Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
mam nadzieje ze ktoś się wypowie mam taki sam problem jak Ty
Choćbym Pędził Ciemną Doliną, Zła Się Nie Ulęknę Bo Halogen W Golfie MymTkwi
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Na poprzedniej stronie jest napisane jak sprawa wygląda przy silniku benzynowym z coolerem dodatkowo także pisze że przy 240KM cooler 550x230x65 w klekocie będzie miał już ciężko w gorące dni. Więc nie wiem po co zadajecie głupie pytania czy przy 200-220KM starczy cooler 550x180x65
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
bo jedni piszą że starczy jedni, że nie i nie są to głupie pytania.
Choćbym Pędził Ciemną Doliną, Zła Się Nie Ulęknę Bo Halogen W Golfie MymTkwi
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
szybkivw, napisałem, ze wystarczy ale do 210KM ! Kolega ma już ponad 220 i planuje korektę. Sprawa jest jasna - większy FMIC.
Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria
188KM@369Nm czyli mocna seria
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
ogolna zasada co do intercoolerow jest taka:
3 litry pojemnosci na 100 HP & 50 cm^2 przekroju na 100 HP
czyli:
550x230x65 ma pojemnosc 8,2 litra = 8,2/3 *100 = 270 HP
230x65 ma przekroj 149,5 cm^2 = 150 / 50 * 100= 300 HP
daje srednią: 285 HP
550x180x65 ma pojemnoisc 6,4 litra = 6,4/3 *100= 210 HP
180x65 ma przekroj 117 cm^2 = 117/50*50 = 230 HP
daje średnią: 220 HP
ponadto liczy sie sprawnosc danego egzemplarza, umiejscowienie w samochodzie itd. mozna oszacować mniej wiecej na podstawie wyliczen powyzej ale co do dokładnych danych trzeba byc uzyć kilku równań termodynamicznych i posiadać dokładne dane na temat intercoolera i samochodu
3 litry pojemnosci na 100 HP & 50 cm^2 przekroju na 100 HP
czyli:
550x230x65 ma pojemnosc 8,2 litra = 8,2/3 *100 = 270 HP
230x65 ma przekroj 149,5 cm^2 = 150 / 50 * 100= 300 HP
daje srednią: 285 HP
550x180x65 ma pojemnoisc 6,4 litra = 6,4/3 *100= 210 HP
180x65 ma przekroj 117 cm^2 = 117/50*50 = 230 HP
daje średnią: 220 HP
ponadto liczy sie sprawnosc danego egzemplarza, umiejscowienie w samochodzie itd. mozna oszacować mniej wiecej na podstawie wyliczen powyzej ale co do dokładnych danych trzeba byc uzyć kilku równań termodynamicznych i posiadać dokładne dane na temat intercoolera i samochodu
Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Ale czy tak bardzo dokładne dane są potrzebne ? Skoro tunerzy wkładają dany FMIC do danej mocy a tajemnica to nie jest to po co aż tak bardzo się zagłębiać ? Chyba, że ktoś chce sobie zrobić MEGA customowy, szyty na miarę, FMIC do swojego auta.
BTW - jakieś dziwne te obliczenia - coś mi nie wychodzą za bardzo... Mam właśnie zakupiony FMIC 550x170x55 (w opisie było 65 ale sam zmierzyłem , mój obecny setup to 169KM i zamierzam robić korektę na ok. 190KM.
Z obliczeń wychodzi, że mój FMIC wystarcza do 178KM
Wiem, ze to dane mocno orientacyjne ale miał być zapas trochę
Okaże się, że mój obecny cSMIC jest lepszy
BTW - jakieś dziwne te obliczenia - coś mi nie wychodzą za bardzo... Mam właśnie zakupiony FMIC 550x170x55 (w opisie było 65 ale sam zmierzyłem , mój obecny setup to 169KM i zamierzam robić korektę na ok. 190KM.
Z obliczeń wychodzi, że mój FMIC wystarcza do 178KM
Wiem, ze to dane mocno orientacyjne ale miał być zapas trochę
Okaże się, że mój obecny cSMIC jest lepszy
Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria
188KM@369Nm czyli mocna seria
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
A mnie zastanawia jak się ma tu dla przykładu 1.8T które dmucha 1,1 Bara i ma 220KM do 1.9TDI które też ma 220KM ale dmucha dajmy na to około 2 Bary
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
No dolot uszczelniłem załoozyłem wieksze rury 52.2 na silikony 50. Cieżko nachodziły i teraz wszystko już szczelne jest
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
Panowie, ja mam taki zgryz, że chce założyć do swojego 1z większy IC i rozważam 2 opcje:
z T5 z moich obliczeń wynika że ma 4,47 l pojemności i ma sporą powierzchnię chłodzenia,
lub z meganki II o pojemności 5,34 l o mniejszej powierzchni chłodzenia o jakieś 300cm^2 mniejszej
i nie wiem który będzie chłodził lepiej ten o większym litrażu czy powierzchni radiatora? i czy większa pojemność całego dolotu nie płynie negatywnie na dynamiką, czy nie wystąpi, wcześniej wspomniany w tym temacie, tzw. "lag" ?!
Proszę o opinie który IC będzie lepszy (gdy celuje w niewielkie podwyższenie mocy max do 130KM)? z góry dzięki
z T5 z moich obliczeń wynika że ma 4,47 l pojemności i ma sporą powierzchnię chłodzenia,
lub z meganki II o pojemności 5,34 l o mniejszej powierzchni chłodzenia o jakieś 300cm^2 mniejszej
i nie wiem który będzie chłodził lepiej ten o większym litrażu czy powierzchni radiatora? i czy większa pojemność całego dolotu nie płynie negatywnie na dynamiką, czy nie wystąpi, wcześniej wspomniany w tym temacie, tzw. "lag" ?!
Proszę o opinie który IC będzie lepszy (gdy celuje w niewielkie podwyższenie mocy max do 130KM)? z góry dzięki
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
zB3ig, to niezakładaj wcale jak celujesz nawet w 140ps
gti tdi 20jahre
Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd
przy doładowaniu 2 bar jest duzo wieksza temperatura powietrza w ukladzie ze wzgledu na proste prawa fizyki przy przemianie adiabatycznej, dodatkowo przy wiekszym cisnieniu sprawnosc spręzarki jest niższa co dodatkowo nagrzewa powietrze w układzie, dlatego też trzeba użyć większy intercoolerczaja86 pisze:A mnie zastanawia jak się ma tu dla przykładu 1.8T które dmucha 1,1 Bara i ma 220KM do 1.9TDI które też ma 220KM ale dmucha dajmy na to około 2 Bary
Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
czyli jest tak jak myślałem. Cooler który pasuje pod turbo benzynę nie koniecznie pasuje pod turbo dizla. A po drugie cooler coolerowi nie równy a dokładniej rdzeń coolera.
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
A jak by to zrobić na złączki to coś by z tego było?. Nie mam gdzie pospawać a tak to bym sam to ogarnoł w domowym zaciszu... .
Ostatnio zmieniony sob lut 02, 2013 23:37 przez diablosv, łącznie zmieniany 1 raz.
Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...
no to zakładajmy że celuje w 230, jaki IC lepszy ?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość