Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Forum techniczne związane z silnikami 16V

Moderatorzy: bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
skomi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: sob lip 05, 2008 14:52
Lokalizacja: Skierniewice

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: skomi » wt sty 29, 2013 11:59

W najbliższym czasie czeka mnie wrzucenie KR (digi I) do MK1.
W związku z tym mam kilka wątpliwości dotyczących układu chłodzenia.

Z uwagi na lekki porządek pod maską (wywalona nagrzewnica i zbiorniczek wyrównawczy) układ chłodzenia ma wyglądać tak:
Obrazek
Wywalona rurka, zbędne węże, chodniczka oleju spięta bezpośrednio z króćcem pompy.

1.Będzie to działać w takiej konfiguracji?
Czy mogą być jakieś problemy z chłodzeniem?

2.Co zrobić z króćcem znaczonym na czerwono?
Tam powinien być niebieski czujnik temp. Można zaślepić to wyjście, a sam czujnik umieścić w innym miejscu?

Tak wygląda układ oryginalny:
Obrazek



Awatar użytkownika
skomi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: sob lip 05, 2008 14:52
Lokalizacja: Skierniewice

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: skomi » śr sty 30, 2013 15:31

Nikt nie podpowie?



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: remekmk2 » śr sty 30, 2013 15:46

moim zdaniem powinieneś albo zostawić nagrzewnicę albo połączyć kruciec z boku głowy to trójnika przy chłodnicy oleju. może być za mało płynu w małym układzie/ew zwiąkszenie ciśnienia wody w miejscu przed chłodniczką


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Awatar użytkownika
skomi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: sob lip 05, 2008 14:52
Lokalizacja: Skierniewice

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: skomi » śr sty 30, 2013 16:16

Rozwiązanie z nagrzewnicą odpada bo już jej nie ma :)
Wywaliłbym jeszcze chłodniczkę oleju, rozwiązałoby to problem wzrostu ciśnienia , ale nie chce zewnętrznej chłodnicy.



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: remekmk2 » śr sty 30, 2013 17:09

pozostaje więc trójnik przy chłodniczce łączący chłodniczkę,kruciec boczny i pompę.
skoro nie masz nagrzewnicy czyli auto jeżdzone sporadycznie w lecie to możesz wywalić termostat i zostawić tylko duży układ otwarty nie powinno być wtedy problemów ze wzrostem ciśnienia na małym układzie. bądz co bądz prawy kruciec musi zostać bo nie będzie obiegu wody w głowicy.


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

kazubwmr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt gru 16, 2008 22:26
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: kazubwmr » śr sty 30, 2013 21:00

Ciśnienie w układzie wynosi ok 1 bar. Jeżeli chcesz minimalizować układ to nagrzewnica i jakieś inne zbędne węże ok ale zbiorniczek wyrównawczy bym zostawił ewentualnie jakiś mniejszy dał bo nie wiem czy wiesz ale objętość płynu się zmienia pod wpływem ciepła. żebyś nie miał problemów w wyciekami płynu lub spadającymi wężami. I musiałbyś i tak wstawić króciec z korkiem, żeby płyn dobrze zalać. a zbiorniczek można gdzieś schować.


najważniejsze mieć wizje :D -> reszta jest wykonalna :D

Awatar użytkownika
skomi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: sob lip 05, 2008 14:52
Lokalizacja: Skierniewice

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: skomi » śr sty 30, 2013 21:05

kazubwmr,
Mój błąd nie wspomniałem, że oczywiście chłodnica jest z wbudowanym zbiorniczkiem.
remekmk2,
Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: remekmk2 » śr sty 30, 2013 21:13

moim zdaniem woda powinna cyrkulować w głowicy. to co chcesz zrobić pozostawiłoby tylko jeden wąż wchodzący w głowicę co by wtedy on dawał??? tak jak pisałem moim skromnym zdaniem(choć może się nie znam) kruciec powinien zostać by woda cyrklowała przepływając przez głowice. możesz wywalić całkiem chłodniczkę oleju i termostat.
mogłeś widzieć takie układy z zaślepionym bokiem tylko ciekawe jak z żywotnością???


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: anaba255 » czw sty 31, 2013 00:47

skomi pisze:Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.
Oryginalnie w mk1 jest zawor na wezu idacym do nagrzewnicy, wiec latem nie ma tam obiegu, chyba ze komus zimno przy +30'C.
Termostat powinien byc, przelacza obieg z malego ukladu na duzy, oprocz nagrzewnicy, jak wywalisz plyn poplynie tam gdzie bedzie mniejszy opor, nie koniecznie przez chlodnice, sa termostaty z nizsza temperatura otwarcia od 80'C np. z 1.5D.



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

Re: Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: remekmk2 » czw sty 31, 2013 09:13

anaba255 pisze:
skomi pisze:Odnośnie prawego króćca , kilkakrotnie widziałem całkiem zaślepiony, przeważnie przy 16v na gaźnikach.
Niestety nie miałem okazji rozmawiać z użytkownikami o poprawności takiego rozwiązania.
Oryginalnie w mk1 jest zawor na wezu idacym do nagrzewnicy, wiec latem nie ma tam obiegu, chyba ze komus zimno przy +30'C.
Termostat powinien byc, przelacza obieg z malego ukladu na duzy, oprocz nagrzewnicy, jak wywalisz plyn poplynie tam gdzie bedzie mniejszy opor, nie koniecznie przez chlodnice, sa termostaty z nizsza temperatura otwarcia od 80'C np. z 1.5D.
tylko że to będzie 16v to po pierwsze, zaślepienie krućca spowoduje brak obiegu wody w głowicy po drugie.
po trzecie auto pozbawione nagrzewnicy będzie jeździć sporadycznie więc po cholerę w tym układzie termostat??? żeby to zima była to rozumiem ale latem???
a po czwarte gdzie widziałeś termostat z niższą temp otwarcia???80st bo ja jak byłem w sklepie to wszystkie miały 78st.
resztę temp można w tym układzie dozować włącznikiem termicznym na chłodnicy


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Awatar użytkownika
damianmk1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: pt maja 22, 2009 18:23
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: damianmk1 » czw sty 31, 2013 11:27

mam w caddy 1.8 KR na digi taki układ, jeździ 3 lata i nic sie nie dzieje :bigok:


"...bo tak naprawdę nie ma nic lepszego niż iść do auta i wrócić uwalony smarem i olejem..."



Obrazek

Awatar użytkownika
skomi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 95
Rejestracja: sob lip 05, 2008 14:52
Lokalizacja: Skierniewice

Re: Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: skomi » czw sty 31, 2013 11:37

damianmk1
jak rozwiązałeś kwestie z niebieskim czujnikiem?



Awatar użytkownika
remekmk2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1796
Rejestracja: śr mar 21, 2007 18:34
Lokalizacja: VWyszkóVW

Re: Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: remekmk2 » czw sty 31, 2013 11:40

damianmk1 pisze:mam w caddy 1.8 KR na digi taki układ, jeździ 3 lata i nic sie nie dzieje :bigok:
czyli w tym wypadku płyn chłodzący tylko chłodzi chłodniczkę oleju???
żeby rozwiązać wszystkie wątpliwości powiedz jeszcze ile zrobiłeś w ciągu 3 lat km i jak często auto było pałowane???


zdecydowanie kupię:
-panele drzwiowe do mk2 3d pod głośniki 16cm
-kanapę dzieloną do 3d skóra(ew do 5d z podłokietnikiem)

Awatar użytkownika
damianmk1
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: pt maja 22, 2009 18:23
Lokalizacja: Grodzisk Maz

Okrojony układ chłodzenia KR + digi

Post autor: damianmk1 » czw sty 31, 2013 13:05

skomi pisze:damianmk1
jak rozwiązałeś kwestie z niebieskim czujnikiem?
narazie tak, ale teraz musze to jakiś zmienić, bo brzydko wygląda :jezor: http://imageshack.us/photo/my-images/81 ... miary.jpg/" onclick="window.open(this.href);return false;
remekmk2 pisze:czyli w tym wypadku płyn chłodzący tylko chłodzi chłodniczkę oleju???
żeby rozwiązać wszystkie wątpliwości powiedz jeszcze ile zrobiłeś w ciągu 3 lat km i jak często auto było pałowane???
Auto zrobiło dokładnie 6233km, bo był wyzerowany licznik ;) jak stan drogi na to pozwalał to było pałowane. Nigdy nie miałem problemów z chłodzeniem. Chłodnica ze zbiorniczkiem 430mm... za filtrem oleju obciąłem tą rurke za wyjściem na chłodniczke oleju i zaślepiłem...


"...bo tak naprawdę nie ma nic lepszego niż iść do auta i wrócić uwalony smarem i olejem..."



Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „16V”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości