Zmiana zaworku N75 na N18

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: m1chal » czw cze 16, 2011 23:01

pacjent b6 AWX ... auto przestalo jechalo w ogole jakby bez turbiny... (program zrobiony dość mocny nawet)

podejrzenia na zaworek n75... zostal wymieniony na n18 (nie wiadomo w jakim stanie)

auto troche odżyło, turbina zaczela juz pompować..ale auto jednak jest za słabe na to co było...

to moze byc przez to, że zaworek jest nie taki?? , że ma jakies inne parametry czy coś i nie ogarnia ciśnienia do turbiny?

i dziwny dzwięk takze turbina zaczela wydawac, jakies cykanie tak jakby
Ostatnio zmieniony czw cze 16, 2011 23:45 przez m1chal, łącznie zmieniany 1 raz.


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: Łuki_79 » czw cze 16, 2011 23:15

m1chal, wykonałbyś logi dynamiczne grup 003,008,011 i byłoby wiadomo :grin:
Uruchom silnik i sprawdz wciskając sztangę czy jest na maxa wciągnięta do gruszki turbiny czy jeszcze masz możliwość jej wciśnięcia.


Obrazek

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: m1chal » czw cze 16, 2011 23:17

no wlasnie sie boje robic logi bo po zmianie zaworka dziwnie turbina zaczela chodzic mam jedną grupe tylko 011 i zaraz wruzce, ale dziwnie to wyglada... (tez nie wiem czy dobrze zrobione)

dlatego moje pytanie czy ten zaworek n18 (w miejscu zamiast n75) moze nie ogarniac auta po programie czy cos... i auto niby lepiej jezdzi ale jednak nie to

logi zrobione od 1,900 obrotów do 2,700 ..bo dlalej sie obawiano
Log (2 - 011)


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: doggie » czw cze 16, 2011 23:28

straszne przeładowanie masz,

ps. w B6 z tego co wiem nie były montowane AVF chyba że mowa o B5 FL :wink:



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: m1chal » czw cze 16, 2011 23:44

wiem ,ale w moim pytaniu glownie chdozi o to czy na tym n18 normalnie powinno chodzic auto po programie na 180ps??

czy moze byc tak, że auto jest słabsze, bo zaworek n18 nie ma takich parametrów jak n75?

bo po zmianie n75 na n18 jest lepiej, ale jednak nie to
bo na n75 nie jechalo w ogole, albo czasami załapało na chwile


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: m1chal » czw cze 16, 2011 23:47

doggie, pomyłka AWX ;) a pozatym były, bo ostatnio byl taki u mnie :) z konca produkcji chyba


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: doggie » czw cze 16, 2011 23:50

sorry stary, pisząc myślałem o passacie B6 a mowa pewnie o A4 B6 :banghead:



Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: m1chal » czw cze 16, 2011 23:51

dokladnie A4, ja tez zapomnialem napisać


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: m1chal » pt cze 17, 2011 22:30

zostal zakupiony i zmieniony nowy zaworek n75 pierburga....

auto nie jedzie w ogole jakby bez turbiny :/ na kompie caly czas przeladowanie pokazuje... raz udalo sie turbinie odżyć na jedynce na chwile


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

Awatar użytkownika
Łuki_79
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: ndz lut 21, 2010 19:59
Lokalizacja: *̡͌l̡*̡̡ ̴̡ı̴̴̡ ̡̡__|̲̲̲͡͡͡▫ ̲͡ ̲̲̲͡͡π̲̲͡͡ ̲̲͡▫̲̲͡͡ ̲|̡̡̡__ ̡ ̴̡ı̴̡̡ *̡͌l̡* wieś w POS

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: Łuki_79 » pt cze 17, 2011 22:40

Wykonaj log 011 BS.Nie ma zapieczonej geometrii w turbosprężarce :hmm: Sprawdz na zgaszonym silniku jak pracuje zmienna geometria wciskając sztangę do gruszki turbiny - ma chodzić płynnie,bez zacięć w zakresie ok 15-18 mm


Obrazek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: Sztomel » pt cze 17, 2011 22:54

m1chal pisze:auto nie jedzie w ogole jakby bez turbiny :/ na kompie caly czas przeladowanie pokazuje... raz udalo sie turbinie odżyć na jedynce na chwile
coś mi się to nie widzi - przeładowanie nie generuje przecież trybu awaryjnego od razu po uruchomieniu silnika. Podaj wszystkie błędy zapisane przez sterownik silnika.


Obrazek

Awatar użytkownika
m1chal
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 622
Rejestracja: sob sie 19, 2006 14:49
Lokalizacja: Gdynia
Auto: Golf 1 Cabrio

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: m1chal » śr cze 22, 2011 17:41

okazało się ze padł map sensor :)


Mk2 1V by m1chal - sprzedany
viewtopic.php?f=87&t=59790&start=0

dise
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr sty 02, 2013 11:26

Re: Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: dise » pn sty 14, 2013 13:23

Hej Droczy forumowicze, mam pytanko. Ostatnio czyściłem zaworek N75 , niestety nic nie pomogło turbina przeładowuje mocno. Na zamienionych zaworkach z N18 turbo dużo wolniej wstaje, tłumaczu to fakt że jest wolniejszy bo ma węższe kanaliki w środku. Ale co jest jeszcze ciekawe to przy zamienionych zaworkach, gruszka nie podnosi się po starcie silnika. I teraz mam pytanie, na N18 nie ma przeładowania przy bucie ładnie steruje ciśnienie na ok 0.9 Bara ( silnik ALH) zastanawiam się czy po prostu jak gruszka np nie idzie wogóle do góry to czy jest szansa na wytworzenie ciśnienia rzędu 0.9 przy bucie w podłodze ? Sprawdzał ktoś może np jazdę z odłączonym zaworkiem N75 ? Czy rośnie ciśnienie w dolocie ? czy może od razu tr, awaryjny. ? Pozdro



Awatar użytkownika
odzim
...
...
Posty: 2156
Rejestracja: pn mar 12, 2007 11:59
Lokalizacja: Radom

Zmiana zaworku N75 na N18

Post autor: odzim » wt sty 15, 2013 23:56

turbo bez sterowania urosnie do 0,9 tyllko nie od 1700 ale od 2800 jak spaliny rozpedza wirnik- kapewu


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 43 gości