Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
szybkivw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw lut 03, 2011 17:58

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: szybkivw » ndz sty 20, 2013 23:58

mam nadzieje ze ktoś się wypowie mam taki sam problem jak Ty ;)


Choćbym Pędził Ciemną Doliną, Zła Się Nie Ulęknę Bo Halogen W Golfie MymTkwi :)
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki :D

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: czaja86 » pn sty 21, 2013 14:13

Na poprzedniej stronie jest napisane jak sprawa wygląda przy silniku benzynowym z coolerem dodatkowo także pisze że przy 240KM cooler 550x230x65 w klekocie będzie miał już ciężko w gorące dni. Więc nie wiem po co zadajecie głupie pytania czy przy 200-220KM starczy cooler 550x180x65



Awatar użytkownika
szybkivw
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: czw lut 03, 2011 17:58

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: szybkivw » pn sty 21, 2013 19:00

bo jedni piszą że starczy jedni, że nie i nie są to głupie pytania.


Choćbym Pędził Ciemną Doliną, Zła Się Nie Ulęknę Bo Halogen W Golfie MymTkwi :)
TDI ASZ+++ 290KM 540NM
Diesel musi dymić ! A na gaz to kuchenki :D

Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Nastar » pn sty 21, 2013 20:36

szybkivw, napisałem, ze wystarczy ale do 210KM ! Kolega ma już ponad 220 i planuje korektę. Sprawa jest jasna - większy FMIC.


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: szpieg » śr sty 23, 2013 15:31

ogolna zasada co do intercoolerow jest taka:
3 litry pojemnosci na 100 HP & 50 cm^2 przekroju na 100 HP
czyli:
550x230x65 ma pojemnosc 8,2 litra = 8,2/3 *100 = 270 HP
230x65 ma przekroj 149,5 cm^2 = 150 / 50 * 100= 300 HP
daje srednią: 285 HP

550x180x65 ma pojemnoisc 6,4 litra = 6,4/3 *100= 210 HP
180x65 ma przekroj 117 cm^2 = 117/50*50 = 230 HP
daje średnią: 220 HP

ponadto liczy sie sprawnosc danego egzemplarza, umiejscowienie w samochodzie itd. mozna oszacować mniej wiecej na podstawie wyliczen powyzej ale co do dokładnych danych trzeba byc uzyć kilku równań termodynamicznych i posiadać dokładne dane na temat intercoolera i samochodu


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

Awatar użytkownika
Nastar
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 96
Rejestracja: ndz cze 19, 2011 20:03
Lokalizacja: Wałcz

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Nastar » śr sty 23, 2013 21:46

Ale czy tak bardzo dokładne dane są potrzebne ? Skoro tunerzy wkładają dany FMIC do danej mocy a tajemnica to nie jest to po co aż tak bardzo się zagłębiać ? Chyba, że ktoś chce sobie zrobić MEGA customowy, szyty na miarę, FMIC do swojego auta.
BTW - jakieś dziwne te obliczenia - coś mi nie wychodzą za bardzo... Mam właśnie zakupiony FMIC 550x170x55 (w opisie było 65 ale sam zmierzyłem ;-), mój obecny setup to 169KM i zamierzam robić korektę na ok. 190KM.
Z obliczeń wychodzi, że mój FMIC wystarcza do 178KM
Wiem, ze to dane mocno orientacyjne ale miał być zapas trochę :-)
Okaże się, że mój obecny cSMIC jest lepszy :-)


Skoda Octavia II RS BMN
188KM@369Nm czyli mocna seria :-)

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: czaja86 » śr sty 23, 2013 22:44

A mnie zastanawia jak się ma tu dla przykładu 1.8T które dmucha 1,1 Bara i ma 220KM do 1.9TDI które też ma 220KM ale dmucha dajmy na to około 2 Bary



Awatar użytkownika
Antonioo
VW Baron
VW Baron
Posty: 3138
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 20:05
Lokalizacja: (VWLKP)

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: Antonioo » czw sty 24, 2013 00:21

No dolot uszczelniłem załoozyłem wieksze rury 52.2 na silikony 50. Cieżko nachodziły i teraz wszystko już szczelne jest :)


MK IV 4Motion

Turbo żyje turbo pije..

zB3ig
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz gru 30, 2012 12:50

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: zB3ig » czw sty 24, 2013 20:04

Panowie, ja mam taki zgryz, że chce założyć do swojego 1z większy IC i rozważam 2 opcje:
z T5 z moich obliczeń wynika że ma 4,47 l pojemności i ma sporą powierzchnię chłodzenia,
lub z meganki II o pojemności 5,34 l o mniejszej powierzchni chłodzenia o jakieś 300cm^2 mniejszej
i nie wiem który będzie chłodził lepiej ten o większym litrażu czy powierzchni radiatora? i czy większa pojemność całego dolotu nie płynie negatywnie na dynamiką, czy nie wystąpi, wcześniej wspomniany w tym temacie, tzw. "lag" ?!
Proszę o opinie który IC będzie lepszy (gdy celuje w niewielkie podwyższenie mocy max do 130KM)? z góry dzięki :D



ZULUS 28
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 518
Rejestracja: wt gru 25, 2007 11:14
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: ZULUS 28 » czw sty 24, 2013 21:12

zB3ig, to niezakładaj wcale jak celujesz nawet w 140ps


gti tdi 20jahre

Awatar użytkownika
szpieg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 536
Rejestracja: sob mar 26, 2011 17:02
Lokalizacja: krk

Re: Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd

Post autor: szpieg » czw sty 24, 2013 23:45

czaja86 pisze:A mnie zastanawia jak się ma tu dla przykładu 1.8T które dmucha 1,1 Bara i ma 220KM do 1.9TDI które też ma 220KM ale dmucha dajmy na to około 2 Bary
przy doładowaniu 2 bar jest duzo wieksza temperatura powietrza w ukladzie ze wzgledu na proste prawa fizyki przy przemianie adiabatycznej, dodatkowo przy wiekszym cisnieniu sprawnosc spręzarki jest niższa co dodatkowo nagrzewa powietrze w układzie, dlatego też trzeba użyć większy intercooler


Mój GTI: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=499693
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Samochód jest dopiero mocny, kiedy boisz się do niego wsiąść i przekręcić kluczyk"

czaja86
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 461
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 20:57

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: czaja86 » pt sty 25, 2013 01:32

czyli jest tak jak myślałem. Cooler który pasuje pod turbo benzynę nie koniecznie pasuje pod turbo dizla. A po drugie cooler coolerowi nie równy a dokładniej rdzeń coolera.



Awatar użytkownika
diablosv
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: ndz mar 21, 2010 17:39
Lokalizacja: Białystok

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: diablosv » wt sty 29, 2013 21:54

A jak by to zrobić na złączki to coś by z tego było?. Nie mam gdzie pospawać a tak to bym sam to ogarnoł w domowym zaciszu... .
Ostatnio zmieniony sob lut 02, 2013 23:37 przez diablosv, łącznie zmieniany 1 raz.



zB3ig
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: ndz gru 30, 2012 12:50

Jak zrobic orurowanie do FMIC, gdzie kupić materiały itd...

Post autor: zB3ig » pt lut 01, 2013 18:52

no to zakładajmy że celuje w 230, jaki IC lepszy ?



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości