawsze jest 80 stopni ,wiec mozliwe ,że czujnik masz uszkodzony.Tak bylo w moim przypadku ,czujnik ma dwa obwody ,jeden pokazuje temp. na szafie a drugi daje sygnał o temperaturze do komputera sterujacego wtryskiem.Wskazania czujnika sprawdzisz na VAG -u



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 13, 2006 21:37

Hmm, to sprawdzenie czy sie zalancza wentylator ma sens? jesli sie nie zalancza to jest to pewne ze termostat? Wydanie na darmo pare dych na czujniki mija sie z celem, chce znalesc najbardziej prawdopodobna usterke która występuje



RobertP
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2799
Rejestracja: śr gru 14, 2005 09:58
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: RobertP » ndz sie 13, 2006 21:43

janek822 pisze:Hmm, to sprawdzenie czy sie zalancza wentylator ma sens? jesli sie nie zalancza to jest to pewne ze termostat? Wydanie na darmo pare dych na czujniki mija sie z celem, chce znalesc najbardziej prawdopodobna usterke która występuje
sprawdź jak ci sie super nagrzeje płyn wto spradz dolny wąż od chłodnicy czy jest ciepły jak górny czy tez chłodnawy (weź pod uwagę że troszkę się nagrzewa od *#cenzura#* silnia)
jak jest chłodnawy to na bank termostat, koszt do 40zł jak masz kanał to roboty do 1h :-)



Pikus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:58
Lokalizacja: RYBNIK
Kontakt:

Post autor: Pikus » ndz sie 13, 2006 21:53

janek822 pisze:Hmm, to sprawdzenie czy sie zalancza wentylator ma sens? jesli sie nie zalancza to jest to pewne ze termostat? Wydanie na darmo pare dych na czujniki mija sie z celem, chce znalesc najbardziej prawdopodobna usterke która występuje

Wentylator musi sie zalączyc. A mi chodzilo o to ze zapalasz silnik i nigdzie nie jedziesz tylko na postoju go grzejesz az sie went. zalaczy. Podczas jazdy to moze sie nie zalaczyc bo jest nawiew chodnego powietrza na chlodnice. I nikt nie kaze Ci kupowac czujnikow. Tylko napisalem ze jak sie zagrzeje i sie went. zalaczy przy temp. 80 to bedzie to czujnik a jak sie zalaczy przy 100 to jest czujnik ok. wtedy termostat musisz miec zablokowany i jest lekko otwart, dlatego nie mozesz zagrzac silnika do temp 90



Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » ndz sie 13, 2006 22:15

Nareszcie ktos odswierzyl temat odnosnie temperatury cieczy :grin: Mam tak samo, na trasie góra ~82 stopnie, jak stane w korku to podskakuje do 93-95 stopni i włącza się wentyl który schładza silnik do ~92 stopni. Termostat juz raz byl zmieniany i raczej jest sprawny, jak silnik sie nagrzewa to gorny waz jest cieply a dolny zimny, jak jest około 85-90 to wtedy dolny waz robi sie goracy. Czy sa jakies inne sugestie odnosnie takiej temperatury?


Pozdrawiam
dzikgtc

emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » ndz sie 13, 2006 22:30

RobertP pisze:sprawdź jak ci sie super nagrzeje płyn wto spradz dolny wąż od chłodnicy czy jest ciepły jak górny czy tez chłodnawy (weź pod uwagę że troszkę się nagrzewa od hyhyłoty silnia)
jak jest chłodnawy to na bank termostat, koszt do 40zł jak masz kanał to roboty do 1h
to sa objawy zamknietego termostatu a u janek822 za malo sie grzeje



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » ndz sie 13, 2006 22:32

Pikus pisze: Podczas jazdy to moze sie nie zalaczyc bo jest nawiew chodnego powietrza na chlodnice
No tak, ale przy temp powietrza 40st i jezdzie poł godz po mieście i tak nie przekroczy 80st. fakt ze nie zwracałem uwagi czy sie went zalancz, nastepnym razem to zrobie. I sprawdze na postoju. Ok, dzieki


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 280 gości