cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik
Witam chciałbym opisać zjawisko które dosyć często mi się zdąża w Golfie którego nie znalazłem opisanego przez innych użytkowników. Powiedzmy ze parkuje w bardzo ciasnym miejscu parkingowym i chce zaparkować i koryguje swój tor jazdy. Wiadomo często w miejscu kreci się kierownica na maxa w jedna stronę żeby podjechać do przodu aby później wrzucić wsteczny bieg i na maxa kierownice skręcić w druga stronę. Mi często przy probie właśnie takiego skręcenia kierownicy na maxa a później probie cofania silnik gaśnie. Oczywiście jak o tym pamiętam i dodam dosyć gazu to jest ok. Problem pojawia sie gdy raczej zacznę puszczać najpierw sprzęgło i później zaczynam gaz naciskać.
Zjawisko raczej nie występuje przy innym parkowaniu tylem ( w sumie każde moje parkowanie staram się wykonywać tyłem ) parkując prostopadle tyłem nie trzeba kręcić kierownica na maxa to po pierwsze i po 2 można to robić przy toczącym się aucie. Moj problem raczej występuje gdy wciskam się gdzieś w wąskie miejsce i wykonuje manewry poruszania się z maxymalnym skrętem kół.
Zjawisko raczej nie występuje przy innym parkowaniu tylem ( w sumie każde moje parkowanie staram się wykonywać tyłem ) parkując prostopadle tyłem nie trzeba kręcić kierownica na maxa to po pierwsze i po 2 można to robić przy toczącym się aucie. Moj problem raczej występuje gdy wciskam się gdzieś w wąskie miejsce i wykonuje manewry poruszania się z maxymalnym skrętem kół.
Bayern ist Meister
cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik
a czy to nie może być np od tego ze gdy mam na maxa skręcone kola są one po prostu pod bardzo ostrym katem i jak chce jechać do tylu to z logicznych przyczyn kolo nie tak łatwo się obraca jakby to było w przypadku równoległego położenia kol do toru jazdy ? Stad np lekko więcej gazu aby silnik nie padł ? no nie wiem tak coś próbuję wymyślić.
Jest jakiś sposób na sprawdzenie kondycji tej pompy ewentualnie ? nie zauważyłem w innych sytuacjach mankamentów wspomagania.
Jest jakiś sposób na sprawdzenie kondycji tej pompy ewentualnie ? nie zauważyłem w innych sytuacjach mankamentów wspomagania.
Bayern ist Meister
Re: cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik
cinek2004 pisze:Siada prawdopodobnie pompa wspomagania.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik
ktos dal mi taka rade "Dławisz silnik, obciążając go dodatkowo pompą wspomagania (która wytwarza ciśnienie 90 bar, więc całkiem spore). Unikaj skręcania do oporu - pompa i jej zaworki upustowe tego nie lubią."
Bayern ist Meister
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik
Gdybyś miał tylny napęd i przednie zagrzebane w zaspie lub w piachu aż po półosie,to tak,ale przecież Twój wóz napędza przednie koła,więc to niemożliwe.Matifcb pisze:a czy to nie może być np od tego ze gdy mam na maxa skręcone kola są one po prostu pod bardzo ostrym katem i jak chce jechać do tylu to z logicznych przyczyn kolo nie tak łatwo się obraca jakby to było w przypadku równoległego położenia kol do toru jazdy ?
Nie powinno się trzymać z uporem maniaka kierownicy skręconej na max,bo to jest niezdrowe dla układu wspomagania.
I wszystkoMatifcb pisze:ktos dal mi taka rade "Dławisz silnik, obciążając go dodatkowo pompą wspomagania
cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik
Zobacz jeszcze czy masz czujnik na pompie od wspomagania. Właśnie był montowany po to aby odnieść obroty silnika przy mocnym obciążeniu pompy od wspomagania. Silnik SR a więc powinieneś mieć taki czujnik.
cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik
Zapamiętam rady nie kręcenia na maxa kierownica. Nie wiedziałem o tym ale będę o to dbać aby na maxa nie kręcić. Pytanie moje czy nawet jadać jak auto się toczy czy powoli jedzie nie skręcać kierownicy czy tylko w takich przypadkach typu ruszanie właśnie ze skręcona przy parkowaniu np?
Chcąc zrozumieć problem rozumiem ze ja na luzie przy parkowaniu mam 800obr dlatego obciążenie pompy gasi silnik. Ale czy np mając 2gi bieg wrzucony i jadać spokojnie czyli mając np ponad 1600obr można na maxa skręcić kierownice i np zatoczyć kolko bo przykładowo chce na parkingu obrócić się czy tez lepiej tego nawet przy większych obrotach nie praktykować?
Poczytam forum i sprawdzę gdzie mam te pompę wspomagania i poczytam o czujniku tejże pompy i napisze co i jak tam widzę. Mam vag com jakby co może tez znajdę info czy nim coś się da sprawdzić.
pozdrawiam
Chcąc zrozumieć problem rozumiem ze ja na luzie przy parkowaniu mam 800obr dlatego obciążenie pompy gasi silnik. Ale czy np mając 2gi bieg wrzucony i jadać spokojnie czyli mając np ponad 1600obr można na maxa skręcić kierownice i np zatoczyć kolko bo przykładowo chce na parkingu obrócić się czy tez lepiej tego nawet przy większych obrotach nie praktykować?
Poczytam forum i sprawdzę gdzie mam te pompę wspomagania i poczytam o czujniku tejże pompy i napisze co i jak tam widzę. Mam vag com jakby co może tez znajdę info czy nim coś się da sprawdzić.
pozdrawiam
Bayern ist Meister
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości