Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Cześć !
To zdarzyło się już kolejny raz ! Przy temperaturze poniżej zera gdy odpalam golfa i zaczynam jechać w ogole nie ma mocy, jakby turbina nie działała (taki sam efekt daje odłączenie wtyczki od przepływomierza). Jechałem tak z 2 KM i dalej się nic nie odblokowało ale w trakcie gdy stałem na światłach wyłączyłem i włączyłem ponownie silnik i problem zniknął.
Szukałem na forum i odpowiedzi znalazłem, ale dotyczyły zapieczonych kierownic, których nie mam w turbinie z silnikiem 1Z.
To już 3 raz tej zimy (zawsze po dłuższym postoju) się tak działo. Nigdy wczesniej (jeżdżę już 4 rok golfem) nie miałem takich problemów.
To zdarzyło się już kolejny raz ! Przy temperaturze poniżej zera gdy odpalam golfa i zaczynam jechać w ogole nie ma mocy, jakby turbina nie działała (taki sam efekt daje odłączenie wtyczki od przepływomierza). Jechałem tak z 2 KM i dalej się nic nie odblokowało ale w trakcie gdy stałem na światłach wyłączyłem i włączyłem ponownie silnik i problem zniknął.
Szukałem na forum i odpowiedzi znalazłem, ale dotyczyły zapieczonych kierownic, których nie mam w turbinie z silnikiem 1Z.
To już 3 raz tej zimy (zawsze po dłuższym postoju) się tak działo. Nigdy wczesniej (jeżdżę już 4 rok golfem) nie miałem takich problemów.
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Zrób diagnostykę, sprawdź czy nie ma błędów, bo trudno cokolwiek więcej powiedzieć.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Coś Tobie zamarza albo n75 albo gruszka podciśnienia przy turbo, auto wpada w notlauf z niedoładowania ... silnik się nagrzewa i po czasie zamarznięty element puszcza, gasisz odpalasz i jedziesz.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Nie ma przesłanek, aby stwierdzić jego uszkodzenie, skoro ...Tofik90 pisze:Czyli raczej turbo jest sprawne ?
Tofik90 pisze:w trakcie gdy stałem na światłach wyłączyłem i włączyłem ponownie silnik i problem zniknął.
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
prawdopodobnie zamarza ci zawór upustowy i jest otwarty ,potem jak sie nagrzeje od silnika puszcza i jak napisał italiano masz notlaufa -czyli tryb awaryjny ,gasisz odpalasz i masz moc -sprawdz błedy na vagu albo zrób logi na zimnym silniku i wszystko sie wyjasni
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Mam czasami to samo. Turbo nowe. Notlaufa nie ma ale nie cisnąłem bo nigdy tego nie robię na zimno. Czuć nawet na 1,2 czy 3 biegu, że auto jedzie jakby SDI (nawet klekot jakby ciut inny). Obstawiam zamarzający N75 ale pewności niema. Objaw szybko ustępuje jak tylko auto przejedzie 1-2km więc olałem logowanie
Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria
188KM@369Nm czyli mocna seria
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
odczytanie kodu błędu wyjaśni sprawę gdyż ten akurat objaw wskazuje, że jechałeś w trybie awaryjnym od razu po odpaleniu silnika i z pewnością nie jest tu winny zamarznięty N75 lub zawór upustowy czy też cięgno siłownika ciśnieniowego przy turbo zwłaszcza, że zawór upustowy jeśli miałby przymarznąć to i tak w pozycji zamkniętej czyli nastawione turbo na pełne doładowanie.Tofik90 pisze:ale w trakcie gdy stałem na światłach wyłączyłem i włączyłem ponownie silnik i problem zniknął.
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Jedyna sensowna rada jest chyba podpiecie auta pod Vag-a i sprawdzenie błędów zapisanych w ECU, jak równiez zlogowanie- i taki obraz napewno rozjasni sytuacje:-)
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Zgadzam się w pełni z powyższym tekstem A takie objawy ,czyli totalny muł od odpalenia ,zwykle wywołuje przepływomierz ...i o ile po sprawdzeniu błędów ,będzie coś o przepływomierzu ,to szukaj sprawnej przepływki Logi dynamiczne bloku 003 i 011 powinny szybko wyjaśnić sprawęSztomel pisze:odczytanie kodu błędu wyjaśni sprawę gdyż ten akurat objaw wskazuje, że jechałeś w trybie awaryjnym od razu po odpaleniu silnika i z pewnością nie jest tu winny zamarznięty N75 lub zawór upustowy czy też cięgno siłownika ciśnieniowego przy turbo zwłaszcza, że zawór upustowy jeśli miałby przymarznąć to i tak w pozycji zamkniętej czyli nastawione turbo na pełne doładowanie.
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Jasne. Wszystko VAG/ VCDS wyjaśni... pupa !
Zero błędów u mnie. Sprawdzałem kilka razy. Może logi by coś poradziły ale jak robić logi na zimnym, zamarzniętym silniku ?
Zero błędów u mnie. Sprawdzałem kilka razy. Może logi by coś poradziły ale jak robić logi na zimnym, zamarzniętym silniku ?
Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria
188KM@369Nm czyli mocna seria
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
normalnie nikt ci nie karze krecic do 4tys wystarczy jak dasz gaz od 1500 do 2500 011 i potem 003 i wszystko jasne kolegoNastar pisze:Może logi by coś poradziły ale jak robić logi na zimnym, zamarzniętym silniku ?
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Nastar, skoro u Ciebie nie pokazuje żadnych błędów to jeszcze jest odczyt wartości bloków mierzonych i takie warości w dynamicznych o jakie prosi się kolega odzim - Ty masz zupełniee inny silnik niż kolega z forum, który zadał przedmiotowe pytanie, więc o co kaman ? U Ciebie logi też pokażą bo pewnie się okaże, że masz brak ciśnienia albo coś w tym stylu.
Turbo nie działa po dłuższym postoju na zimnym.
Nastar Rozbierz układ podcisnieniowy. Przemyj benzyką ekstrkcyjną gruszkę turba, zawór n75 i n18, zaworek jednokierunkowy oraz przewody. Po prostu masz wilgoc w ukladzie i robi sie korek lodowy podczas mrozów. Zobacz czy przewód upuszczający podciśnienie jest podłączony do filtra powietrza
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości