TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

dominik7
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 872
Rejestracja: wt lis 22, 2005 19:07
Lokalizacja: WGS//WP
Kontakt:

Re: golf 2 1.6D Ciężko zapala

Post autor: dominik7 » śr sty 16, 2013 01:09

To nie jest ssanie, tylko cięgno które Ci zmienia kąt wtrysku za pomocą linki.
Radzę sprawdzić świece. Przy silniku z wtryskiem pośrednim wystarczy ze jedna będzie spalona i będzie kupa, nawet jeśli kompresja będzie OK.
Świece nie są dużym kosztem bo ok. 150zl za komplet oryginalnych BERU.
Jeśli Ci zapala lepiej bez tego cięgna to możliwe, że jednak coś jest z kątem wtrysku. Zapalaj bez cięgna i grzej świece raz, bo przy tej temperaturze nie ma potrzeby więcej (gdy miałem Golfa to grzałem 2 razy świece, ale przy poniżej 20 stopniach mrozu).


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRkioSjUFKyMHzqmuU0GfCiXEIgR5re3-DV5-g48EwFKSNS3s23AQ

Martini79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt gru 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Martini79 » śr sty 16, 2013 09:44

Hej dominik7 ,
Świece prawdopodobnie są sprawne bo jakies pare miesiecy temu jak sprawdzałem u mechanika kąt wtrysku to sprawdzilismy i swiece bo były wykrecone wtryski i wszystki sie swieciły. Ale jak mi podpowiecie jak sprawdzic swiece które są połączone w sumie jedną listrwą to sprawdze je.



mariano8304
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 06, 2013 16:17

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mariano8304 » śr sty 16, 2013 16:00

Martini79 pisze:Hej dominik7 ,
Świece prawdopodobnie są sprawne bo jakies pare miesiecy temu jak sprawdzałem u mechanika kąt wtrysku to sprawdzilismy i swiece bo były wykrecone wtryski i wszystki sie swieciły. Ale jak mi podpowiecie jak sprawdzic swiece które są połączone w sumie jedną listrwą to sprawdze je.
najprostszy sposób to sprawdzenie czy w ogóle coś grzeją. bierzesz kawałek przewodu elektrycznego ściągasz listwę ze świec. jeden koniec ptzewodu zwierasz z plusem akumulatora a drugim delikatnie pocierasz o wystający czpień świecy żarowej. jeśli iskrzy tzn ze nie jest spalona ale to nie jest powiedziane ze świeca jest w pełni sprawna bo może sie rozgrzewać tylko częściowo. jeśli masz próbówkę 12/24v to jeszcze prostrza sprawa bp przewód z probówki na plus aku a próbówką do świecy jesli świeci tzn ze jest jakieś przejście



mariano8304
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 06, 2013 16:17

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mariano8304 » śr sty 16, 2013 16:08

ja4rqu pisze:zimny silnik, kręcenie około 5sekund lub 5-6 obrotow. To od razu pokaże stan jednostki
kolego a ten sprzęt o którym pisałem będzie właściwy tzna chodzi mi o ten zaworek czy on powinien być?



Awatar użytkownika
daniel.wwe
TDI PoweR
TDI PoweR
Posty: 752
Rejestracja: wt lip 05, 2011 14:04

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: daniel.wwe » śr sty 16, 2013 17:12

Martini79, jak masz miernik to mozesz sprawdzic rezystancje.. Jak jest na poziomie 1-1,5 Ohma to swieca jest ok jak powyzej to do bani.


“Proste są dla szybkich samochodów. Zakręty dla szybkich kierowców”

Martini79
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt gru 28, 2007 21:43
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Martini79 » śr sty 16, 2013 23:14

Witam serdecznie wszystkich,
Dzis rano autko zapaliło normalnie i tradycyjną metodą odpalane,tzn. grzanie swiec 1 raz i z ssaniem włączonym od samego poczatku. W piatek jestem umówiony do mechanika na sprawdzenie stanu kompresji. Kompresje bede sprawdzał ( jakby ktoś chciał wiedziec ) w warsztacie JALE na ul.Smętnej we wrocławiu. Koszt to 70zł(tak sie umówiłem). Napisze o wynikach badań.



Awatar użytkownika
ja4rqu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 635
Rejestracja: czw kwie 22, 2010 15:14
Lokalizacja: Okolice Przemyśla

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: ja4rqu » śr sty 16, 2013 23:35

mariano8304 pisze:
ja4rqu pisze:zimny silnik, kręcenie około 5sekund lub 5-6 obrotow. To od razu pokaże stan jednostki
kolego a ten sprzęt o którym pisałem będzie właściwy tzna chodzi mi o ten zaworek czy on powinien być?
sprawdź, weź do opony przypnij albo kompresorem dmuchnij żebyś znał jego dokładność. Np ustaw kompresor na 8barów i dmuchnij i się przekonasz:)



Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: krzycho85 » czw sty 17, 2013 15:42

Ja zauważyłem u siebie taką zależność, że jak palę nawet przy -5 zimnego rano to po jednym grzaniu świec musi obrócić kilka razy zanim zapali ale jak podgrzeję dwa razy to pali po obrocie. Niby nic dziwnego ale wygląda na to, że nie pomaga mu dodatkowe grzanie a pobudzenie akumulatora, bo po jednym grzaniu kręci zauważalnie słabiej niż po dwóch. Przy -10 grzeje dwa razy i zapali dużo lepiej niż przy -4 po jednym grzaniu.



mariano8304
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: ndz sty 06, 2013 16:17

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mariano8304 » czw sty 17, 2013 19:40

ja4rqu pisze:sprawdź, weź do opony przypnij albo kompresorem dmuchnij żebyś znał jego dokładność. Np ustaw kompresor na 8barów i dmuchnij i się przekonasz:)
Nie no barometr jest oryginał wiem ze jest dokładny bo pracował przy innych pomiarach i właśnie w taki sposób go sprawdzałem jak napisałeś. chodzi mi o to czy potrzebny jest zawór zwrotny. i druga sprawa czy teraz np. przy -8 pomiar będzie właściwy porównując zimny silnik latem.



Markus80
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: czw lip 13, 2006 15:41
Lokalizacja: Toszek
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Markus80 » śr sty 30, 2013 23:49

u mnie ten problem zostal rozwiazany
okazalo sie ze uszkodzony byl czujnik temperatury paliwa(ten malutki dupsik w pompie), bylo ciezko zdiagnozowac bo bledy tego czujnika nie wyskakiwaly. Koszt niewielki bo 50 zl za czujnik(BOSCH)+ wymiana i regulacja w 100 sie zamknelo

autko ladnie pali na zimnym i cieplym, telepotanie i bialy dym zniknal

moze i u was zadziala



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: toffic » pt lut 01, 2013 15:24

BARANMC1 pisze: ogolnie juz nie mam pomysłow :banghead: wczoraj przy -12 ,odpaliła po 4tym grzaniu swiec i kreceniu z 90s ,po odpaleniu chodzi nierowno i nie na wszystkie gary, kopci na biało
Typowy objaw zapowietrzonych pompowtrysków, nie masz pompy elektrycznej w baku prawda??



Awatar użytkownika
mgralien
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 207
Rejestracja: śr cze 08, 2011 22:05
Lokalizacja: Lublin

Re: [TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: mgralien » śr lut 06, 2013 18:30

BARANMC1 pisze:paliwo z dodatkiem ulepszacza ,rozrusznik był robiony z jakieś 3 lata temu ale fakt kreci jakoś anemicznie ,aku nie jest pierwszej nowości
Przy rozruchu świecą Ci się kontrolki ABS i ESP = spadek napięcia. Z tego co słyszałem to te kontrolki zapalają się jak napięcie spadnie poniżej 9V. U mnie podobnie zapalał, a napięcie spadało do 8V. Wymieniłem aku na Vartę Silver 77Ah, ale za ciepło żeby coś stwierdzić.
Szukaj w tym kierunku bo ewidentnie za niskie napięcie przy rozruchu. Tak było u mnie (od 27s) - bardzo podobnie jak u Ciebie: http://www.youtube.com/watch?v=F0wyUwtgcAU



Awatar użytkownika
Marios00500
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: śr mar 23, 2011 10:54

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: Marios00500 » śr lut 06, 2013 19:37

VW Golf III 1.9 TDI 1995r
Tak odpala na ciepłym silniku, a na zimnym odpala i zaraz gaśnie 4 podejścia i chodzi noga musi być na gazie
" onclick="window.open(this.href);return false;
gdy podłączyłem go pod VAG to wyrzucił takie błędy, błędy skasowałem i nie ma ich
65535 Uszkodzony moduł sterujący
1117 Sygnał obciążenia zacisku alternatora DF
nieprawidłowy sygnał - BŁĄD SPORADYCZNY
513 Czujnik prędkości obrotowej silnika-G 28
brak sygnału - BŁĄD SPORADYCZNY
0 Nie znany kod błędu

jak wcisnę pedał do 4tys obrotów to auto zaczyna palić jakby na 3 gary.
gdy silnik jest uruchomiony żarzy się również kontrolka od świec



Awatar użytkownika
jamesoki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: czw maja 26, 2011 07:36
Lokalizacja: Białystok

[TD, TDI] TRUDNO / CIĘŻKO ODPALA ZIMNY / CIEPŁY !!!

Post autor: jamesoki » pt lut 08, 2013 12:32

toffic pisze:Typowy objaw zapowietrzonych pompowtrysków, nie masz pompy elektrycznej w baku prawda??
Toffic poruszył być może najważniejszy temat tego długiego wątku. Co prawda widzę że często pytają posiadacze VP to jednak u większości i rownież ze mną PD-ki w tym wątku mają podobny objaw załapują i gasną, pracują nierówno i nie spalają na początku dokładnie. To może być przyczyna kiepego układu PD.

U mnie nie ma pompy w zbiorniku i bardzo mnie to boli z baku ciągnie gdzieś bomble powietrza widzę to w przewodzie przed vacum. Wymieniłem filtr ale nic to nie pomogło wszystkie węże doszczelniłem i chyba problem w smoku, ale robiłem też test gdzie odłączałem filtr i na którkich przewodach do vacum i z vacum do wiadra i też palił kiepo.

Próbował ktoś zaadopotować pompę do zbiornika tam gdzie jej nie ma? Pewnie sterownik nie ma funkcji stertowania pompą i brak instalacji.
Ostatnio zmieniony pt lut 08, 2013 13:38 przez jamesoki, łącznie zmieniany 1 raz.



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot], Majestic-12 [Bot] i 149 gości