Alternator? Ładowanie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Alternator? Ładowanie?
Witam, mam kolejne problemy z golfiątkiem :/ (golf mk2 , 91r , 1,3 wtrysk)
Kilka dni temu chciałem wieczorem odpalić auto, po pierwszym zakręceniu rozrusznika, z kostki bezpieczników "posypało się trochę iskier", więc nie kreciłem dalej.
Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie są ok. Przekreciłem kluczyk o 1 pozycję, i zauwazylem brak znaku zycia diody od akumulatora. Swiecily sie jedynie dwie pozostale - olej i chlodzenie. Auto juz nie chcialo pozniej zakrecic, aku padł.
Spróbowałem jeszcze zapalić auto "na pych" , po wielkich trudach zapaliło, ujechało ok 10m i zgasło (objaw był taki jakby gwałtownie zaczeło brakowac mu prądu.
Dzisiaj schodze do auta z naładowanym akumulatorem, podpinam - sytuacja sie powtarza. Kontrolna ładowania nadal nie daje znaku życia. Spróbowałem zapalić auto, silnik zapalił, więc zmierzyłem z ciekawości ładowanie... okazało sie że ładowania w ogole nie ma, tak jakby nie bylo alternatora :/
Jakiś miesiąc temu wymieniałem regulator napięcia na nowy, bo na poprzednim delikatnie mrużyła/migała mi dioda ładowania. Po wymianie wszystko bylo juz ok.
Kable od/do alternatora przeczyszczone, nie poprzecierane. Efektu zero.
Jakieś sugestie, pomysły? od czego zaczać? któryś kabelek,wtyczka, przekaźnik mógł sie sfajczyć (wiadomo , na odległość to wróżenie z fusów, ale może komuś coś przyjdzie do głowy)?
Kilka dni temu chciałem wieczorem odpalić auto, po pierwszym zakręceniu rozrusznika, z kostki bezpieczników "posypało się trochę iskier", więc nie kreciłem dalej.
Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie są ok. Przekreciłem kluczyk o 1 pozycję, i zauwazylem brak znaku zycia diody od akumulatora. Swiecily sie jedynie dwie pozostale - olej i chlodzenie. Auto juz nie chcialo pozniej zakrecic, aku padł.
Spróbowałem jeszcze zapalić auto "na pych" , po wielkich trudach zapaliło, ujechało ok 10m i zgasło (objaw był taki jakby gwałtownie zaczeło brakowac mu prądu.
Dzisiaj schodze do auta z naładowanym akumulatorem, podpinam - sytuacja sie powtarza. Kontrolna ładowania nadal nie daje znaku życia. Spróbowałem zapalić auto, silnik zapalił, więc zmierzyłem z ciekawości ładowanie... okazało sie że ładowania w ogole nie ma, tak jakby nie bylo alternatora :/
Jakiś miesiąc temu wymieniałem regulator napięcia na nowy, bo na poprzednim delikatnie mrużyła/migała mi dioda ładowania. Po wymianie wszystko bylo juz ok.
Kable od/do alternatora przeczyszczone, nie poprzecierane. Efektu zero.
Jakieś sugestie, pomysły? od czego zaczać? któryś kabelek,wtyczka, przekaźnik mógł sie sfajczyć (wiadomo , na odległość to wróżenie z fusów, ale może komuś coś przyjdzie do głowy)?
Alternator? Ładowanie?
sprawdź przewód wzbudzenia akumulatora bo prawdopodobnie się wypalił
Kto SmarujeTen Jedzie ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
AUS LIEBE ZU DEN AUTOS DER GRUPPE "VAG"
Volkswagenwerk AktienGesellschaft
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
AUS LIEBE ZU DEN AUTOS DER GRUPPE "VAG"
Volkswagenwerk AktienGesellschaft
Alternator? Ładowanie?
to moglo byc powodem zaiskrzenia sie w skrzynce bezpieczników?
elektryka nie jest moją mocną stroną, więc prosiłbym o jakieś wskazówki który to przewód, i dokąd on dokochodzi z aku ?
elektryka nie jest moją mocną stroną, więc prosiłbym o jakieś wskazówki który to przewód, i dokąd on dokochodzi z aku ?
Alternator? Ładowanie?
więc tak przy wtyczce alternatora masz niebieski przewód i musisz zewrzeć go do masy i sprawdzić, czy na włączonym zapłonie zapali się lampka, jak tak, to w liczniku wszystko ok. sprawdz to i napisz co się dzieje. czekamy ![popcorn :popcorn:](./images/smilies/popcorn.gif)
![popcorn :popcorn:](./images/smilies/popcorn.gif)
Kto SmarujeTen Jedzie ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
AUS LIEBE ZU DEN AUTOS DER GRUPPE "VAG"
Volkswagenwerk AktienGesellschaft
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
AUS LIEBE ZU DEN AUTOS DER GRUPPE "VAG"
Volkswagenwerk AktienGesellschaft
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Alternator? Ładowanie?
sprawdź czy alternator zacznie ładować po przegazówce powyżej 2 tys. obrotów, jeśli tak to jest z nim wszystko ok tylko brak wzbudzenia, jeśli nie to jest zepsuty. Ale skąd iskry to nie za bardzo oczekuj że ci napiszemy, trzeba całą elektrykę w okolicy skrzynki obejrzeć
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Alternator? Ładowanie?
Dzięki za poradę. Sprawdzę to jutro rano.
Co do iskier, chodziło mi raczej o to która wtyczka,który przewód,przekaźnik mógł spowodować takie kłopoty z ładowaniem, i brakiem kontrolki od ładowania.
Znalazłem schemat tej skrzynki bezp , i pytanie teraz czy dobrze rozumuję - powinienem sprawdzić najpierw te wtyczki i kable w skrzynce które dochodzą od alternatora, oznaczone D+, a dopiero później cała reszta (jest tam taka plątanina kabli że głowa mała...) ?
Co do iskier, chodziło mi raczej o to która wtyczka,który przewód,przekaźnik mógł spowodować takie kłopoty z ładowaniem, i brakiem kontrolki od ładowania.
Znalazłem schemat tej skrzynki bezp , i pytanie teraz czy dobrze rozumuję - powinienem sprawdzić najpierw te wtyczki i kable w skrzynce które dochodzą od alternatora, oznaczone D+, a dopiero później cała reszta (jest tam taka plątanina kabli że głowa mała...) ?
Alternator? Ładowanie?
posprawdzaj przy bezpiecznikach czy jakieś przewody się nie popaliły poruszaj, poodciskaj wtyczki więcej poradzić nie ma jak.
Kto SmarujeTen Jedzie ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
AUS LIEBE ZU DEN AUTOS DER GRUPPE "VAG"
Volkswagenwerk AktienGesellschaft
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
AUS LIEBE ZU DEN AUTOS DER GRUPPE "VAG"
Volkswagenwerk AktienGesellschaft
Re: Alternator? Ładowanie?
Spali diody jak altek nie ma gdzie podac prądu.Paweł Marek pisze:sprawdź czy alternator zacznie ładować po przegazówce powyżej 2 tys. obrotów
Sprawdziłbym czy na prawdę coś nie potopił albo się nie zwarło.
MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133
Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Alternator? Ładowanie?
nie masz podstaw podejrzewać że mu upaliło kabel do aku bo jest gruby - więc ma gdzie prąd podać.XV2 pisze:Spali diody jak altek nie ma gdzie podac prądu.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Alternator? Ładowanie?
Mam identyczny problem. Więc pozwolę podłączyć się pod ten temat.
Otóż ostatnio podłączyłem akumulator do prostownika, niestety coś się w nim stało i naładował mi odwrotnie akumulator. Po podłączeniu go do samochodu poszły iskry z wtyków oraz poszedł dym z okolic rozrusznika. Wymieniłem już regulator oraz cały alternator, a ładowania jak nie było tak nie ma. Kontrolka nadal nie świeci. Czyżby spalił się ten niebieski kabel? I jak go sprawdzić? Odłączyć od alternatora i zewrzeć go do masy? Czy odłączyć przy wtyczce i tam go zewrzeć?
Silnik 1.3 wtrysk, 90r.
Otóż ostatnio podłączyłem akumulator do prostownika, niestety coś się w nim stało i naładował mi odwrotnie akumulator. Po podłączeniu go do samochodu poszły iskry z wtyków oraz poszedł dym z okolic rozrusznika. Wymieniłem już regulator oraz cały alternator, a ładowania jak nie było tak nie ma. Kontrolka nadal nie świeci. Czyżby spalił się ten niebieski kabel? I jak go sprawdzić? Odłączyć od alternatora i zewrzeć go do masy? Czy odłączyć przy wtyczce i tam go zewrzeć?
Silnik 1.3 wtrysk, 90r.
Alternator? Ładowanie?
Witam, odświeżam temat, ponieważ dopiero teraz zająłem sie golfiątkiem..
po przekreceniu kluczyka o 1 pozycje , nie pali sie lampka od akumulatora, auto zapala, ale ładowania jak nie było tak nie ma ...
natomiast po przegazówce powyżej 2-3 tys obrotów, ładowanie jest prawidłowe , ok 14,1 V . Po zdjeciu nogi z gazu , ładowanie nadal w porządku.
Zgasiłem silnik, znowu zapaliłem, zmierzylem napięcie na jałowym bez przegazówki, ładowania brak... Przegazowałem, i ładowanie wróciło.
Podejrzenie pada więc na przewód wzbudzenia alternatora, tak ? Jeśli tak, to prosiłbym o jakiś krótki opis jak sie za to zabrać...
Czy to może być np wina szczotek, które wymieniałem jakis miesiąc przed awarią, a dokładniej wytartych pierścieni w alternatorze?
Odnośnie iskier które posypały się ze skrzynki bezpieczników gdy pojawiła się awaria - wyjąłem wszystkie kostki ze skrzynki, wyjąłem również ją, posprawdzałem, żadnego osmolenia albo nadtopienia nie zauwazyłem, co w tym przypadku nie jest chyba dobrym widokiem?
po przekreceniu kluczyka o 1 pozycje , nie pali sie lampka od akumulatora, auto zapala, ale ładowania jak nie było tak nie ma ...
natomiast po przegazówce powyżej 2-3 tys obrotów, ładowanie jest prawidłowe , ok 14,1 V . Po zdjeciu nogi z gazu , ładowanie nadal w porządku.
Zgasiłem silnik, znowu zapaliłem, zmierzylem napięcie na jałowym bez przegazówki, ładowania brak... Przegazowałem, i ładowanie wróciło.
Podejrzenie pada więc na przewód wzbudzenia alternatora, tak ? Jeśli tak, to prosiłbym o jakiś krótki opis jak sie za to zabrać...
Czy to może być np wina szczotek, które wymieniałem jakis miesiąc przed awarią, a dokładniej wytartych pierścieni w alternatorze?
Odnośnie iskier które posypały się ze skrzynki bezpieczników gdy pojawiła się awaria - wyjąłem wszystkie kostki ze skrzynki, wyjąłem również ją, posprawdzałem, żadnego osmolenia albo nadtopienia nie zauwazyłem, co w tym przypadku nie jest chyba dobrym widokiem?
Alternator? Ładowanie?
Problem rozwiązany, po sprawdzeniu wszystkich kabli centymetr po centymetrze, odkryłem naderwany niebieski przewod od alternatora (ten połączony białą wtyczką),
przy klemie +.
Po ponownym połączeniu naderwanego miejsca, kontrolka ładowania wróciła, jak również ładowanie odrazu po uruchomieniu silnika.7
Ponizej zdjecie tego elementu po naprawie (izolacją, ale trzyma porządnie
)
![Obrazek](http://pics.tinypic.pl/i/00297/jzhl1q3nk7o9.jpg)
przy klemie +.
Po ponownym połączeniu naderwanego miejsca, kontrolka ładowania wróciła, jak również ładowanie odrazu po uruchomieniu silnika.7
Ponizej zdjecie tego elementu po naprawie (izolacją, ale trzyma porządnie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Obrazek](http://pics.tinypic.pl/i/00297/jzhl1q3nk7o9.jpg)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 49 gości