[Mk3 tdi] Problem z termostatem czy czujnikiem teperatury???
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- janek822
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
- Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
- Kontakt:
[Mk3 tdi] Problem z termostatem czy czujnikiem teperatury???
Nie wiem co jest grane samochód nie ważne po jak długiej jeżdzie nagrzewa sie góra do 80st. Teraz mi to nie przeszkadza ale w zimie odbije sia na spalaniu pewnie. Temp dość szybko rośnie i równomiernie.Nigdy nie jest mniej lub więcej, zawsze dochodzi do 80 i koniec, nie ma żadnych wahań. Nie wiem co trzeba wymienic ja stawiam na termostat.
- marek2907
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2610
- Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
jak termostat to tylko WAHLERA albo ORYGINAŁ (to wachler z logo VW) inne w większości niedziałają ja kupoiłem zamiennik i odrazu był zepsuty wogóle nieotwierał
[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]
sprawdź jak ci sie super nagrzeje płyn wto spradz dolny wąż od chłodnicy czy jest ciepły jak górny czy tez chłodnawy (weź pod uwagę że troszkę się nagrzewa od *#cenzura#* silnia)janek822 pisze:Hmm, to sprawdzenie czy sie zalancza wentylator ma sens? jesli sie nie zalancza to jest to pewne ze termostat? Wydanie na darmo pare dych na czujniki mija sie z celem, chce znalesc najbardziej prawdopodobna usterke która występuje
jak jest chłodnawy to na bank termostat, koszt do 40zł jak masz kanał to roboty do 1h
janek822 pisze:Hmm, to sprawdzenie czy sie zalancza wentylator ma sens? jesli sie nie zalancza to jest to pewne ze termostat? Wydanie na darmo pare dych na czujniki mija sie z celem, chce znalesc najbardziej prawdopodobna usterke która występuje
Wentylator musi sie zalączyc. A mi chodzilo o to ze zapalasz silnik i nigdzie nie jedziesz tylko na postoju go grzejesz az sie went. zalaczy. Podczas jazdy to moze sie nie zalaczyc bo jest nawiew chodnego powietrza na chlodnice. I nikt nie kaze Ci kupowac czujnikow. Tylko napisalem ze jak sie zagrzeje i sie went. zalaczy przy temp. 80 to bedzie to czujnik a jak sie zalaczy przy 100 to jest czujnik ok. wtedy termostat musisz miec zablokowany i jest lekko otwart, dlatego nie mozesz zagrzac silnika do temp 90
Nareszcie ktos odswierzyl temat odnosnie temperatury cieczy Mam tak samo, na trasie góra ~82 stopnie, jak stane w korku to podskakuje do 93-95 stopni i włącza się wentyl który schładza silnik do ~92 stopni. Termostat juz raz byl zmieniany i raczej jest sprawny, jak silnik sie nagrzewa to gorny waz jest cieply a dolny zimny, jak jest około 85-90 to wtedy dolny waz robi sie goracy. Czy sa jakies inne sugestie odnosnie takiej temperatury?
Pozdrawiam
dzikgtc
dzikgtc
to sa objawy zamknietego termostatu a u janek822 za malo sie grzejeRobertP pisze:sprawdź jak ci sie super nagrzeje płyn wto spradz dolny wąż od chłodnicy czy jest ciepły jak górny czy tez chłodnawy (weź pod uwagę że troszkę się nagrzewa od hyhyłoty silnia)
jak jest chłodnawy to na bank termostat, koszt do 40zł jak masz kanał to roboty do 1h
- janek822
- Użytkownik
- Posty: 405
- Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
- Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
- Kontakt:
No tak, ale przy temp powietrza 40st i jezdzie poł godz po mieście i tak nie przekroczy 80st. fakt ze nie zwracałem uwagi czy sie went zalancz, nastepnym razem to zrobie. I sprawdze na postoju. Ok, dziekiPikus pisze: Podczas jazdy to moze sie nie zalaczyc bo jest nawiew chodnego powietrza na chlodnice
chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 280 gości