Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
Zrobiłem prowizoryczną instalację podłączyłem przekaźnik diodę a czujnik do szklanki z wodą podłączyłem pod akumulator i dioda nie świeci, wyciągnąłem czujnik z wody to po ok 15 sekundach dioda zaczęła szybko mrugać ( ok 3 raz na sekundę ) po włożeniu czujnika do wody dioda nadal mruga, a gdy odłączę zasilanie od przekaźnika i podłączę to dioda nie świeci, czyli chyba trafiłem na uszkodzony przekaźnik albo musi być coś jeszcze zamontowane, Może jakiś układ jest jeszcze w liczniku ?
Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
u mnie 43 działa tylko dioda nie mruga. spróbuj poczekać dłużej zanim wyłączysz zasilanie, to troche trwa. na pewno nie użyłeś diody migającej?
MK3 ADZ->AGU
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
Schematy podłączenia przekaźników są też ogólnie dostępne - większość schematów VW zawiera połączenia do tego przekaźnika. Co do samego działania przekaźnika - on swoje wyjście zwiera do masy, kiedy poziom płynu jest za niski. Nie daje żadnych mrugnięć itp. Tym zajmuje się już elektronika licznika. Przekaźnik z czujnikiem wpięty jest w obwód czujnika temperatury płynu chłodniczego. W momencie kiedy płynu jest za mało, licznik zachowuje się dokładnie tak samo, jakby temperatura płynu była zbyt wysoka - wskazówka idzie na max i mruga lampka.
W nowym typie instalacji licznik ma już wyprowadzone sygnały do tego czujnika bezpośrednio. Czyli nie ma potrzeby stosowania już przekaźnika.
W nowym typie instalacji licznik ma już wyprowadzone sygnały do tego czujnika bezpośrednio. Czyli nie ma potrzeby stosowania już przekaźnika.
Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
Kupię inny przekaźnik ( 43 ) i zobaczę czy zadziała, dzięki za odpowiedzi
- adi088
- Gadatliwa bestia
- Posty: 517
- Rejestracja: wt gru 16, 2008 21:08
- Lokalizacja: Turzyn SCZ
- Kontakt:
Re: Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
Temat powinien byc zaczęty od podania rocznika samochodu w ktorym chcesz ow czujnik zamontowac
nie wiem czy dobrze zrozumialem
i czy prucz Lipek81 widział ktos schemat jak to powinno byc prawidlowo podlaczone?? jesli nie to mozecie pisac jak to bedzie dzialac, ale nie jak bylo seryjnie podlaczane. jesli masz wersje z nowsza instalacja to wystarczy rozciac przewód i sie do niego podlaczyc, sterownik wlozyc w pole nr 5 i dziala.
u mnie jesli kontrolka sie zapali z braku plynu nie zgasnie puki nie zgasze uzupelnie i nie zgasze samochodu. nie jestem pewien, ale czy nie nalezy zgasc auto i dopiero odkrecic korek??
nie wiem czy dobrze zrozumialem
masz na mysli instalacje po sierpniu/wrzesniu 1989r.?? jesli tak to co jest pod 5 bo w mojej ksiazce pisze "Sterownik sygnału braku cieczy chłodzącej"Lipek81 pisze:W nowym typie instalacji licznik ma już wyprowadzone sygnały do tego czujnika bezpośrednio. Czyli nie ma potrzeby stosowania już przekaźnika.
i czy prucz Lipek81 widział ktos schemat jak to powinno byc prawidlowo podlaczone?? jesli nie to mozecie pisac jak to bedzie dzialac, ale nie jak bylo seryjnie podlaczane. jesli masz wersje z nowsza instalacja to wystarczy rozciac przewód i sie do niego podlaczyc, sterownik wlozyc w pole nr 5 i dziala.
u mnie jesli kontrolka sie zapali z braku plynu nie zgasnie puki nie zgasze uzupelnie i nie zgasze samochodu. nie jestem pewien, ale czy nie nalezy zgasc auto i dopiero odkrecic korek??
golf II GT 1.8RP 89r na części http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=119&t=606042
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252373
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=252373
Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
Ja nigdzie nie pisze jak było seryjnie, przekaźnik podłączałem na stole.
MK3 ADZ->AGU
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
__________adi088 pisze:i czy prucz*) Lipek81 widział ktos schemat jak to powinno byc prawidlowo podlaczone??
*) - Właśc.: prócz
No to chyba ja widziałem jeszcze:
To wyszperany w mych archiwach (dlatego tak późno) skan strony jakiejś książeczki z biblioteki.
J120 to właśnie tajemniczy przekaźnik 42/43. Czy jest 42 czy też 43 to bez znaczenia, 42 był wcześniejszy, 43 go zastąpił a ma tylko literkę A na końcu oznaczenia.
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
adi088, co do starej instalacji, to już się wypowiadałem, myślę, że Zico63b, dając schemat też wyjaśnił wszelkie wątpliwości. Czujnik F25 oczywiście nie jest potrzebny, on służy do regulacji obrotów jałowych w silnikach 16V - do działania kontroli nie jest potrzebny. Co do nowej instalacji - żaden sterownik w nowej instalacji nie jest potrzebny. Poniżej schemat czujnika w nowej instalacji.
Jest jednak małe "ale" - faktycznie pozycja 5 była jakby przygotowana pod czujnik braku płynu - wystarczy zobaczyć na połączenia pinów w gnieździe - jeden z nich podłączony jest pod sygnał z czujnika temperatury silnika. Logicznie rozumując zatem można w nowej instalacji zrobić czujnik na dwa sposoby - bez lub z przekaźnikiem.
Bez przekaźnika - podłączyć czujnik do pinów C/5 i C/8 w skrzynce przekaźników;
Z przekaźnikiem - podłączyć czujnik do pinu C/6 w skrzynce przekaźników i do masy, oraz włożyć przekaźnik w pozycję 5.
Dlaczego VW zastosował dwa rozwiązania tego nie wiem - skrzynka była wykorzystywana w wielu autach VW, może w innych autach nie było w liczniku tej funkcji.
Jest jednak małe "ale" - faktycznie pozycja 5 była jakby przygotowana pod czujnik braku płynu - wystarczy zobaczyć na połączenia pinów w gnieździe - jeden z nich podłączony jest pod sygnał z czujnika temperatury silnika. Logicznie rozumując zatem można w nowej instalacji zrobić czujnik na dwa sposoby - bez lub z przekaźnikiem.
Bez przekaźnika - podłączyć czujnik do pinów C/5 i C/8 w skrzynce przekaźników;
Z przekaźnikiem - podłączyć czujnik do pinu C/6 w skrzynce przekaźników i do masy, oraz włożyć przekaźnik w pozycję 5.
Dlaczego VW zastosował dwa rozwiązania tego nie wiem - skrzynka była wykorzystywana w wielu autach VW, może w innych autach nie było w liczniku tej funkcji.
Re: Schemat podłączenia kontrolki poziomu płynu
[quote="adi088"]Temat powinien byc zaczęty od podania rocznika samochodu w ktorym chcesz ow czujnik zamontowac
Kolego przeczytaj uważnie pierwszego posta, ja nie pisałem że chodzi mi o podłączenie takiego czujnika do samochodu, chodziło mi o proste wyjaśnienie co i jak podłączyć żeby taki czujnik zadziałał
Kolego przeczytaj uważnie pierwszego posta, ja nie pisałem że chodzi mi o podłączenie takiego czujnika do samochodu, chodziło mi o proste wyjaśnienie co i jak podłączyć żeby taki czujnik zadziałał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości