Witam,
poszukuję przyczyny utrudnionego wbijania biegów.
Cięgna są prawidłowo wyregulowane i biegi wchodzą na swoje miejsce, ALE podczas wrzucania biegu mam wrażenie jakby coś stawiało mały opór, który daje się pokonać przy użyciu większej siły - biegi nie wchodzą jak w masło, że tak powiem
Dowiedziałem się, że istnieje zabezpieczenie przed wyskakiwaniem biegów, które może być zamontowane bezpośrednio w skrzyni biegów albo w wybieraku.
Prawdopodobnie jest to jakaś kulka ze sprężyną.
Chciałbym sprawdzić jej stan techniczny, może się wytarła albo wymaga nasmarowania.
Chcę to wykręcić na chwile i sprawdzić czy problem będzie dalej występował, bo może to coś w samej skrzyni.
Czy takie zabezpieczenie faktycznie jest w wybieraku ?
W którym dokładnie miejscu ?
Jak się do tego dostać ?
Wybierak posiada jakiś kapturek jakby to odpowietrzania, do czego to ?
Czy posiada ktoś jakiś schemat, rysunek, opis budowy i zasady działania wybieraka ?
Dzięki za pomoc
Budowa wybieraka biegów GOLF IV 1.9 TDI ALH
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Budowa wybieraka biegów GOLF IV 1.9 TDI ALH
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Budowa wybieraka biegów GOLF IV 1.9 TDI ALH
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=43549" onclick="window.open(this.href);return false; to jest całkiem fajny temacik o skrzynce biegów w MK IV
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=416851" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=281811" onclick="window.open(this.href);return false; temat o TWOIM PROBLEMIE
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=141&t=416851" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=281811" onclick="window.open(this.href);return false; temat o TWOIM PROBLEMIE
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Re: Budowa wybieraka biegów GOLF IV 1.9 TDI ALH
Dzięki Haki, przejrzałem te posty ale są mało pomocne.
Znalazłem i pryzgotowałem dokładny schemat wybieraka, z którego wynika, że za włączanie i trzymanie biegów odpowiada:
1. kulka ze sprężynką
2. nacięte rowki w których obraca się trzpień wybierak
Być może jest tam sucho, coś się mogło powycierać lub poluzować.
Nie wiem jak to wygląda na "żywo"
Czy ma ktoś jakieś fotki wyciągniętego wybieraka ?
Czy można go bez problemu odkręcić ze skrzyni ?
Czy nie wycieknie z niej olej ?
Znalazłem i pryzgotowałem dokładny schemat wybieraka, z którego wynika, że za włączanie i trzymanie biegów odpowiada:
1. kulka ze sprężynką
2. nacięte rowki w których obraca się trzpień wybierak
Być może jest tam sucho, coś się mogło powycierać lub poluzować.
Nie wiem jak to wygląda na "żywo"
Czy ma ktoś jakieś fotki wyciągniętego wybieraka ?
Czy można go bez problemu odkręcić ze skrzyni ?
Czy nie wycieknie z niej olej ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Budowa wybieraka biegów GOLF IV 1.9 TDI ALH
Cisza w temacie, a szkoda bo w sumie nic w necie nie znalazłem więcej na temat tego wybieraka, a może ktoś miał z nim do czynienia i mógłby się podzielić z nami.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 55 gości