cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Matifcb
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: czw sty 12, 2012 15:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik

Post autor: Matifcb » pn sty 14, 2013 17:03

Witam chciałbym opisać zjawisko które dosyć często mi się zdąża w Golfie którego nie znalazłem opisanego przez innych użytkowników. Powiedzmy ze parkuje w bardzo ciasnym miejscu parkingowym i chce zaparkować i koryguje swój tor jazdy. Wiadomo często w miejscu kreci się kierownica na maxa w jedna stronę żeby podjechać do przodu aby później wrzucić wsteczny bieg i na maxa kierownice skręcić w druga stronę. Mi często przy probie właśnie takiego skręcenia kierownicy na maxa a później probie cofania silnik gaśnie. Oczywiście jak o tym pamiętam i dodam dosyć gazu to jest ok. Problem pojawia sie gdy raczej zacznę puszczać najpierw sprzęgło i później zaczynam gaz naciskać.
Zjawisko raczej nie występuje przy innym parkowaniu tylem ( w sumie każde moje parkowanie staram się wykonywać tyłem ) parkując prostopadle tyłem nie trzeba kręcić kierownica na maxa to po pierwsze i po 2 można to robić przy toczącym się aucie. Moj problem raczej występuje gdy wciskam się gdzieś w wąskie miejsce i wykonuje manewry poruszania się z maxymalnym skrętem kół.


Bayern ist Meister

Awatar użytkownika
cinek2004
"
Posty: 1795
Rejestracja: pn cze 04, 2007 08:01
Lokalizacja: Warszawa - WB

cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik

Post autor: cinek2004 » pn sty 14, 2013 18:17

Siada prawdopodobnie pompa wspomagania.



Matifcb
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: czw sty 12, 2012 15:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik

Post autor: Matifcb » pn sty 14, 2013 18:26

a czy to nie może być np od tego ze gdy mam na maxa skręcone kola są one po prostu pod bardzo ostrym katem i jak chce jechać do tylu to z logicznych przyczyn kolo nie tak łatwo się obraca jakby to było w przypadku równoległego położenia kol do toru jazdy ? Stad np lekko więcej gazu aby silnik nie padł ? no nie wiem tak coś próbuję wymyślić.
Jest jakiś sposób na sprawdzenie kondycji tej pompy ewentualnie ? nie zauważyłem w innych sytuacjach mankamentów wspomagania.


Bayern ist Meister

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik

Post autor: XV2 » pn sty 14, 2013 21:12

cinek2004 pisze:Siada prawdopodobnie pompa wspomagania.
:pub:


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Matifcb
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: czw sty 12, 2012 15:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik

Post autor: Matifcb » wt sty 15, 2013 01:36

ktos dal mi taka rade "Dławisz silnik, obciążając go dodatkowo pompą wspomagania (która wytwarza ciśnienie 90 bar, więc całkiem spore). Unikaj skręcania do oporu - pompa i jej zaworki upustowe tego nie lubią."


Bayern ist Meister

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14203
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik

Post autor: Michał_1977 » wt sty 15, 2013 08:23

Matifcb pisze:a czy to nie może być np od tego ze gdy mam na maxa skręcone kola są one po prostu pod bardzo ostrym katem i jak chce jechać do tylu to z logicznych przyczyn kolo nie tak łatwo się obraca jakby to było w przypadku równoległego położenia kol do toru jazdy ?
Gdybyś miał tylny napęd i przednie zagrzebane w zaspie lub w piachu aż po półosie,to tak,ale przecież Twój wóz napędza przednie koła,więc to niemożliwe.
Nie powinno się trzymać z uporem maniaka kierownicy skręconej na max,bo to jest niezdrowe dla układu wspomagania.
Matifcb pisze:ktos dal mi taka rade "Dławisz silnik, obciążając go dodatkowo pompą wspomagania
I wszystko :bigok:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik

Post autor: marcin7x5 » wt sty 15, 2013 11:17

Zobacz jeszcze czy masz czujnik na pompie od wspomagania. Właśnie był montowany po to aby odnieść obroty silnika przy mocnym obciążeniu pompy od wspomagania. Silnik SR a więc powinieneś mieć taki czujnik.



Matifcb
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 508
Rejestracja: czw sty 12, 2012 15:42
Lokalizacja: Bydgoszcz

cofająć z max skręconą kierownicą często gaśnie silnik

Post autor: Matifcb » wt sty 15, 2013 15:40

Zapamiętam rady nie kręcenia na maxa kierownica. Nie wiedziałem o tym ale będę o to dbać aby na maxa nie kręcić. Pytanie moje czy nawet jadać jak auto się toczy czy powoli jedzie nie skręcać kierownicy czy tylko w takich przypadkach typu ruszanie właśnie ze skręcona przy parkowaniu np?
Chcąc zrozumieć problem rozumiem ze ja na luzie przy parkowaniu mam 800obr dlatego obciążenie pompy gasi silnik. Ale czy np mając 2gi bieg wrzucony i jadać spokojnie czyli mając np ponad 1600obr można na maxa skręcić kierownice i np zatoczyć kolko bo przykładowo chce na parkingu obrócić się czy tez lepiej tego nawet przy większych obrotach nie praktykować?

Poczytam forum i sprawdzę gdzie mam te pompę wspomagania i poczytam o czujniku tejże pompy i napisze co i jak tam widzę. Mam vag com jakby co może tez znajdę info czy nim coś się da sprawdzić.
pozdrawiam


Bayern ist Meister

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 48 gości