AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Jing
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 17:11
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Audi A4
Silnik: AVF

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: Jing » sob lut 02, 2013 15:19

Witam

Panowie mam taki problem, mam Golfa 01r. TDi(AXR) Podczas przyśpieszania miałem drgania działo się to w granicach od 60km/h do 120-130km/h a potem to zanikało do tego doszło przerywanie podczas jazdy i trzepanie silnikiem na jałowym biegu, zajechałem do mechanika i stwierdził że obydwie pół osie do wymiany oraz przepływomierz. Doszło do wymiany podanych części, szybka próba po mieście czy wszystko jest ok, zgadza się jest ok zapłaciłem mechanikowi i wracając do domu przez całą drogę a zrobiłem około 50 km wszystko było ok. Dzisiaj odpalam Golfa i ujechałem może max 500m Zapaliła mi się kontrolka ESP i silnik powrócił do trzepania/narywania gdzie wydawał głośny metaliczny klank, dodam że wcześniej przed wymianą części drgania były ale sporadyczne i nie takie jakie zastałem dzisiaj. Jako że chciałem sprawdzić czy drgania silnika ustaną zrobiłem małą rundkę nie przekraczając 50km/h. Wyłączyłem silnik i ponownie go uruchomiłem, kontrolka ESP ponownie się uruchomiła, kiedy ruszałem na 1 biegu było w miarę ok ale 2 i 3 bieg było odczuwalne bardzo mocne szarpanie w miarę delikatnego dodawania gazy zauważyłem tak jak by na nie których obrotach była dwu sekundowa blokada ale auto potem nabierało obrotów. Czyli 1300obr. szarpnięcie 1600obr. szarpnięcie i 1800obr. oraz 2000obr. szarpnięcia, nie gazowałem cały czas jechałem bardzo delikatnie. Stanąłem na parkingu aby zobaczyć wizualnie jak się silnik zachowuje nagrałem telefonem, oto filmik: http://w975.wrzuta.pl/film/5wLzG9ECNWi/drgania_tdi_2" onclick="window.open(this.href);return false;
Doszedłem do wniosku że nie ma sensu i wyłączyłem auto i odstawiłem na jakąś godzinę, po godzinie odpalam auto a tam bez drgań i bez zapalonej kontrolki również z filmowałem jak się silnik zachowuje, oto filmik: http://w975.wrzuta.pl/film/aAsxjzkwtiy/drgania_tdi" onclick="window.open(this.href);return false; niestety ujechałem autem z 200m i ponownie taka sytuacja, wracając do domu po drodze zmuliłem przez przypadek silnik i ponownie go odpaliłem i tak jak by się cały system w aucie zresetował nie ma drgań nie ma kontrolki ESP wyświetlającej się na liczniku. W poniedziałek dzwonie do mechanika z reklamacją niech jeszcze raz doglądnie do auta. Z tego co mi mówił podpinali auto pod komputer nie pokazywało żadnych błędów i wtryski są w bardzo dobrym stanie. Ja się nie znam bo jestem laikiem ale panowie może coś doradzicie ? :)


Quattro - AVF

MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: MK3speed » sob lut 02, 2013 16:31

Jing pisze:Jing
Z tego co opisujesz to wynika że któryś pompowtrysk już umarł dlatego zapala Ci się kontrolka od ESP jest odczuwalne ograniczenie mocy i szapie samochodem silnikiem :) może być też uszkodzona listwa elektryczna pompowtrysków w co wątpię :) dla pewności proponuję podjechać do mechanika i podpiąć vag wejść w silnik sprawdzić błędy usunąć i się przejechać a także sprawdzić dawki poszczególnych pompowtrykó wchodząc w silnik / bloki danych / kanał 13 jeśli usterka będzie występować to któraś z 4 wartości będzie bardzo duża prawidłowe dawki powinny być po 0 mg :) ja osobiście proponuję zrobić wtedy regeneracje tych pompowtrysków w firmie która się tym zajmuje np. Zakrzew koło Radomia :) osobiście wiem że robienie jednego pompowtrysku jest pół środkiem najlepiej zrobić komplet :) mniej więcej to 400 sztuka



Awatar użytkownika
Jing
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 17:11
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Audi A4
Silnik: AVF

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: Jing » sob lut 02, 2013 16:42

Z tego co mi wiadomo i mechanik tak mówił który ogarniał mi wymienione rzeczy że wtryski są dobre i jak podpioł kompa to błędów nie pokazywało.


Quattro - AVF

MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: MK3speed » sob lut 02, 2013 16:53

Podepnij vag i wszystko się wyjaśni wykonaj czynności jak wyżej napisałem :P może też być filtr paliwa zasyfiony dawno temu go zmieniałeś :) jeśli korekcja będzie w porządku to może być też filtr paliwa



Awatar użytkownika
Jing
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 17:11
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Audi A4
Silnik: AVF

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: Jing » sob lut 02, 2013 17:09

A jak wymontuje filtr, to na gołe oko idzie stwierdzić że jest on zasyfiony ? Z czego pamiętam to go wymieniałem, ale nie pamiętam kiedy ;)


Quattro - AVF

MK3speed
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: wt sty 01, 2013 18:20

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: MK3speed » sob lut 02, 2013 17:17

tak na oko to chłop w szpitalu umarł filtr wymienia się co 15 tys km :) to czas go zmienić :)



tichi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lut 02, 2013 17:57

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: tichi » ndz lut 03, 2013 12:06

Witam
Mam podobny problem jak Jing, Vw golf IV silnik AXR, szarpanie podczas jazdy wymieniłem pompowtryski żadnych błedów nie pokazuje a szarpie dalej jak szarpało.
Proszę o jakąś podpowiedz



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: robert14-83 » ndz lut 03, 2013 21:10

wiązka pompowtrysków do sprawdzenia(czyszczenie styków) oraz gumki pod pompowtryskami... :bajer:



Awatar użytkownika
Jing
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 17:11
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Audi A4
Silnik: AVF

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: Jing » pn lut 04, 2013 14:41

Problem został rozwiązany. Podpięcie pod komputer wykazało "uszkodzenie wiązki obwodu elektrycznego 1 cylindra" (jeżeli dobrze zapamiętałem)
Naprawa usterki 15 min, wypięcie/wykręcenie styków dogięcie i wyczyszczenie. Temat do zamknięcia. : :bigok:


Quattro - AVF

robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: robert14-83 » wt lut 05, 2013 09:37

a może ktoś pomógł i trafnie podpowiedział????



tichi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lut 02, 2013 17:57

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: tichi » wt lut 05, 2013 16:03

Mnie zadnych błedów nie wywala zmieniłem komplet pompowtrysków i dalej to samo, gumki tez były nowe założone. Zastanawiam sie czy przypadkiem nie jest uszkodzona pompa tandem albo pompa w baku, gdyż po założeniu pompek auto nie chciało zapalić z tego co mi wiadomo to raczej tak nie powinno być. Teraz pali normalnie tylko te szarpania są jak sie mocno przyspiesza. Dodam ze to sie stało kiedy zaświeciła mi sie rezerwa podjechałem na stacje zatankowałem i auto niechciało zapalic, dopiero za którymś razem odpaliło i zaczeła sie ta szarpaczka, filtr paliwa zmieniłem dwa razy ale to nie pomogło. Moze to tylko dziwny zbieg okolicznosci z tą rezerwą, a pompe w baku tez wyczysciłem



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: robert14-83 » wt lut 05, 2013 23:57

a wiązka pompowtrysków??? styki???
może zaciągło syf z baku???



Awatar użytkownika
Jing
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: ndz maja 04, 2008 17:11
Lokalizacja: Gliwice
Auto: Audi A4
Silnik: AVF

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: Jing » śr lut 06, 2013 11:37

Właśnie sprawdź wiązkę i wszystkie styki, takie objawy jakie teraz opisujesz podobne miał mój bracik ale w AFN, pomogło czyszczenie pompy. :chytry:


Quattro - AVF

tichi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: sob lut 02, 2013 17:57

AXR szarpanie podczas jazdy i na jałowym biegu.

Post autor: tichi » śr lut 06, 2013 12:22

styki raczej są dobre ale jak byłoby cos nie tak to nie pokazywałoby błędu? A odnośnie tej pompy to rozumie ze czyszczenie tej tandem pompy, wszystko jest możliwe bo jak wymieniłem filtr paliwa i wylałem to co w nim było to masakra wygladało to jakby rozpuszczona ziemia, a ta pompę da się wyczyscic czy raczej odrazu wymienic.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 43 gości