Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
Witam ,
Mam problem z porannymi rozruchami zwłaszcza po dłuższym postoju. Stawiałem na słaby lub rozładowujący się aku więc kupiłem nowy. Zanim jednak go wymienię chciałbym usunąć pewną usterkę instalacji, która jak myślę może rozładowywać stary. Chodzi o to że czasami, czy to podczas jazdy czy na postoju całkowicie gaśnie oświetlenie kabiny (podczas jazdy nie da się go włączyć). Nie działa ani oświetlenie wewnątrz ani lampki w drzwiach. W przypadku gdy chcę podczas jazdy je włączyć zapala się za to lampka sygnalizująca otwartą klapę bagażnika. ?? Podejrzewam, że może to być jakieś zwarcie ale nie bardzo wiem jak zabrać się do zdiagnozowania problemu. Jedyne co mogłem zrobić to sprawdzić pobory prądu wyciągając po kolei bezpieczniki. (które swoją drogą uważam za wysokie, jak sądzicie?)
Przy drzwiach zamkniętych i centralnym wyłączonym pobór wynosił( 0,59 - 0,29 - 0,05A) te wartości zmieniały się co ok 3 sek i ostatnią wartość utrzymała się do 15sek. dalej nie mierzyłem bo nie chciałem spalić miernika. Pomiary wykonywałem bez włączonego centralnego na zamkniętych drzwiach.
Spadki poboru zaobserwowałem w przypadku 3 bezpieczników:
14 (0,57 - 0,27 - 0,03A)
15 (0,48 - 0,16 - 0,02A) tutaj wykonałem drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,34 - 0,17 - 0,03A)
42 (0,47 - 0,15 - 0,045A) tutaj też drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,33 - 0,15 - 0,05A)
Na koniec wykonałem pomiar przy wyjętych wszystkich 3 bezpieczników które sygnalizowały pobór i po ustabilizowaniu miernik pokazał 0.00
Niestety nie udało mi się jeszcze sprawdzić miernikiem poborów podczas gdy nie działa oświetlenie. Wtedy podejrzewam że wyniki byłyby inne.
Podsumowując, co może być przyczyną wyłączania się oświetlenia, czy to może powodować rozładowywanie aku, jak usunąć usterkę i czy te pobory pozwalają na wymianę baterii na nową czy najpierw je obniżyć.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Mam problem z porannymi rozruchami zwłaszcza po dłuższym postoju. Stawiałem na słaby lub rozładowujący się aku więc kupiłem nowy. Zanim jednak go wymienię chciałbym usunąć pewną usterkę instalacji, która jak myślę może rozładowywać stary. Chodzi o to że czasami, czy to podczas jazdy czy na postoju całkowicie gaśnie oświetlenie kabiny (podczas jazdy nie da się go włączyć). Nie działa ani oświetlenie wewnątrz ani lampki w drzwiach. W przypadku gdy chcę podczas jazdy je włączyć zapala się za to lampka sygnalizująca otwartą klapę bagażnika. ?? Podejrzewam, że może to być jakieś zwarcie ale nie bardzo wiem jak zabrać się do zdiagnozowania problemu. Jedyne co mogłem zrobić to sprawdzić pobory prądu wyciągając po kolei bezpieczniki. (które swoją drogą uważam za wysokie, jak sądzicie?)
Przy drzwiach zamkniętych i centralnym wyłączonym pobór wynosił( 0,59 - 0,29 - 0,05A) te wartości zmieniały się co ok 3 sek i ostatnią wartość utrzymała się do 15sek. dalej nie mierzyłem bo nie chciałem spalić miernika. Pomiary wykonywałem bez włączonego centralnego na zamkniętych drzwiach.
Spadki poboru zaobserwowałem w przypadku 3 bezpieczników:
14 (0,57 - 0,27 - 0,03A)
15 (0,48 - 0,16 - 0,02A) tutaj wykonałem drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,34 - 0,17 - 0,03A)
42 (0,47 - 0,15 - 0,045A) tutaj też drugi pomiar przy włączonym centralnym (0,33 - 0,15 - 0,05A)
Na koniec wykonałem pomiar przy wyjętych wszystkich 3 bezpieczników które sygnalizowały pobór i po ustabilizowaniu miernik pokazał 0.00
Niestety nie udało mi się jeszcze sprawdzić miernikiem poborów podczas gdy nie działa oświetlenie. Wtedy podejrzewam że wyniki byłyby inne.
Podsumowując, co może być przyczyną wyłączania się oświetlenia, czy to może powodować rozładowywanie aku, jak usunąć usterkę i czy te pobory pozwalają na wymianę baterii na nową czy najpierw je obniżyć.
Pozdrawiam i z góry dzięki za pomoc.
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
masz w tym aucie alarm , jeśli tak to jaki , oryginalny czy dokładany ? a powiedz jeszcze jak wykonywałeś te pomiary , czyli gdzie się wpinałeś z amperomierzem
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
Dobre pytanie..
Auto kupiłem od właściciela w kraju i nic sam nie dłubałem jeśli chodzi o centralny czy alarm. Szczerze, nie wiem jak sprawdzić czy jest oryginał. Że jest to raczej jestem pewien, bo czasami mi się włączał (poza tym dioda na lewych drzwiach miga )
Amperomierz wpinałem szeregowo między plusową klemę a biegun aku.
Auto kupiłem od właściciela w kraju i nic sam nie dłubałem jeśli chodzi o centralny czy alarm. Szczerze, nie wiem jak sprawdzić czy jest oryginał. Że jest to raczej jestem pewien, bo czasami mi się włączał (poza tym dioda na lewych drzwiach miga )
Amperomierz wpinałem szeregowo między plusową klemę a biegun aku.
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
czyli najpierw odepnij alarm , bo bardzo często robi takie numery , ja Ci nie powiem jaki jest u Ciebie
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
No to problem narasta :/ puki co nie wiem nawet gdzie szukać informacji o modelu alarmu.. miałem nadzieje że to coś w instalacji oświetlenia :/
Poza tym trochę boję sie grzebania przy alarmie..
Poza tym trochę boję sie grzebania przy alarmie..
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
jak nie masz troszkę doświadczenia z elektryką samochodową , to podjedź do kogoś
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
Pobór prądu podaj po ok 1 minucie jak sie ustabilizuje. Nie spalisz miernika. Nawet przy tym poborze nie powinienes mieć problemu z rozruchem rano
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
Wolę uniknąć mechaników bo nie jestem w rodzinnych stronach i nie mam zaufania, a jeśli chodzi o pomiary po 1 min, kurcze na mierniku jest info nie dłużej niż 10sek... :/ jeden już spaliłem dlatego mierzyłem do ustabilizowania 15-20 sek. max.
2 razy co około 3 sek. zmieniała się wartość potem wydawał się już pomiar stabilny
Niestety problem z rozruchem jest jak postoi 3 dni na przykład. Gdzieś na forum wyczytałem że dopuszczalny pobór to max 0,03A
Nie chcę rozdupcyć nowej baterii z własnej winy dlatego się wstrzymuję.
2 razy co około 3 sek. zmieniała się wartość potem wydawał się już pomiar stabilny
Niestety problem z rozruchem jest jak postoi 3 dni na przykład. Gdzieś na forum wyczytałem że dopuszczalny pobór to max 0,03A
Nie chcę rozdupcyć nowej baterii z własnej winy dlatego się wstrzymuję.
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
Jednak odwiedź elktryka
Wysłane z "notatnik" NOKIA 3410
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
Zanim faktycznie wybiorę się wydać pieniądze u elektryka, może ktoś ma jakieś sugestie, porady, spotkał się z podobnym problemem?
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
Podłącze się pod temat lecz mam troszeczkę inną sytuację:
podpowie ktoś jak sprawdzić czy nie mam zwarcia? Bo dzisiaj rano rozczarowanie tylko kontrolki przygasły i reset. Czy zwykłym miernikiem dam radę sprawdzić jaki jest pobór prądu?? Jak go podłączyć? Aku 2-letni więc powinien hulać jeszcze
Edit:
Byłem przed chwilą pomierzyłem prąd i pokazuje mi 0.08A czyli za dużo?? Chyba powinno być max 0.02A. Czy przyczyną może być chiński alarm (którego i tak nie używam a moduł od niego jest podłączony)? Dodam że przy otwartych drzwiach pokazuje 0.82A więc przez lampki raczej prąd nie ucieka.
podpowie ktoś jak sprawdzić czy nie mam zwarcia? Bo dzisiaj rano rozczarowanie tylko kontrolki przygasły i reset. Czy zwykłym miernikiem dam radę sprawdzić jaki jest pobór prądu?? Jak go podłączyć? Aku 2-letni więc powinien hulać jeszcze
Edit:
Byłem przed chwilą pomierzyłem prąd i pokazuje mi 0.08A czyli za dużo?? Chyba powinno być max 0.02A. Czy przyczyną może być chiński alarm (którego i tak nie używam a moduł od niego jest podłączony)? Dodam że przy otwartych drzwiach pokazuje 0.82A więc przez lampki raczej prąd nie ucieka.
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
0,08 to chyba lekko za dużo, ja mam 0,05A też w sumie paniki nie ma co robić ale jednak. Człowiek chce żeby było jak najlepiej zwłaszcza jak nową baterię wkłada.
Patrzyłeś na jakich bezpiecznikach ci bierze? Ja miałem tak jak na foto wyżej 0,02A na -14- czyli centralny i oświetlenie.
Nie mam wiedzy ( może ktoś sie wypowie jaki pobór np przez centralny zamek jest do zaakceptowania) ale wydaje mi się że też mogę mieć jakieś zwarcie, może właśnie w klapie bagażnika tak jak to opisałem.
Po drugie 0,03A tracę na desce rozdzielczej?? to jest już zastanawiające bo co niby miało by brać tyle prądu przy zamkniętym aucie, zegarek??
Kumpel mi podpowiadał że alarm może być podłączony nie koniecznie pod bezpiecznik -14- a na przykład właśnie pod -15- ale czy to prawda też nie wiem.
Pozdro.
A i ktoś gdzieś pisał na tym forum że strata np 0,05A to nie tak sporo licząc że podczas postoju na dobę tracimy 0,05A x 24h = 1,2Ah.
Jak masz baterie np 80Ah to 50% pojemności stracisz po około 40 dniach postoju dopiero( oczywiście w warunkach temperatury wzorcowej bo przy -20 sz już na starcie 60% pojemności) Tylko czy takie rozumowanie nie jest błędne..
Patrzyłeś na jakich bezpiecznikach ci bierze? Ja miałem tak jak na foto wyżej 0,02A na -14- czyli centralny i oświetlenie.
Nie mam wiedzy ( może ktoś sie wypowie jaki pobór np przez centralny zamek jest do zaakceptowania) ale wydaje mi się że też mogę mieć jakieś zwarcie, może właśnie w klapie bagażnika tak jak to opisałem.
Po drugie 0,03A tracę na desce rozdzielczej?? to jest już zastanawiające bo co niby miało by brać tyle prądu przy zamkniętym aucie, zegarek??
Kumpel mi podpowiadał że alarm może być podłączony nie koniecznie pod bezpiecznik -14- a na przykład właśnie pod -15- ale czy to prawda też nie wiem.
Pozdro.
A i ktoś gdzieś pisał na tym forum że strata np 0,05A to nie tak sporo licząc że podczas postoju na dobę tracimy 0,05A x 24h = 1,2Ah.
Jak masz baterie np 80Ah to 50% pojemności stracisz po około 40 dniach postoju dopiero( oczywiście w warunkach temperatury wzorcowej bo przy -20 sz już na starcie 60% pojemności) Tylko czy takie rozumowanie nie jest błędne..
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
dzisiaj posiedziałam trochę przy aucie i zauważyłem że u mnie pobór prądu znacznej ilości idzie po bezpieczniku 15. po wyjęciu tego bezpiecznika pobór prądu spadł do 0.01A. Gdzie o 0.01A spada po wyjęciu bezpiecznika 14-tego. Podpowie ktoś za co odpowiada bezpiecznik 15?? Za deskę (licznik). Czy może być zwarcie na liczniku??
- JenoBabinicz
- Nowicjusz
- Posty: 45
- Rejestracja: śr lut 08, 2012 13:48
- Lokalizacja: KARCZMISKA
Usterka instalacji, brak oświetlenia, za duży pobór prądu.
u mnie to samo, ale chyba jest nas tylko dwóch
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości