Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

slaw84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lut 01, 2013 19:01

Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Post autor: slaw84 » sob lut 02, 2013 19:52

Zrobiłem prowizoryczną instalację podłączyłem przekaźnik diodę a czujnik do szklanki z wodą podłączyłem pod akumulator i dioda nie świeci, wyciągnąłem czujnik z wody to po ok 15 sekundach dioda zaczęła szybko mrugać ( ok 3 raz na sekundę ) po włożeniu czujnika do wody dioda nadal mruga, a gdy odłączę zasilanie od przekaźnika i podłączę to dioda nie świeci, czyli chyba trafiłem na uszkodzony przekaźnik albo musi być coś jeszcze zamontowane, Może jakiś układ jest jeszcze w liczniku ?



ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Post autor: ssarna1 » ndz lut 03, 2013 12:35

u mnie 43 działa tylko dioda nie mruga. spróbuj poczekać dłużej zanim wyłączysz zasilanie, to troche trwa. na pewno nie użyłeś diody migającej?


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Post autor: Lipek81 » ndz lut 03, 2013 17:27

Schematy podłączenia przekaźników są też ogólnie dostępne - większość schematów VW zawiera połączenia do tego przekaźnika. Co do samego działania przekaźnika - on swoje wyjście zwiera do masy, kiedy poziom płynu jest za niski. Nie daje żadnych mrugnięć itp. Tym zajmuje się już elektronika licznika. Przekaźnik z czujnikiem wpięty jest w obwód czujnika temperatury płynu chłodniczego. W momencie kiedy płynu jest za mało, licznik zachowuje się dokładnie tak samo, jakby temperatura płynu była zbyt wysoka - wskazówka idzie na max i mruga lampka.
W nowym typie instalacji licznik ma już wyprowadzone sygnały do tego czujnika bezpośrednio. Czyli nie ma potrzeby stosowania już przekaźnika.



slaw84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lut 01, 2013 19:01

Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Post autor: slaw84 » pn lut 04, 2013 18:47

Kupię inny przekaźnik ( 43 ) i zobaczę czy zadziała, dzięki za odpowiedzi



Awatar użytkownika
adi088
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 517
Rejestracja: wt gru 16, 2008 21:08
Lokalizacja: Turzyn SCZ
Kontakt:

Re: Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Post autor: adi088 » pn lut 04, 2013 21:44

Temat powinien byc zaczęty od podania rocznika samochodu w ktorym chcesz ow czujnik zamontowac

nie wiem czy dobrze zrozumialem
Lipek81 pisze:W nowym typie instalacji licznik ma już wyprowadzone sygnały do tego czujnika bezpośrednio. Czyli nie ma potrzeby stosowania już przekaźnika.
masz na mysli instalacje po sierpniu/wrzesniu 1989r.?? jesli tak to co jest pod 5 bo w mojej ksiazce pisze "Sterownik sygnału braku cieczy chłodzącej"

i czy prucz Lipek81 widział ktos schemat jak to powinno byc prawidlowo podlaczone?? jesli nie to mozecie pisac jak to bedzie dzialac, ale nie jak bylo seryjnie podlaczane. jesli masz wersje z nowsza instalacja to wystarczy rozciac przewód i sie do niego podlaczyc, sterownik wlozyc w pole nr 5 i dziala.

u mnie jesli kontrolka sie zapali z braku plynu nie zgasnie puki nie zgasze uzupelnie i nie zgasze samochodu. nie jestem pewien, ale czy nie nalezy zgasc auto i dopiero odkrecic korek??


golf II GT 1.8RP 89r na części http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=606042
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252373

ssarna1
Forum Master
Forum Master
Posty: 1117
Rejestracja: sob sty 16, 2010 00:08
Lokalizacja: jest istotna.

Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Post autor: ssarna1 » pn lut 04, 2013 22:15

Ja nigdzie nie pisze jak było seryjnie, przekaźnik podłączałem na stole.


MK3 ADZ->AGU

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Post autor: Zico63b » wt lut 05, 2013 03:04

adi088 pisze:i czy prucz*) Lipek81 widział ktos schemat jak to powinno byc prawidlowo podlaczone??
__________
*) - Właśc.: prócz

No to chyba ja widziałem jeszcze:
Obrazek
To wyszperany w mych archiwach (dlatego tak późno) skan strony jakiejś książeczki z biblioteki.

J120 to właśnie tajemniczy przekaźnik 42/43. Czy jest 42 czy też 43 to bez znaczenia, 42 był wcześniejszy, 43 go zastąpił a ma tylko literkę A na końcu oznaczenia.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Post autor: Lipek81 » wt lut 05, 2013 14:30

adi088, co do starej instalacji, to już się wypowiadałem, myślę, że Zico63b, dając schemat też wyjaśnił wszelkie wątpliwości. Czujnik F25 oczywiście nie jest potrzebny, on służy do regulacji obrotów jałowych w silnikach 16V - do działania kontroli nie jest potrzebny. Co do nowej instalacji - żaden sterownik w nowej instalacji nie jest potrzebny. Poniżej schemat czujnika w nowej instalacji.
Jest jednak małe "ale" - faktycznie pozycja 5 była jakby przygotowana pod czujnik braku płynu - wystarczy zobaczyć na połączenia pinów w gnieździe - jeden z nich podłączony jest pod sygnał z czujnika temperatury silnika. Logicznie rozumując zatem można w nowej instalacji zrobić czujnik na dwa sposoby - bez lub z przekaźnikiem.
Bez przekaźnika - podłączyć czujnik do pinów C/5 i C/8 w skrzynce przekaźników;
Z przekaźnikiem - podłączyć czujnik do pinu C/6 w skrzynce przekaźników i do masy, oraz włożyć przekaźnik w pozycję 5.
Dlaczego VW zastosował dwa rozwiązania tego nie wiem - skrzynka była wykorzystywana w wielu autach VW, może w innych autach nie było w liczniku tej funkcji.
Obrazek



slaw84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: pt lut 01, 2013 19:01

Re: Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu

Post autor: slaw84 » wt lut 05, 2013 21:21

[quote="adi088"]Temat powinien byc zaczęty od podania rocznika samochodu w ktorym chcesz ow czujnik zamontowac

Kolego przeczytaj uważnie pierwszego posta, ja nie pisałem że chodzi mi o podłączenie takiego czujnika do samochodu, chodziło mi o proste wyjaśnienie co i jak podłączyć żeby taki czujnik zadziałał



ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości