Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- ppargolski
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
WITAM Wszystkich
Właśnie kupiłem golfa 4 rok 2005 z uszkodzonym silnikiem 1.9 SDI oznaczenie AQM
Silnik ma przejechane 202tyś km(udokumentowane w książce serwisowej) ale uległ awarii :/
Miałem nadzieję że to jakaś drobnostka bo silniki podobno bardzo dobrze się sprawują ...
Dziś wziąłem się do pracy i zdjąłem głowicę no i okazało się że dwa zawory uderzyły o tłok i wszystko dlatego stanęło
Głowica jest do roboty, uszkodzony też został wtrysk paliwa i świeca żarowa
Dziura w tłoku także jest pokaźnych rozmiarów :/
Na szczęście cylinder nie jest porysowany
Moje pytanie do WAS co dalej z tym radzicie zrobić ?
Nie wiem czy bawić się w naprawę tego silnika ale domyślam się że koszta nie będą małe :/
Mechanik też sporo sobie będzie liczył za naprawę no i jeszcze druga opcja żeby to po zrobieniu śmigało jak należy
Opcja druga jaka mi chodzi po głowie to taka żeby kupić cały silnik od kumpla który skasował golfa na amen ale u niego silnik jest jak najbardziej ok
Tylko że on miał wersję TDI nie znam dokładnie oznaczenia silnika ale miał 2000r wersja Generation 90KM (zwykła pompa) przebieg obecny 234tys km
Zastanawiam się tylko czy jak bym zrobił przekładkę to u mnie będzie wszystko śmigało jak należy ??? Dlatego proszę o pomoc doświadczonych w tym temacie
Blok silnika i głowica wydaje mi się że powinna być taka sama ale nie wiem jak tam będzie z pompą paliwa i resztą
Proszę o pomoc
Właśnie kupiłem golfa 4 rok 2005 z uszkodzonym silnikiem 1.9 SDI oznaczenie AQM
Silnik ma przejechane 202tyś km(udokumentowane w książce serwisowej) ale uległ awarii :/
Miałem nadzieję że to jakaś drobnostka bo silniki podobno bardzo dobrze się sprawują ...
Dziś wziąłem się do pracy i zdjąłem głowicę no i okazało się że dwa zawory uderzyły o tłok i wszystko dlatego stanęło
Głowica jest do roboty, uszkodzony też został wtrysk paliwa i świeca żarowa
Dziura w tłoku także jest pokaźnych rozmiarów :/
Na szczęście cylinder nie jest porysowany
Moje pytanie do WAS co dalej z tym radzicie zrobić ?
Nie wiem czy bawić się w naprawę tego silnika ale domyślam się że koszta nie będą małe :/
Mechanik też sporo sobie będzie liczył za naprawę no i jeszcze druga opcja żeby to po zrobieniu śmigało jak należy
Opcja druga jaka mi chodzi po głowie to taka żeby kupić cały silnik od kumpla który skasował golfa na amen ale u niego silnik jest jak najbardziej ok
Tylko że on miał wersję TDI nie znam dokładnie oznaczenia silnika ale miał 2000r wersja Generation 90KM (zwykła pompa) przebieg obecny 234tys km
Zastanawiam się tylko czy jak bym zrobił przekładkę to u mnie będzie wszystko śmigało jak należy ??? Dlatego proszę o pomoc doświadczonych w tym temacie
Blok silnika i głowica wydaje mi się że powinna być taka sama ale nie wiem jak tam będzie z pompą paliwa i resztą
Proszę o pomoc
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Jeśli chodzi o silnik-wymiana korb/y (musi być identyczna waga),wymiana tłoka/ów (musi być identyczna waga),remont głowicy,wtryskiwacz,uszczelki,olej...
Może być ciężko w tysiaku zmieścić się...ale wymiana silnika i drugi silnik,też nie są za darmo
Twój blok widzę,że jest w dobrej kondycji.Jeszcze ślady po honownicy widać na gładzi,a jak kupisz i będzie gorszy? Musisz się zastanowić,bo płacić mechanikowi za remont,a płacić za wymianę motoru,to może wyjść na jedno i to samo cenowo
Może być ciężko w tysiaku zmieścić się...ale wymiana silnika i drugi silnik,też nie są za darmo
Co do wymiany słupka-będzie to samo,ale nie mam pewności,czy wałek rozrządu jest taki sam (kąty krzywek). Rozumiem,że chcesz to złożyć nadal,jako SDI?ppargolski pisze:Zastanawiam się tylko czy jak bym zrobił przekładkę to u mnie będzie wszystko śmigało jak należy ?
Twój blok widzę,że jest w dobrej kondycji.Jeszcze ślady po honownicy widać na gładzi,a jak kupisz i będzie gorszy? Musisz się zastanowić,bo płacić mechanikowi za remont,a płacić za wymianę motoru,to może wyjść na jedno i to samo cenowo
- ppargolski
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Dzięki kolego za informacje
Myślałem go zrobić dalej jako SDI ogólnie nie musi to zapierdzielać bo to samochód dla żony więc ma mało palić i długo służyć
Koszt głowicy nie jest mały :/ dojdą uszczelki , wtrysk + świeca , no i jeszcze trzeba tłok kupić bo w tamtym jest dziura oraz koszt naprawy przez mechanika :/
Tamten silnik od znajomego jest w dobrej kondycji bo nie był eksploatowany ekstremalnie
Myślałem żeby wziąć cały słupek od tego TDI ale nie wiem czy to będzie pasowało do mojego SDI.
Jutro będę znał numery oznaczenia silnika od TDI ale raczej AQM to nie będzie :/ bardziej AGR u niego jest ...
Dlatego pytanie do fanów VW którzy są w temacie czy to będzie pasowało
Nie jestem mechanikiem ale samoukiem więc próbuję sam ogarnąć temat.
Znajomy rozrząd mi ustawi ale pytanie czy silnik będzie pasował.
Może ktoś się jeszcze wypowie w temacie
Jak nie to chyba będę szukał drugiego silnika AQM
Pozdrawiam i proszę o wpisy
Myślałem go zrobić dalej jako SDI ogólnie nie musi to zapierdzielać bo to samochód dla żony więc ma mało palić i długo służyć
Koszt głowicy nie jest mały :/ dojdą uszczelki , wtrysk + świeca , no i jeszcze trzeba tłok kupić bo w tamtym jest dziura oraz koszt naprawy przez mechanika :/
Tamten silnik od znajomego jest w dobrej kondycji bo nie był eksploatowany ekstremalnie
Myślałem żeby wziąć cały słupek od tego TDI ale nie wiem czy to będzie pasowało do mojego SDI.
Jutro będę znał numery oznaczenia silnika od TDI ale raczej AQM to nie będzie :/ bardziej AGR u niego jest ...
Dlatego pytanie do fanów VW którzy są w temacie czy to będzie pasowało
Nie jestem mechanikiem ale samoukiem więc próbuję sam ogarnąć temat.
Znajomy rozrząd mi ustawi ale pytanie czy silnik będzie pasował.
Może ktoś się jeszcze wypowie w temacie
Jak nie to chyba będę szukał drugiego silnika AQM
Pozdrawiam i proszę o wpisy
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
słupek będzie pasował.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Przecież napisałem,że będzie pasował.ppargolski pisze:Myślałem żeby wziąć cały słupek od tego TDI ale nie wiem czy to będzie pasowało do mojego SDI.
Wałek rozrządu w ALH,AGR,ASV,AHF-TDI ma nieco inne fazy niż ten z AQM,AGP-SDI.
Blok i głowica są na 100% takie same w TDI i SDI.
- ppargolski
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Kolega Michał_1977 napisał :
Nie znam się na wałkach rozrządu dlatego pytam jaki to będzie maiło wpływ na pracę silnika ?
To znaczy że wałek trzeba przełożyć od silnika AQM czy ten wałek może zostać od tego silnika TDI ?Wałek rozrządu w ALH,AGR,ASV,AHF-TDI ma nieco inne fazy niż ten z AQM,AGP-SDI.
Nie znam się na wałkach rozrządu dlatego pytam jaki to będzie maiło wpływ na pracę silnika ?
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Fahoo,
natomiast slupek od TDI bedzie pasowal
wiec ja bym zostal przy SDIppargolski pisze: bo to samochód dla żony więc ma mało palić i długo służyć
natomiast slupek od TDI bedzie pasowal
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Tak,trzeba przełożyć,jeśli nie został uszkodzony podczas kolizji.ppargolski pisze:To znaczy że wałek trzeba przełożyć od silnika AQM czy ten wałek może zostać od tego silnika TDI ?
Na wałku TDI też będzie jeździł,ale jak,tego Ci nie powiem...bo nie wiem...
- ppargolski
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Dzięki Panowie za pomoc
Słupek już wiem że będzie pasował
Głowica też będzie pasowała
Tylko jeszcze pytanie czy trzeba przekładać wałek od mojego SDI czy będzie mógł śmigać na tym wałku od TDI ?
Jeśli wałek od TDI ma inne fazy jak twierdzi kolega Michał_1977 a będzie pasował do SDI to nie będę przekładał wałka tylko wstawię całość bez żadnych modyfikacji
Może ktoś się wypowiedzieć czy trzeba koniecznie przekładać wałek rozrządu ?
Słupek już wiem że będzie pasował
Głowica też będzie pasowała
Tylko jeszcze pytanie czy trzeba przekładać wałek od mojego SDI czy będzie mógł śmigać na tym wałku od TDI ?
Jeśli wałek od TDI ma inne fazy jak twierdzi kolega Michał_1977 a będzie pasował do SDI to nie będę przekładał wałka tylko wstawię całość bez żadnych modyfikacji
Może ktoś się wypowiedzieć czy trzeba koniecznie przekładać wałek rozrządu ?
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Radzę na razie zostawić...żona i tak nie zauważy a przełożyć zawsze można ...Przekładasz słupek z TDI ,resztę przekładasz ze swojego SDIppargolski pisze:To znaczy że wałek trzeba przełożyć od silnika AQM czy ten wałek może zostać od tego silnika TDI ?
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
- ppargolski
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Dzięki kolego munior za informację
A tak ogólnie to duża różnica będzie na tym wałku z TDI ?
Będzie słabszy ? Bo piszesz że żona nie zauważy różnicy ?
Może ktoś się wypowiedzieć na temat tego wałka rozrządu ? Na pewno jest ktoś kto zajmuje się mechaniką silników więc wypowiedź ludzi z taką wiedzą jest mile widziana
A tak ogólnie to duża różnica będzie na tym wałku z TDI ?
Będzie słabszy ? Bo piszesz że żona nie zauważy różnicy ?
Może ktoś się wypowiedzieć na temat tego wałka rozrządu ? Na pewno jest ktoś kto zajmuje się mechaniką silników więc wypowiedź ludzi z taką wiedzą jest mile widziana
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
awaria do naprawienia, jeden taki silnik po naprawie jezdzi i to dosc długo tylko przelicz koszty, jeśli samemu to myśle że się opłaca
- ppargolski
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: pt lis 10, 2006 00:15
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Problem z silnikiem 1.9 SDI AQM Dziura w tłoku FOTKI
Silnik przełożyć to myślę że spokojnie powinienem dać radę
Ale jak bym miał tamten naprawić to nie ma takiej opcji bo nigdy nie składałem silnika.
Chcę ogarnąć temat z jak najbardziej korzystnej strony dla mnie
Dlatego się zastanawiałem czy robić ten mój uszkodzony czy kupić od ziomka TDI i zrobić SWAP na SDI
Ale jak bym miał tamten naprawić to nie ma takiej opcji bo nigdy nie składałem silnika.
Chcę ogarnąć temat z jak najbardziej korzystnej strony dla mnie
Dlatego się zastanawiałem czy robić ten mój uszkodzony czy kupić od ziomka TDI i zrobić SWAP na SDI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 198 gości