Brak mocy w silniku 2e

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

masterww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt maja 22, 2012 17:27

Brak mocy w silniku 2e

Post autor: masterww » sob sie 25, 2012 18:49

Mam takie problem, jakis czas temu strzelił mi gaz w vencie 2.0 silnik 2e i rozwaliło przepływomierz, kupiłem nowy z tym ze już wyjałem mikser od gazu który był miedzy filtrem a przepływka i już pali tylko na benzynie. Chodził ładni, równo, natomiast nie ma tyle mocy ile być powinno, po wyjeciu miksera nie ma zadnej roznicy lub nawet jest spadek mocy.. jezdzi tak jak 1.6 a nie 2.0 Wymieniłem też przepustnice, czym to moze byc spowodowane? Ten przepływomierz trzeba wyregulować czy jak?



Awatar użytkownika
kurczepieczone
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: sob paź 10, 2009 09:57
Lokalizacja: Kraków

Brak mocy w silniku 2e

Post autor: kurczepieczone » sob sie 25, 2012 19:26

Sprawdź dokładnie dolot. Jeśli po strzale gazu zrobiła się gdzieś dziura silnik może łapać lewe powietrze. Co do regulacji przepływki, to nie wiem czy trzeba to robić. Kiedyś w swoim Golfie 2 coś tam przestawiałem, ponieważ dostawał za dużą dawkę paliwa i się dławił (ostatecznie winien był regulator ciśnienia paliwa). Ale wydaje mi się że do tych samych silników przepływomierz powinien mieć te same ustawienia, więc zacząłbym od dokładnego sprawdzenia szczelności dolotu pomiędzy przepływką a przepustnicą.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak mocy w silniku 2e

Post autor: Paweł Marek » sob sie 25, 2012 22:14

masterww, przepływomierza się nie reguluje, ale sądzę że kupiłeś używany a niestety wiele osób próbuje go otwierać i regulować naciąg sprężyny. Więc dokładniej obejrzyj czy nie ma śladów zdejmowania czarnej pokrywki, jeśli są to najlepiej jakbyś gdzieś skołował jeszcze jeden - choćby na pożyczkę żeby wykluczyć jego niesprawność. Wyregulować wcześniej rozregulowanego w warunkach domowych niema jak, musiałbyś mieć drugi napewno dobry i regulować porównując kąt uchylania się klapki przy przykładaniu tej samej siły (jakaś dokładna waga sprężynowa np do ważenia ryb może tu posłużyć). Inne rzeczy najczęstsze to błąd ustawienia rozrządu i zapłonu ito sobie posprawdzaj. Warto podpiąć się vagiem ale w sumie w tym silniku głównie do oceny czujnika stuków. Jeszcze pytanie czy sonda teraz jest właściwie podpięta, ale jeśli tylko mikser usunąłeś a komputerek LPG (o ile to była II generacja) zostawiłeś to powinno być ok.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

masterww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt maja 22, 2012 17:27

Brak mocy w silniku 2e

Post autor: masterww » ndz sie 26, 2012 00:36

Dolot wydaje mi sie ze jest szczelny na pewno, tyle tylko ze on jest podzielony na dwie czesci i w srodku jest klapka anty wystrzałowa która jest podparta, i ona zweza dolot w tym odcinku, chociaż mysle ze to az takiego wplywu nie ma. Oryginalnego dolotu nie mam ( ciezko go zdobyc) ani za bardzo nie moge innej gumy tam włozyc zeby pasowała. Co do zapłonu to nim kreciłęm i sam go ustawiałem tylko ze na oko, wiec pewnie nie jest dobry. Probowalem tez regulowac ustawienie przepustnicy i to tez moze byc zle. Mozliwe ze wszystko po trochu jest zle ustawione i daje taki efekt ze nie ma tej mocy. Sondy w ogóle nie ruszałem wyjąłem tylko mikser. Regulowac probowałem stary przepływomierz po wystrzale, naprostowałem klapke zeby o nic nie tarła i jezdzi ale własnie brak mocy i dziwne metaliczne zgrzytanie i buczenie w przedziale 3-3,5 tyś obr. Co chyba wskazuje na zapłon, nie mam sprzetu zeby to wszystko posprawdzac i chyba bede musiał się wybrac do speca.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak mocy w silniku 2e

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 26, 2012 09:17

No to może jedź najpierw ustawić zapłon na 6 stopni to mały koszt, tylko wcześniej musisz mieć pewność co do rozrządu. A przepustnica - tam się reguluje tylko ustawienie podstawowe i nic więcej, opis jest w serwisówce i dawałem na forum.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

masterww
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: wt maja 22, 2012 17:27

Re: Brak mocy w silniku 2e

Post autor: masterww » ndz sie 26, 2012 12:06

W takim razie zajrze i do rozrzadu ale to by było pewnie coś słychać. Ale jeszcze zapytam bo gdzies to wyczytałem, jakieś 5 miesiecy temu zmieniałem swiece na NGK 1 elektrodowe do gazu, takie mi w sklepie polecili, a fabryczne powinny byc 3 elektrodowe i wyczytalem ze te swiece moga powodowac taki spadek mocy, czy to jest w ogole mozliwe?



wojtix099
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt cze 05, 2012 23:11

Brak mocy w silniku 2e

Post autor: wojtix099 » czw sty 17, 2013 13:00

Witam,
mam ten sam silniczek (2e) i gaz 2 generacji z mikserem między przepływką a filtrem. Nie czuje tych 115KM ;/
Mam kabel VAG i na wolnych obrotach gdzieś tam znalazłem, że wyprzedzanie zapłonu wynosi 8 stopni. Czy to dobra wartość? Bo tutaj widzę, jest mowa o 6 stopniach.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Brak mocy w silniku 2e

Post autor: Paweł Marek » czw sty 17, 2013 21:49

to złudna wiadomość bo w tym silniku VAG nie widzi całkowitego wyprzedzenia zapłonu. Potrzebna ci lampa stroboskopowa, za pomocą której ustawia się zapłon na 6 stopni, a potem sprawdza czy na wyższych obrotach wyprzedzenia to wzrasta do ok 40 stopni - i tyle w temacie. Do sprawdzania reszty osprzętu potrzebny ci miernik uniwersalny, i lektura forum, VAG przyda się praktycznie tylko do sprawdzania czujnika spalania stukowego , może sondy, a poza tym możesz o nim przy tym silniku zapomnieć bo jest to za stara konstrukcja
Słaby na obu paliwach to w tym silniku najczęściej oznacza za mały mikser, lub zablokowana klapka pod filtrem - szczegóły sobie doczytaj było 100 razy. Ustawienie rozrządu i oczywiście zapłonu też do sprawdzenia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk3 (1991- 1997)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości