Otwór centrujący ZAWSZE jest dokładnie po środku felgi i to jest fakt (i jak to kiedyś powiedział ktoś mądry w TV - fakt autentyczny)Yaro1981 pisze:Shmatan, ty jest normalnie tępy co z tego że obwód jest taki sam jak felga ma inną średnice i za tym otwór centrujący wypada w innym miejscu po co do 18" kół zakładasz gwint jak według twojej teorii powinien stać tak samo na 16"
Zgadza się..afej pisze:matematykę w tej kwestii można sobie wsadzić w każdy widzi, że na 18 calach auto idzie do góry i koniec.
Przy zmianie kół na 18 cali najpierw samochód idzie do góry, ale po ich założeniu idzie z powrotem w dół
Tak, to co powiedział Shmatan..JacekB pisze:Mi się wydaje, że jest jakiś czynnik o którym zapominamy...
Średnice opon dla MK4 wyglądają tak:
- 195/65/15 => 634.5 mm
- 205/55/16 => 631.9 mm
- 225/45/17 => 634.3 mm
- 225/40/18 => 637.2 mm
Przy czym należy pamiętać o tym, że są to średnice samych opon, a jak wiadomo, felgi dajemy o różnej szerokości, z reguły wygląda to tak:
- 15" => 6J
- 16 => 6,5J
- 17" => 7J
- 18 => 7,5J
Tak więc opona po naciągnięciu na felgę spowoduje delikatną zmianę średnicy koła.
W MK4 miałem zimówki 15", a letnie 16".
Na zimówkach stał delikatnie wyżej, na letnich ok. 1cm niżej - to akurat mierzyłem któregoś razu przy zmianie kół.
Majo87 zerknij sobie w temacie o moim aucie - popatrz sobie czy takie coś by Ci odpowiadało czy chciałbyś niżej/wyżej. Miałem seryjne amorki i Eibachy -35, a do tego koło 6,5J 205/55/16.
Jeździłem na takim zestawie ponad 4 lata i nie zaobserwowałem jakichś problemów z amortyzatorami.