Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
Witam!
Od jakiegoś czasu mam drażniący problem w mojej Borze. Mianowicie, przy hamowaniu, tak powyżej ok 60-70 km/h, przy lekkim, delikatnym wciśnięciu pedału hamulca kierownica drży/trzęsie się. Czym jest wyższa prędkość tym drgania są silniejsze. Natomiast kiedy zatrzymuję się na luzie (np. przed światłami) to czuć jakby samochód lekko podskakiwał, bujał się w przód i tył (nie wiem jak to dokładniej opisać ). Problemu nie odczuwam, przy zdecydowanym wciśnięciu pedału hamulca.
Myślę, że nie jest to wina kół bo:
1) problem nie występuję, kiedy nie hamuje,
2) tak samo było na letnich kołach (inne felgi).
Byłem z tym u mechanika i stwierdził, że tarcze są w bardzo dobrym stanie i nie biją, klocki też są ok. Sprawdzał układ kierowniczy i powiedział, że żadnych luzów nie ma. Łożyska ok. Amortyzatory miały 9 m-cy temu 70% więc to chyba też nie ich wina.
Czytałem inne wątki na forum dot. tego problemu i na myśl nasunęła mi się maglownica. Czy to ona może być winna Dodam, że jak skręcę na maksa kierownicę to słychać buczenie. Poza tym wspomaganie działa równo i bez problemów. A i kiedy podczas jazdy skręcam (obojętnie, w którą stronę) koła, to słychać takie jakby metaliczne piski/obcieranie (słyszalne tylko przy uchylonym oknie).
Bardzo proszę o potwierdzenie/zanegowanie "winy" maglownicy na podstawie powyższych objawów lub podsunięcie innych pomysłów, co to może być. Nie znam się specjalnie na mechanice dlatego też wolę zrobić rozeznanie terenu i przygotować sobie listę rzeczy do sprawdzenia, żeby nie wymieniać na ślepo wszystkiego po kolei i nie narażać się na niepotrzebne koszta
Pozdrawiam!
Od jakiegoś czasu mam drażniący problem w mojej Borze. Mianowicie, przy hamowaniu, tak powyżej ok 60-70 km/h, przy lekkim, delikatnym wciśnięciu pedału hamulca kierownica drży/trzęsie się. Czym jest wyższa prędkość tym drgania są silniejsze. Natomiast kiedy zatrzymuję się na luzie (np. przed światłami) to czuć jakby samochód lekko podskakiwał, bujał się w przód i tył (nie wiem jak to dokładniej opisać ). Problemu nie odczuwam, przy zdecydowanym wciśnięciu pedału hamulca.
Myślę, że nie jest to wina kół bo:
1) problem nie występuję, kiedy nie hamuje,
2) tak samo było na letnich kołach (inne felgi).
Byłem z tym u mechanika i stwierdził, że tarcze są w bardzo dobrym stanie i nie biją, klocki też są ok. Sprawdzał układ kierowniczy i powiedział, że żadnych luzów nie ma. Łożyska ok. Amortyzatory miały 9 m-cy temu 70% więc to chyba też nie ich wina.
Czytałem inne wątki na forum dot. tego problemu i na myśl nasunęła mi się maglownica. Czy to ona może być winna Dodam, że jak skręcę na maksa kierownicę to słychać buczenie. Poza tym wspomaganie działa równo i bez problemów. A i kiedy podczas jazdy skręcam (obojętnie, w którą stronę) koła, to słychać takie jakby metaliczne piski/obcieranie (słyszalne tylko przy uchylonym oknie).
Bardzo proszę o potwierdzenie/zanegowanie "winy" maglownicy na podstawie powyższych objawów lub podsunięcie innych pomysłów, co to może być. Nie znam się specjalnie na mechanice dlatego też wolę zrobić rozeznanie terenu i przygotować sobie listę rzeczy do sprawdzenia, żeby nie wymieniać na ślepo wszystkiego po kolei i nie narażać się na niepotrzebne koszta
Pozdrawiam!
Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
a co ma magiel do drgan ????? jak skrecasz do konca kola i wieszasz sie na kierownicy to tylko dobijasz pompe wspomagania , ja stawiam 90 % na hamulce z przodu , tarcze do tokarza na sprawdzenie , wystarczy delikatne bicie i bedzie latala kierownica , a im wyzsza predkosc tym mocniej , czyli logiczne
Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
Co ma magiel do drgań? Nie wiem, dlatego pytam. Tak pisali w innych wątkach, o czym pisałem w poście. Pisałem też że nie znam się za bardzo na mechanice Jeśli chodzi o tarcze to może nie wyraziłem się jasno - były sprawdzane i nie biją. Koła powyważane, opony bez defektów.
Odp: Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
Można również skupić się na piaście. Miałem kiedyś taki problem. Wymieniłem tarcze i klocki na nowe, bo miałem identyczne objawy jak Ty, lecz po 2000 km znów to samo. Problem był z piastą.
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
kumpel miał identyczne objawy niby wszystko ok wszędzie a okazało sie jednak że tarcze a po dłuższym takim hamowaniu pękną Ci tarcze-sprawdzone!nie polecam bo skutki różne.zależy w jakiej sytuacji.a i jeszcze jedno sprawdz pólosie
Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
Masz krzywe tarcze hamulcowe. Nawet jak wymienisz na nowe po jakimś czasie znowu Ci będą biły bo jak sie domyślam masz krzywe piasty.
Masz 3 wyjścia
Jeździj tak dalej
Wymiana piast i tarcz 500zł
Podjechanie do warsztatu gdzie "toczą tarcze na samochodzie" 60zł
Masz 3 wyjścia
Jeździj tak dalej
Wymiana piast i tarcz 500zł
Podjechanie do warsztatu gdzie "toczą tarcze na samochodzie" 60zł
OEM+ USA 25th Anniversary ==> viewtopic.php?f=89&t=395742
-
- VW Baron
- Posty: 3269
- Rejestracja: czw lip 09, 2009 15:18
- Lokalizacja: WOT
- Kontakt:
Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
no właśnie ? bo jeśli na oko to nie wiele to może pomóc ale jeśli czujnikiem zegarowym to trzeba szukać innych przyczyn.KurierOPL pisze:jak byly sprawdzane te tarcze ?
Oprócz piast może jednak inne elementy zużyte dają taki efekt.
Magiel gdyby miał luzy też może nieco umożliwiać takie drgania, w końcu steruje położeniem koła ... sam kiedyś sprawdziłem, że były drgania przy złej regulacji śruby.
a nie powinno tak być ja bym jeszcze mocowania amortyzatorów posprawdzał wszystkie. Górne z przodu i cały tył.jender pisze:Natomiast kiedy zatrzymuję się na luzie (np. przed światłami) to czuć jakby samochód lekko podskakiwał, bujał się w przód i tył (nie wiem jak to dokładniej opisać ).
Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
Mocowania można posprawdzać, nigdy nie zaszkodzi. Ale jeśli dojeżdżając do świateł powolutku jest bujanie przód-tył, to krzywa jest tarcza ewidentnie. Przy dużej prędkości daje bicie, przy małej buja przód - tył. Maglownica (przekładnia) nie musi powodować tego bicia. U mnie bicie było przed wymianą maglownicy, następnie maglownica wymieniona na nową, a bicie zostało dalej. Dla mnie to ewidentnie tarcza. No ale, skoro ktoś ją mierzył (ciekawi mnie jak to pomierzył), to już brakuje pomysłów.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: śr sty 30, 2013 01:29
Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
VW Golf MK4 1,4 16v
Mam niesamowity problem z którym nie moge sobie juz poradzic, a wiec zaczeło sie tak :
zatrzymał mi sie napinacz od paska klinowego, i pasek strzelił, jak byłem sciagany usłyszałem ze cos stuka puka w prawym kole ale nie przejmowałem sie tym, zaprowadziłem samochód do mechanika zrobił samochód i od tamtej pory zaczeło mi kierownica mocno trząść, słychac jak by cos pukało (jak by te koło było "jajko") i sciagac na prawo.
wymieniłem juz :
drażki kierownicze
simeringi
i zmieniłem koła ( lewe na prawa strone i na odwrót )
koła wywazone na 100 %, powietrze w kołach takie samo, geometria ustawiona, wjezdzam na szarpaki i nie pokazuje luzów, a przy hamowaniu akurat hamuje prosto i nigdzie nie sciaga, jedyne jeszcze co zauwazyłem to zaczeła opornie chodzic kierownica chociaż jest wspomaganie.
Nie wiem co sie mogło stac, nie wiem nawet w którym miejscu szukac przyczyny tego wszystkiego wiec prosiłbym o odpowiedz co sie mogło stac, gdzie przyczyny szukac ...
Pozdrawiam
Bartek
Mam niesamowity problem z którym nie moge sobie juz poradzic, a wiec zaczeło sie tak :
zatrzymał mi sie napinacz od paska klinowego, i pasek strzelił, jak byłem sciagany usłyszałem ze cos stuka puka w prawym kole ale nie przejmowałem sie tym, zaprowadziłem samochód do mechanika zrobił samochód i od tamtej pory zaczeło mi kierownica mocno trząść, słychac jak by cos pukało (jak by te koło było "jajko") i sciagac na prawo.
wymieniłem juz :
drażki kierownicze
simeringi
i zmieniłem koła ( lewe na prawa strone i na odwrót )
koła wywazone na 100 %, powietrze w kołach takie samo, geometria ustawiona, wjezdzam na szarpaki i nie pokazuje luzów, a przy hamowaniu akurat hamuje prosto i nigdzie nie sciaga, jedyne jeszcze co zauwazyłem to zaczeła opornie chodzic kierownica chociaż jest wspomaganie.
Nie wiem co sie mogło stac, nie wiem nawet w którym miejscu szukac przyczyny tego wszystkiego wiec prosiłbym o odpowiedz co sie mogło stac, gdzie przyczyny szukac ...
Pozdrawiam
Bartek
Kierownica trzęsie przy hamowaniu.
Witam po dłuższej przerwie. Niestety miałem ostatnio dużo rzeczy na głowie a przez to mało wolnego czasu żeby choćby na chwilę spokojnie usiąść. Ale wracając do tematu, udało mi się w końcu ustalić i wyeliminować przyczynę drgań:-D okazało się że winną byla pęknięta końcówka drążka stabilizatora. Po wymianie wszystko ustało a ja znowu czerpię przyjemność z jazdy:-) Dziękuję więc wszystkim za pomoc!
Temat do zamknięcia.
Pozdro dla Wszystkich!
Temat do zamknięcia.
Pozdro dla Wszystkich!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości