225/40/R18 to dokładnie ta sama wysokość koła i samochodu co 205/55/R16 - prosta matematykaJacekB pisze:ale to z tego powodu, że śmigam na 18" latem więc auto się unosi w porównaniu do 16" zimą
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Re: [mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Amortyzatory mam seryjne czyli 13 letnie, nic się nie dzieje, nie wylały. Jeżdżę tak od wiosny 2012 czyli prawie rok, autem jeżdżę 80km dziennie, całe lato na niskoprofilowej oponie, taczki nie ma ale szytwno jest, ale coś za coś. Springi mam H&RMajo87 pisze:JacekB, dzięki za poradę. Ciekawe i najtańsze rozwiązanie jednak czy nic nie stanie się seryjnym amorkom? Długo już tak jeździsz? Nic się nie dzieje z amorkami lub auto nie skacze, jak to piszą niektórzy forumowicze?
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Shmatan, dam sobie uciąć obie ręce, że felga 18" z profilem 225/40 ma większy promień* niż 205/55 na 16", przecież widzę jak auto leży na zimówkach a jak sterczy na 18. Po za tym mam taki newralgiczny punkt w Lubinie, jest jeden próg zwalniający o który przecieram się zimie a swobodnie przejeżdżam latem.
EDIT.
Według Twojej czystej matematyki różnica średnicy między rozmiarami wynosi 5mm więc nie jest dokładnie taka sama.
Jednak nadal nie zgadzam się nawet ze swoimi obliczeniami...
EDIT.
Według Twojej czystej matematyki różnica średnicy między rozmiarami wynosi 5mm więc nie jest dokładnie taka sama.
Jednak nadal nie zgadzam się nawet ze swoimi obliczeniami...
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Ta - różni się tyle, ile opona mająca 7mm bieżnika od takiej 4.5mm - czyli na wysokość tyle co nic, bo 5mm większe koło podnosi samochód o 2.5mm (o jeden profil)JacekB pisze:Według Twojej czystej matematyki różnica średnicy między rozmiarami wynosi 5mm więc nie jest dokładnie taka sama.
JacekB pisze:Jednak nadal nie zgadzam się nawet ze swoimi obliczeniami...
Yaro1981, daj sobie na wstrzymanie bo już nie da się Twoich postów czytać... liczby nie kłamią - wysokość jest identyczna, i trzeba być skrajnym ignorantem żeby mająć dowód czarno na białym upierać się że jest inaczej
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Shmatan, ty jest normalnie tępy co z tego że obwód jest taki sam jak felga ma inną średnice i za tym otwór centrujący wypada w innym miejscu po co do 18" kół zakładasz gwint jak według twojej teorii powinien stać tak samo na 16"
[url=http://www.ratlook.pl][img]http://images31.fotosik.pl/364/d5ade2bfa65858dd.gif[/img][/url]
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Pominę że Twoja kultura stoi na poziomie zerowym, ale chyba dalej wyższym niż logika... i umiejętność czytelnego pisaniaYaro1981 pisze:Shmatan, ty jest normalnie tępy
Popatrz na rysunek który specjalnie dla Ciebie narysowałem i rozwiń proszę:
bo nie potrafię ogarnąć co Ci się ubzdurało. Czego dalej tutaj nie potrafisz zrozumieć?Yaro1981 pisze:co z tego że obwód jest taki sam jak felga ma inną średnice i za tym otwór centrujący wypada w innym miejscu
po co do 18" kół zakładasz gwint jak według twojej teorii powinien stać tak samo na 16"
Dlatego że gdybym miał 16" to też bym założył gwint żeby samochód był NIŻEJ - a nie ważne czy stoi na 14 czy 19, bo jeżeli opona jest poprawnie dobrana to samochód zawsze stoi na tej samej wysokości
- Qto
- _
- Posty: 19379
- Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
- Lokalizacja: Guadalajara
- Auto: MK 4
- Silnik: ASZ
- Kontakt:
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Zawsze myślałem że otwór centrujący wypada w środku koła...Yaro1981 pisze:co z tego że obwód jest taki sam jak felga ma inną średnice i za tym otwór centrujący wypada w innym miejscu
może tak trochę więcej kultury ?? To, że masz inne zdanie niż Shmatan nie oznacza, że możesz Go obrażać - nawet jeśli nie ma racjiYaro1981 pisze:Shmatan, ty jest normalnie tępy
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
wg mnie tak jak Shmatan mówi jest prawdą co do rozmiarów. To co nam sie wydaje, że jest różnica wysokości wynika z tego, że różnie mamy napompowane opony. W 16 calowym kole jest wiecej tej gumy niż w kole 18 calowym. opona sie ugina pod cieżarem samochodu i wydaje nam się, że stoi on niżej
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Co do amorków, odrazu Ci się nic nie stanie, ale żywotność pewnie zostanie skrócona
- Tomek gd
- Forum Master
- Posty: 1625
- Rejestracja: pn mar 02, 2009 00:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- Auto: passat b6
- Kontakt:
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Yaro1981, teraz już mi się przypomniało dlaczego mam ustawione ignorowanie twoich postów
Mam dokładnie takie samo zdanie jak kudlaty, dochodzi też do tego kwestia złudzenia optycznego, więcej felgi i mniej opony wygląda inaczej niż mała felga+dużo gumy.
Co do zapytania autora tematu, też jestem zdania że do 15, gwint to zbędny luksus i springi będą ok.
Mam dokładnie takie samo zdanie jak kudlaty, dochodzi też do tego kwestia złudzenia optycznego, więcej felgi i mniej opony wygląda inaczej niż mała felga+dużo gumy.
Co do zapytania autora tematu, też jestem zdania że do 15, gwint to zbędny luksus i springi będą ok.
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
matematykę w tej kwestii można sobie wsadzić w każdy widzi, że na 18 calach auto idzie do góry i koniec.
do autora tematu: zakup sobie jakieś sprężyny -30/30 bądź -40/40 na seryjny amor i będzie git.
do autora tematu: zakup sobie jakieś sprężyny -30/30 bądź -40/40 na seryjny amor i będzie git.
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
afej, robiłeś pomiar chociażby metrem, czy "tak Ci się wydaje"? Tak się składa że ja robiłem.
Re: [mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
Mi się wydaje, że jest jakiś czynnik o którym zapominamy...
Jak wyjaśnić to, że mój podnośnik hydrauliczny przy 18 wsadzę pod auto a przy 16 brakuje mi z 2-2,5mm ?
Jak wyjaśnić fakt, że przy 18 nie przycieram na progu zwalniającym a na 16 przycieram?
Walory wizualne pominę, ale każdy kto zobaczył moje auto na stali mów "teraz tak idealnie leży".
Czegoś mi brakuje w naszych rozważaniach ale nie wiem czego...
A czy fakt,że przy 18" felga jest bardzo delikatnie naciągnięta a przy 16 calach jest duży balon również należy brać pod uwagę?
Stopień odkształcenia przy lekko zaniżonej wartości ciśnienia powietrza w oponie również będzie większy w oponie o wyższym profilu, jednak czy te czynniki należy uwzględniać?
Jak wyjaśnić to, że mój podnośnik hydrauliczny przy 18 wsadzę pod auto a przy 16 brakuje mi z 2-2,5mm ?
Jak wyjaśnić fakt, że przy 18 nie przycieram na progu zwalniającym a na 16 przycieram?
Walory wizualne pominę, ale każdy kto zobaczył moje auto na stali mów "teraz tak idealnie leży".
Czegoś mi brakuje w naszych rozważaniach ale nie wiem czego...
A czy fakt,że przy 18" felga jest bardzo delikatnie naciągnięta a przy 16 calach jest duży balon również należy brać pod uwagę?
Stopień odkształcenia przy lekko zaniżonej wartości ciśnienia powietrza w oponie również będzie większy w oponie o wyższym profilu, jednak czy te czynniki należy uwzględniać?
[mk4] Gwint czy sprężyny do seryjnego koła?
JacekB, jeżeli na 18" masz naciąg to na pewno trzeba to uwzględnić, przejeżdżanie przez progi to sprawa ugięcia opon w momencie najechania na próg, w momencie zjechania jak i dodatkowa amortyzacja opony (opona działa jak sprężyna).
Mała ilość powietrza na pewno będzie wpływała, ale to raczej kwestia tego że wiele osób do 18" ładuje więcej "wiatru"
Mała ilość powietrza na pewno będzie wpływała, ale to raczej kwestia tego że wiele osób do 18" ładuje więcej "wiatru"
Że masz o 2-2.5mm lepszy bieżnik na 18 ;]?JacekB pisze:Jak wyjaśnić to, że mój podnośnik hydrauliczny przy 18 wsadzę pod auto a przy 16 brakuje mi z 2-2,5mm ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości