Dziwna sprawa z podciśnieniem + nie działa klapa gasząca
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
Dziwna sprawa z podciśnieniem + nie działa klapa gasząca
Witam, mam następujący problem:
w golfie mk3 mam silnik 1,4 TDI z mojego poprzedniego POLO, ostatnio zauwarzyłem że mam pęknięty wężyk podciśnienia (ten cienki idący od zaworu zwrotnego na pompie tandem do elekrozaworów ), wężyk zmieniłem i okazało się że mam mniej pary spod korka oleju ( pare miałem od zawsze, jeszcze w polo, na krótkich odcinkach robiła masło na korku oleju - z tego co czytałem PD TDI tak ma) zrobiłem szybki test tzn , na otwartym korku oleju zatkałem palcem króciec przy zaworze zwrotnym (ten do którego był podłączony owy wężyk) i było mniej pary z korka (prawie wcale) i nie było takiego dźwięku jakby ,,chlupotania'' pod pokrywą zaworów, po zdjęciu palca z króćca, pary było więcej, oraz dochodziło ,,chlupotanie''.
Jedyne co mi przychodzi na myśl, to to że pompa podciśnienia powoli się kończy i stąd te ,,chlupotanie'' bez obciążenia pompy ( bez wężyka do elektrozaworów) a po podłączeniu wężyka pompa ,,wciąga'' pare z silnika - może poszedł jakis uszczelniacz pomiędzy pompą a głowicą ??
I wsumie z tym (tak myśle) wiąże się następny problem - nie działa klapa gasząca. Tzn teoretycznie działa ( prąd dochodzi do elektrozaworu ) , ale przy normalnym gaszeniu klapa ani drgnie, ale przy testach klapy VAG-iem normalnie zamyka.
Spotkał się ktoś z czymś takim??
Czy jest jakiś uszczelniacz pomiędzy pompą tandem a głowicą ( wg mnie chyba musi być chociażby na wałku napędzającym pompe) , bo wg mnie , podciśnienie ucieka mi przez pompe spowrotem do silnika - przy gaszeniu jakieś tam podciśnienie powinno zostać w układzie ( przy gaszeniu sygnał na elektrozawór od klapy jest na chwile - i podciśnienie zdąży uciec - a przy teście VAG-iem dłużej i dlatego działa)
w golfie mk3 mam silnik 1,4 TDI z mojego poprzedniego POLO, ostatnio zauwarzyłem że mam pęknięty wężyk podciśnienia (ten cienki idący od zaworu zwrotnego na pompie tandem do elekrozaworów ), wężyk zmieniłem i okazało się że mam mniej pary spod korka oleju ( pare miałem od zawsze, jeszcze w polo, na krótkich odcinkach robiła masło na korku oleju - z tego co czytałem PD TDI tak ma) zrobiłem szybki test tzn , na otwartym korku oleju zatkałem palcem króciec przy zaworze zwrotnym (ten do którego był podłączony owy wężyk) i było mniej pary z korka (prawie wcale) i nie było takiego dźwięku jakby ,,chlupotania'' pod pokrywą zaworów, po zdjęciu palca z króćca, pary było więcej, oraz dochodziło ,,chlupotanie''.
Jedyne co mi przychodzi na myśl, to to że pompa podciśnienia powoli się kończy i stąd te ,,chlupotanie'' bez obciążenia pompy ( bez wężyka do elektrozaworów) a po podłączeniu wężyka pompa ,,wciąga'' pare z silnika - może poszedł jakis uszczelniacz pomiędzy pompą a głowicą ??
I wsumie z tym (tak myśle) wiąże się następny problem - nie działa klapa gasząca. Tzn teoretycznie działa ( prąd dochodzi do elektrozaworu ) , ale przy normalnym gaszeniu klapa ani drgnie, ale przy testach klapy VAG-iem normalnie zamyka.
Spotkał się ktoś z czymś takim??
Czy jest jakiś uszczelniacz pomiędzy pompą tandem a głowicą ( wg mnie chyba musi być chociażby na wałku napędzającym pompe) , bo wg mnie , podciśnienie ucieka mi przez pompe spowrotem do silnika - przy gaszeniu jakieś tam podciśnienie powinno zostać w układzie ( przy gaszeniu sygnał na elektrozawór od klapy jest na chwile - i podciśnienie zdąży uciec - a przy teście VAG-iem dłużej i dlatego działa)
Ostatnio zmieniony wt sty 22, 2013 13:34 przez kaczor4011, łącznie zmieniany 1 raz.
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Dziwna sprawa z podciśnieniem
kaczor4011, przecież to logiczne,że pompa zasysa powietrze z atmosfery i tłoczy je do silnika.
W starych pompach vacum też tak było,zarówno w zwykłych klekotach,jak i w TDI.
Zatykasz paluchem wężyk,to mniej powietrza dostaje się do silnika i mniej mgły olejowej.Proste
W starych pompach vacum też tak było,zarówno w zwykłych klekotach,jak i w TDI.
Zatykasz paluchem wężyk,to mniej powietrza dostaje się do silnika i mniej mgły olejowej.Proste

- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
Dziwna sprawa z podciśnieniem
Pompy nigdy nie wyciągałem, także nie wiem jak to jest rozwiązane, ale jak dla mnie troche by było to dziwne, bo po co dodatkowe ciśnienie w komorze korbowej?? I jak one się tam dostaje?? Przez wałek napędzajacy vaccu??Michał_1977 pisze:przecież to logiczne,że pompa zasysa powietrze z atmosfery i tłoczy je do silnika.
W starych pompach vacum też tak było,zarówno w zwykłych klekotach,jak i w TDI.
Jutro postaram się nagrać filmik co się dzieje
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Dziwna sprawa z podciśnieniem
Po nic,ale nie ma innej możliwości.kaczor4011 pisze:po co dodatkowe ciśnienie w komorze korbowej?
Pompa vacum jest pompą łopatkową.Łopatki są na bieżąco smarowane olejem pod ciśnieniem,żeby nie zatarły się.
Powietrze zassane do wnętrza pompy vacum musi ją opuścić wgłąb silnika,ponieważ tym samym kanałem usuwany jest wcześniej wspomniany olej.
- kaczor4011
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2264
- Rejestracja: sob maja 27, 2006 15:59
- Lokalizacja: Londyn
Dziwna sprawa z podciśnieniem
Teraz już wszystki rozumiemMichał_1977 pisze:Powietrze zassane do wnętrza pompy vacum musi ją opuścić wgłąb silnika,ponieważ tym samym kanałem usuwany jest wcześniej wspomniany olej.

Ale nadal problem z klapką gaszącą, ogólnie prąd dochodzi (przy testowaniu vagiem klapka działa) tylko nie działa przy gaszeniu, mieszek nie jest dziurawy bo podłączałem do niego podciśnienie z egr i zamyka.
golf mk3 1.8 -> 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=458986
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
polo 6n2 1.4 TDI http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2918729#2918729
golf mk2 1.6 TD -> 1.9D US style http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=866160#866160
- Michał_1977
- _
- Posty: 14294
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Dziwna sprawa z podciśnieniem + nie działa klapa gasząca
kaczor4011 pisze:ogólnie prąd dochodzi (przy testowaniu vagiem klapka działa)
Posprawdzaj dokładnie wężyki.Być może któryś pękł i podciśnienie ucieka.Można tego nie zauważyć na pierwszy rzut oka,bo wężyki zazwyczaj są w materiałowym oplocie.kaczor4011 pisze: podłączałem do niego podciśnienie z egr i zamyka.
Najlepiej byłoby zmienić na nowy i z głowy

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 58 gości