Okrojony układ chłodzenia KR + digi
Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
W najbliższym czasie czeka mnie wrzucenie KR (digi I) do MK1.
W związku z tym mam kilka wątpliwości dotyczących układu chłodzenia.
Z uwagi na lekki porządek pod maską (wywalona nagrzewnica i zbiorniczek wyrównawczy) układ chłodzenia ma wyglądać tak:
Wywalona rurka, zbędne węże, chodniczka oleju spięta bezpośrednio z króćcem pompy.
1.Będzie to działać w takiej konfiguracji?
Czy mogą być jakieś problemy z chłodzeniem?
2.Co zrobić z króćcem znaczonym na czerwono?
Tam powinien być niebieski czujnik temp. Można zaślepić to wyjście, a sam czujnik umieścić w innym miejscu?
Tak wygląda układ oryginalny:
W związku z tym mam kilka wątpliwości dotyczących układu chłodzenia.
Z uwagi na lekki porządek pod maską (wywalona nagrzewnica i zbiorniczek wyrównawczy) układ chłodzenia ma wyglądać tak:
Wywalona rurka, zbędne węże, chodniczka oleju spięta bezpośrednio z króćcem pompy.
1.Będzie to działać w takiej konfiguracji?
Czy mogą być jakieś problemy z chłodzeniem?
2.Co zrobić z króćcem znaczonym na czerwono?
Tam powinien być niebieski czujnik temp. Można zaślepić to wyjście, a sam czujnik umieścić w innym miejscu?
Tak wygląda układ oryginalny:
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
moim zdaniem powinieneś albo zostawić nagrzewnicę albo połączyć kruciec z boku głowy to trójnika przy chłodnicy oleju. może być za mało płynu w małym układzie/ew zwiąkszenie ciśnienia wody w miejscu przed chłodniczką
zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
Rozwiązanie z nagrzewnicą odpada bo już jej nie ma
Wywaliłbym jeszcze chłodniczkę oleju, rozwiązałoby to problem wzrostu ciśnienia , ale nie chce zewnętrznej chłodnicy.
Wywaliłbym jeszcze chłodniczkę oleju, rozwiązałoby to problem wzrostu ciśnienia , ale nie chce zewnętrznej chłodnicy.
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
pozostaje więc trójnik przy chłodniczce łączący chłodniczkę,kruciec boczny i pompę.
skoro nie masz nagrzewnicy czyli auto jeżdzone sporadycznie w lecie to możesz wywalić termostat i zostawić tylko duży układ otwarty nie powinno być wtedy problemów ze wzrostem ciśnienia na małym układzie. bądz co bądz prawy kruciec musi zostać bo nie będzie obiegu wody w głowicy.
skoro nie masz nagrzewnicy czyli auto jeżdzone sporadycznie w lecie to możesz wywalić termostat i zostawić tylko duży układ otwarty nie powinno być wtedy problemów ze wzrostem ciśnienia na małym układzie. bądz co bądz prawy kruciec musi zostać bo nie będzie obiegu wody w głowicy.
zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
Ciśnienie w układzie wynosi ok 1 bar. Jeżeli chcesz minimalizować układ to nagrzewnica i jakieś inne zbędne węże ok ale zbiorniczek wyrównawczy bym zostawił ewentualnie jakiś mniejszy dał bo nie wiem czy wiesz ale objętość płynu się zmienia pod wpływem ciepła. żebyś nie miał problemów w wyciekami płynu lub spadającymi wężami. I musiałbyś i tak wstawić króciec z korkiem, żeby płyn dobrze zalać. a zbiorniczek można gdzieś schować.
najważniejsze mieć wizje :D -> reszta jest wykonalna :D
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
kazubwmr,
Mój błąd nie wspomniałem, że oczywiście chłodnica jest z wbudowanym zbiorniczkiem.
remekmk2,
Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.
Mój błąd nie wspomniałem, że oczywiście chłodnica jest z wbudowanym zbiorniczkiem.
remekmk2,
Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
moim zdaniem woda powinna cyrkulować w głowicy. to co chcesz zrobić pozostawiłoby tylko jeden wąż wchodzący w głowicę co by wtedy on dawał??? tak jak pisałem moim skromnym zdaniem(choć może się nie znam) kruciec powinien zostać by woda cyrklowała przepływając przez głowice. możesz wywalić całkiem chłodniczkę oleju i termostat.
mogłeś widzieć takie układy z zaślepionym bokiem tylko ciekawe jak z żywotnością???
mogłeś widzieć takie układy z zaślepionym bokiem tylko ciekawe jak z żywotnością???
zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
-
- Gadatliwa bestia
- Posty: 611
- Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
- Lokalizacja: SCZ
- Auto: mk3
- Silnik: 1Z
- Kontakt:
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
Oryginalnie w mk1 jest zawor na wezu idacym do nagrzewnicy, wiec latem nie ma tam obiegu, chyba ze komus zimno przy +30'C.skomi pisze:Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.
Termostat powinien byc, przelacza obieg z malego ukladu na duzy, oprocz nagrzewnicy, jak wywalisz plyn poplynie tam gdzie bedzie mniejszy opor, nie koniecznie przez chlodnice, sa termostaty z nizsza temperatura otwarcia od 80'C np. z 1.5D.
Re: Okrojony układ chłodzenia KR + digi
tylko że to będzie 16v to po pierwsze, zaślepienie krućca spowoduje brak obiegu wody w głowicy po drugie.anaba255 pisze:Oryginalnie w mk1 jest zawor na wezu idacym do nagrzewnicy, wiec latem nie ma tam obiegu, chyba ze komus zimno przy +30'C.skomi pisze:Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.
Termostat powinien byc, przelacza obieg z malego ukladu na duzy, oprocz nagrzewnicy, jak wywalisz plyn poplynie tam gdzie bedzie mniejszy opor, nie koniecznie przez chlodnice, sa termostaty z nizsza temperatura otwarcia od 80'C np. z 1.5D.
po trzecie auto pozbawione nagrzewnicy będzie jeździć sporadycznie więc po cholerę w tym układzie termostat??? żeby to zima była to rozumiem ale latem???
a po czwarte gdzie widziałeś termostat z niższą temp otwarcia???80st bo ja jak byłem w sklepie to wszystkie miały 78st.
resztę temp można w tym układzie dozować włącznikiem termicznym na chłodnicy
zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
mam w caddy 1.8 KR na digi taki układ, jeździ 3 lata i nic sie nie dzieje
"...bo tak naprawdę nie ma nic lepszego niż iść do auta i wrócić uwalony smarem i olejem..."
Re: Okrojony układ chłodzenia KR + digi
czyli w tym wypadku płyn chłodzący tylko chłodzi chłodniczkę oleju???damianmk1 pisze:mam w caddy 1.8 KR na digi taki układ, jeździ 3 lata i nic sie nie dzieje
żeby rozwiązać wszystkie wątpliwości powiedz jeszcze ile zrobiłeś w ciągu 3 lat km i jak często auto było pałowane???
zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)
Okrojony układ chłodzenia KR + digi
narazie tak, ale teraz musze to jakiś zmienić, bo brzydko wygląda http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... miary.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;skomi pisze:damianmk1
jak rozwiązałeś kwestie z niebieskim czujnikiem?
Auto zrobiło dokładnie 6233km, bo był wyzerowany licznik jak stan drogi na to pozwalał to było pałowane. Nigdy nie miałem problemów z chłodzeniem. Chłodnica ze zbiorniczkiem 430mm... za filtrem oleju obciąłem tą rurke za wyjściem na chłodniczke oleju i zaślepiłem...remekmk2 pisze:czyli w tym wypadku płyn chłodzący tylko chłodzi chłodniczkę oleju???
żeby rozwiązać wszystkie wątpliwości powiedz jeszcze ile zrobiłeś w ciągu 3 lat km i jak często auto było pałowane???
"...bo tak naprawdę nie ma nic lepszego niż iść do auta i wrócić uwalony smarem i olejem..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości