ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Post autor: jaśkooo91 » pt sty 11, 2013 13:52

Witam, problem dotyczy auta Passat b4 2.0 8v ADY 94 rok. Problem polega na tym, że nie ma iskry.. już kiedyś cewka padła, ale została wymieniona i auto śmigało. Kilka razy latem w ciepłe dni po rozgrzaniu podczas jazdy potrafiło gasnąć, a po chwili odpalało, ale problem zniknął (nic nie było zrobione w tej kwestii). Przed wczoraj zgubił całkiem iskrę, cewka sprawna (podłączana do innego auta,i jest ok), ako odłączane, i nie odpala. Vag nie pokazuje błędów po resetowaniu kompa, ale VAG nie pokazuje obrotów podczas kręcenia rozrusznikiem. Wszystko wskazuje na czujnik położenia wału albo czujnik halla w aparacie zapłonowym. Ale pytanie- który czujnik w końcu?? Który najpierw wymienić ??



szymonecki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 10, 2013 17:41
Lokalizacja: PL

ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Post autor: szymonecki » pt sty 11, 2013 14:53

A jakie wyskakuja błędy? Nie masz od kogo podmienić na 100% sprawny aparat zapłonowy?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8889
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Post autor: marcin7x5 » pt sty 11, 2013 15:05

Jeżeli masz oba te czujniki to bardziej ważnym jest ten od położenia wału korbowego.



Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Post autor: jaśkooo91 » pt sty 11, 2013 15:11

Ogólnie laptop był podłączany kiedy akumulator był odłączany, i komp się zdążył zresetować.. Po podłączeniu laptopa i różnych prób kręcenia rozrusznikiem itp nie wyskoczył żaden błąd. Dzwoniłem do kolegi i ma wpaść passatem i podmienimy aparaty i zobaczymy.. Bo myślałem cały czas który czujnik wpływa na pokazywanie obrotów w VAGu. Zobaczymy co wyjdzie po podmianie aparatu.



szymonecki
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 10, 2013 17:41
Lokalizacja: PL

ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Post autor: szymonecki » pt sty 11, 2013 15:26

Sprawdź omomierzem czy występuje jakakolwiek rezystancja na pinach czujnika położenia wału tak przy okazji ;)



Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Post autor: jaśkooo91 » pt sty 11, 2013 18:26

Podmieniłem aparat ale z silnika 2e (ma 4 takie wycięte okienka a nie 1 jak w ady pod palcem rozdzielacza, gdzie jest czujnik) i auto nie odpala. Aparat z ady w 2e- to samo.
Rezystancje w pinach czujnika położenia wału są niskie... teraz nie pamiętam dokładnie, 1 i 2 pin jakiś niski opór (miernik jest bardzo niedokładny) a między 2 i 3 czyste zwarcie. Albo odwrotnie jeśli chodzi o numeracje..



Awatar użytkownika
rysiektr
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6202
Rejestracja: ndz paź 22, 2006 23:49
Lokalizacja: Minczewo/Warszawa
Kontakt:

ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Post autor: rysiektr » sob sty 12, 2013 01:02

Sprawdź czujnik położenia wału, tylko ja polecam metodę z diodą i bateryjką niż mierzenie jego rezystancji. Zobacz czy przewody idące do czujnika nie są sparciałe, czy izolacja nie popękała. W ten sam sposób sprawdzisz czujnik halla w aparacie zapłonowym. Do sprawdzenia również kostka stacyjki. Masz jakiś alarm w tym samochodzie ?


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=164952 mój były golf

Dzikun Performance - swapy silników VAG
adaptery do obrotomierza 1.8T VR5 VR6 R32 golf mk1 mk2
M 3.8.X, ME 7.X.X, MED 9.1 immo off, usuwanie sond, błędów DCT, dogrywanie LC, POPS & BANGS itd.
elektryka/wiązki do swapów wysyłkowo

Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Post autor: jaśkooo91 » sob sty 12, 2013 10:30

rysiektr, Alarmu nie ma. Kostka była sprawdzana w ten sposób,że odpiąłem przewody ze stacyjki, i robiłem mostki przewodów (zapłon i odpalanie)- efekt ten sam. Przewody idące do czujnika położenia wału nie są sparciałe, ani izolacja nie jest popękana. Sprawdzę jeszcze z tą diodą i zobaczymy. Dzięki wszystkim za pomoc !!



Awatar użytkownika
jaśkooo91
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 935
Rejestracja: pn cze 14, 2010 21:36
Lokalizacja: Radosiew/Czarnków/Trzcianka
Kontakt:

ADY Brak iskry Brak obrotów w VAG

Post autor: jaśkooo91 » sob sty 12, 2013 20:59

Rano sprawdziłem za pomocą diody i baterii czujnik halla i czujnik położenia wału.. wyszło że czujnik położenia wału cały czas miał zwarcie (nie reagował wgl na magnes).
Czujnik położenia wału wymieniony i auto chodzi. :-)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości