MK3 1.6 ABU - brak przepływomierza?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

MK3 1.6 ABU - brak przepływomierza?

Post autor: zylo » sob sie 12, 2006 22:15

Witam wszystkich!!!

Czytając wypowiedzi na forum dowiedziałem się, że 1.6 ABU nie posiada przepływomierza - czy jest to możliwe???
W takim razie co steruje przepływem odpowiedniej ilości powietrza?

Pozdro



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » sob sie 12, 2006 23:37

ABU to silnik zasilany w paliwo poprzez system jednopunktowego wtrysku elektornicznego Mono-Motronic MA 1.2.3

Za sterowanie tym system odpowiada ECU, ktory zbiera informacje jedynie z czujnika temperatury i sondy lambda (czyli czujnika tlenu) - w takim prostym wtrysku zueplnie wystarczaja seryjnie zgrana mapa wtrysku + wlasnie info z tych dwoch czujnikow. Przeplywomierz nie jest potrzebny - zreszta nie wystepuje tez w bardziej zaawansowanych jednostkach (np. w 2.0 16V 150 KM ABF)



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32766
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » sob sie 12, 2006 23:42

w bardziej zaawansowanych jednostkach (np. w 2.0 16V 150 KM ABF)
który nawiasem mówiąc jest najbardziej udanym silnikiem benzynowym w mk3 ;)


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » sob sie 12, 2006 23:46

djtom pisze:który nawiasem mówiąc jest najbardziej udanym silnikiem benzynowym w mk3 ;)
Dokladnie, zreszta nie tylko w mk3 :D



zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zylo » ndz sie 13, 2006 13:22

SToRM pisze:ABU to silnik zasilany w paliwo poprzez system jednopunktowego wtrysku elektornicznego Mono-Motronic MA 1.2.3

Za sterowanie tym system odpowiada ECU, ktory zbiera informacje jedynie z czujnika temperatury i sondy lambda (czyli czujnika tlenu) - w takim prostym wtrysku zueplnie wystarczaja seryjnie zgrana mapa wtrysku + wlasnie info z tych dwoch czujnikow. Przeplywomierz nie jest potrzebny - zreszta nie wystepuje tez w bardziej zaawansowanych jednostkach (np. w 2.0 16V 150 KM ABF)
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź!
nawiasem mówiąc jeśli lambda jest uszkodzona to wtedy są zbierane błędne ifnormacje i mogą dziać się dziwne rzeczy - typu brak mocy przy wciśniętym gazie w podłoge?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz sie 13, 2006 13:28

tez moze byc przez sade ale nie masz przy okazji problemow z wolnymi obrotami?i nie zapala ci sie kontrolka na desce(zazwyczaj przy padnietej sadzie sygnalizuje)a moze katalizator zapchany?



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » ndz sie 13, 2006 13:42

zylo pisze:nawiasem mówiąc jeśli lambda jest uszkodzona to wtedy są zbierane błędne ifnormacje i mogą dziać się dziwne rzeczy - typu brak mocy przy wciśniętym gazie w podłoge?
Oczywiscie :)
Albo moze pokazywac ze jest za ubogo i komputer z uporem maniaka bedzie wzbogacal mieszanke (powodujac zalewanie silnika) lub tez na odwrot - lambda bedzie wskazywala ze jest za bogato i komp bedzie ograniczal dawke :)
To oczywiscie maksymalnie skrajne mozliwosci ;) Prawidlowo lambda powinna pracowac w zakresie od ~0,2V do ~0,8V - wartosic te powinny zmieniac sie plynnie, cos jak w formie sinusoidy :D

Dodam tez zeby nie lekcewazyc cuzjnika temperatury, gdyz on tez ma niemale znaczenie - staeruje on rowniez dawka w zaleznosci od temp. silnika.. Czesto gdy jest uszkodzony, auto jest zalewane, kopci na czarno, nie jedzie, ma podwyzszone obroty na wolnych - oczywiscie zakladajac ze komp nie zlapie bledu i nie przelaczy sie w tryb awaryjny :bigok:



zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zylo » ndz sie 13, 2006 18:35

piotr2 pisze:tez moze byc przez sade ale nie masz przy okazji problemow z wolnymi obrotami?i nie zapala ci sie kontrolka na desce(zazwyczaj przy padnietej sadzie sygnalizuje)a moze katalizator zapchany?
Czasem na benzynie falują mu obroty - ale tylko na pb i tylko czasami, na lpg jest ok!

[ Dodano: 13 Sie 2006 18:37 ]
SToRM pisze:Oczywiscie
Albo moze pokazywac ze jest za ubogo i komputer z uporem maniaka bedzie wzbogacal mieszanke (powodujac zalewanie silnika) lub tez na odwrot - lambda bedzie wskazywala ze jest za bogato i komp bedzie ograniczal dawke
To oczywiscie maksymalnie skrajne mozliwosci Prawidlowo lambda powinna pracowac w zakresie od ~0,2V do ~0,8V - wartosic te powinny zmieniac sie plynnie, cos jak w formie sinusoidy

Dodam tez zeby nie lekcewazyc cuzjnika temperatury, gdyz on tez ma niemale znaczenie - staeruje on rowniez dawka w zaleznosci od temp. silnika.. Czesto gdy jest uszkodzony, auto jest zalewane, kopci na czarno, nie jedzie, ma podwyzszone obroty na wolnych - oczywiscie zakladajac ze komp nie zlapie bledu i nie przelaczy sie w tryb awaryjny
tylko jak mam sprawdzić czy sonda jest dobra? moge sprawdzić ją jakoś domowymi sposobami czy trzeba podjechac na komputer?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz sie 13, 2006 18:46

zylo, niewiem jaka ty masz jesli jest jedno przewodowa(jedna zyla i ekran-masa)to podpinasz miernik i po nagrzaniu powinna pokazywac napiecie w granicach 0.2-0.8 wolta.



zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zylo » ndz sie 13, 2006 19:32

piotr2 pisze:zylo, niewiem jaka ty masz jesli jest jedno przewodowa(jedna zyla i ekran-masa)to podpinasz miernik i po nagrzaniu powinna pokazywac napiecie w granicach 0.2-0.8 wolta.
Jutro będe miał wolny dzień więć sprawdze jakie jest napięcie! Tylko gdzie jej szukać? Przy katalizatorze?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz sie 13, 2006 19:33

przy katalizatorze lub w kolektorze wydechowym



zylo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob sie 12, 2006 22:04
Lokalizacja: Poznań

Post autor: zylo » ndz sie 13, 2006 19:35

piotr2 pisze:przy katalizatorze lub w kolektorze wydechowym
Dzięki :pub: Jutro postaram się sprawdzić i dam znać!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 153 gości