[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Wszystko na temat modyfikacji zawieszenia - gwinty, zawieszenia sportowe, pneumatyczne itp.

Moderatorzy: Moderatorzy, VIP

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Shmatan » śr sty 23, 2013 18:25

JacekB pisze:ale to z tego powodu, że śmigam na 18" latem więc auto się unosi w porównaniu do 16" zimą
225/40/R18 to dokładnie ta sama wysokość koła i samochodu co 205/55/R16 - prosta matematyka



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Re: [mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: JacekB » śr sty 23, 2013 18:30

Majo87 pisze:JacekB, dzięki za poradę. Ciekawe i najtańsze rozwiązanie jednak czy nic nie stanie się seryjnym amorkom? Długo już tak jeździsz? Nic się nie dzieje z amorkami lub auto nie skacze, jak to piszą niektórzy forumowicze?
Amortyzatory mam seryjne czyli 13 letnie, nic się nie dzieje, nie wylały. Jeżdżę tak od wiosny 2012 czyli prawie rok, autem jeżdżę 80km dziennie, całe lato na niskoprofilowej oponie, taczki nie ma ale szytwno jest, ale coś za coś. Springi mam H&R


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: JacekB » śr sty 23, 2013 18:34

Shmatan, dam sobie uciąć obie ręce, że felga 18" z profilem 225/40 ma większy promień* niż 205/55 na 16", przecież widzę jak auto leży na zimówkach a jak sterczy na 18. Po za tym mam taki newralgiczny punkt w Lubinie, jest jeden próg zwalniający o który przecieram się zimie a swobodnie przejeżdżam latem.


EDIT.
Według Twojej czystej matematyki różnica średnicy między rozmiarami wynosi 5mm więc nie jest dokładnie taka sama.
Jednak nadal nie zgadzam się nawet ze swoimi obliczeniami...


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Shmatan » czw sty 24, 2013 07:27

JacekB pisze:Według Twojej czystej matematyki różnica średnicy między rozmiarami wynosi 5mm więc nie jest dokładnie taka sama.
Ta - różni się tyle, ile opona mająca 7mm bieżnika od takiej 4.5mm - czyli na wysokość tyle co nic, bo 5mm większe koło podnosi samochód o 2.5mm (o jeden profil)
JacekB pisze:Jednak nadal nie zgadzam się nawet ze swoimi obliczeniami...
:rotfl:

Yaro1981, daj sobie na wstrzymanie bo już nie da się Twoich postów czytać... liczby nie kłamią - wysokość jest identyczna, i trzeba być skrajnym ignorantem żeby mająć dowód czarno na białym upierać się że jest inaczej



Yaro1981
Forum Master
Forum Master
Posty: 1621
Rejestracja: ndz mar 01, 2009 13:17
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Yaro1981 » czw sty 24, 2013 14:18

Shmatan, ty jest normalnie tępy co z tego że obwód jest taki sam jak felga ma inną średnice i za tym otwór centrujący wypada w innym miejscu po co do 18" kół zakładasz gwint jak według twojej teorii powinien stać tak samo na 16"


[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Shmatan » czw sty 24, 2013 16:14

:rotfl:
Yaro1981 pisze:Shmatan, ty jest normalnie tępy
Pominę że Twoja kultura stoi na poziomie zerowym, ale chyba dalej wyższym niż logika... i umiejętność czytelnego pisania

Popatrz na rysunek który specjalnie dla Ciebie narysowałem i rozwiń proszę:
Yaro1981 pisze:co z tego że obwód jest taki sam jak felga ma inną średnice i za tym otwór centrujący wypada w innym miejscu
bo nie potrafię ogarnąć co Ci się ubzdurało. Czego dalej tutaj nie potrafisz zrozumieć?
Obrazek
po co do 18" kół zakładasz gwint jak według twojej teorii powinien stać tak samo na 16"
:rotfl:
Dlatego że gdybym miał 16" to też bym założył gwint żeby samochód był NIŻEJ - a nie ważne czy stoi na 14 czy 19, bo jeżeli opona jest poprawnie dobrana to samochód zawsze stoi na tej samej wysokości



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Qto » czw sty 24, 2013 17:03

Yaro1981 pisze:co z tego że obwód jest taki sam jak felga ma inną średnice i za tym otwór centrujący wypada w innym miejscu
Zawsze myślałem że otwór centrujący wypada w środku koła... :chytry:
Yaro1981 pisze:Shmatan, ty jest normalnie tępy
może tak trochę więcej kultury ?? To, że masz inne zdanie niż Shmatan nie oznacza, że możesz Go obrażać - nawet jeśli nie ma racji



Awatar użytkownika
kudlaty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 278
Rejestracja: sob lis 21, 2009 12:20
Lokalizacja: Chmielno, Gdansk

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: kudlaty » czw sty 24, 2013 18:26

wg mnie tak jak Shmatan mówi jest prawdą co do rozmiarów. To co nam sie wydaje, że jest różnica wysokości wynika z tego, że różnie mamy napompowane opony. W 16 calowym kole jest wiecej tej gumy niż w kole 18 calowym. opona sie ugina pod cieżarem samochodu i wydaje nam się, że stoi on niżej



Awatar użytkownika
AtRLDZ
VW only
VW only
Posty: 138
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012 22:14
Lokalizacja: Łódź

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: AtRLDZ » czw sty 24, 2013 22:16

Co do amorków, odrazu Ci się nic nie stanie, ale żywotność pewnie zostanie skrócona



Awatar użytkownika
Tomek gd
Forum Master
Forum Master
Posty: 1625
Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: passat b6
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Tomek gd » czw sty 24, 2013 22:21

Yaro1981, teraz już mi się przypomniało dlaczego mam ustawione ignorowanie twoich postów :panna:

Mam dokładnie takie samo zdanie jak kudlaty, dochodzi też do tego kwestia złudzenia optycznego, więcej felgi i mniej opony wygląda inaczej niż mała felga+dużo gumy.

Co do zapytania autora tematu, też jestem zdania że do 15, gwint to zbędny luksus i springi będą ok.



Awatar użytkownika
afej
...
...
Posty: 1009
Rejestracja: sob sie 06, 2011 17:37
Lokalizacja: Lubin

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: afej » czw sty 24, 2013 23:52

matematykę w tej kwestii można sobie wsadzić w :ass: każdy widzi, że na 18 calach auto idzie do góry i koniec.

do autora tematu: zakup sobie jakieś sprężyny -30/30 bądź -40/40 na seryjny amor i będzie git.



Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Shmatan » pt sty 25, 2013 09:33

afej, robiłeś pomiar chociażby metrem, czy "tak Ci się wydaje"? Tak się składa że ja robiłem.



Awatar użytkownika
JacekB
let it green.
let it green.
Posty: 780
Rejestracja: śr mar 09, 2011 14:57
Lokalizacja: DPL

Re: [mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: JacekB » pt sty 25, 2013 10:21

Mi się wydaje, że jest jakiś czynnik o którym zapominamy...
Jak wyjaśnić to, że mój podnośnik hydrauliczny przy 18 wsadzę pod auto a przy 16 brakuje mi z 2-2,5mm ?
Jak wyjaśnić fakt, że przy 18 nie przycieram na progu zwalniającym a na 16 przycieram?
Walory wizualne pominę, ale każdy kto zobaczył moje auto na stali mów "teraz tak idealnie leży".

Czegoś mi brakuje w naszych rozważaniach ale nie wiem czego...
A czy fakt,że przy 18" felga jest bardzo delikatnie naciągnięta a przy 16 calach jest duży balon również należy brać pod uwagę?
Stopień odkształcenia przy lekko zaniżonej wartości ciśnienia powietrza w oponie również będzie większy w oponie o wyższym profilu, jednak czy te czynniki należy uwzględniać?


Obrazek

Kupię:
- fotele 5d recaro lub półkubły czarno-białe
- dystanse przelotowe 20mm 5x100 z śrubami

Shmatan
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6972
Rejestracja: sob sie 01, 2009 22:06
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?

Post autor: Shmatan » pt sty 25, 2013 15:33

JacekB, jeżeli na 18" masz naciąg to na pewno trzeba to uwzględnić, przejeżdżanie przez progi to sprawa ugięcia opon w momencie najechania na próg, w momencie zjechania jak i dodatkowa amortyzacja opony (opona działa jak sprężyna).

Mała ilość powietrza na pewno będzie wpływała, ale to raczej kwestia tego że wiele osób do 18" ładuje więcej "wiatru"
JacekB pisze:Jak wyjaśnić to, że mój podnośnik hydrauliczny przy 18 wsadzę pod auto a przy 16 brakuje mi z 2-2,5mm ?
Że masz o 2-2.5mm lepszy bieżnik na 18 ;]?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości