[MK3 AFN] Czy muszę wymienić sprzęgło
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK3 AFN] Czy muszę wymienić sprzęgło
Przy wbijaniu 1 biegu w MK III TDI 110KM musze wcisnąć sprzęglo do końca żeby wbić bieg a przy wstecznym słychać lekki zgrzyt i bieg wchodzi!
Czy nalezy juz myslec o nowym sprzegle?
I drugie pytanie ponoc w silniku AFN byly kola dwumasowe ....To czy trzeba tez wymienic to kolo ono jest cholernie drogie?
I jeszcze jedno pytanie czy moze byc tak ze sprzeglo jest ok a to kolo jest zuzyte?
Jak to sprawdzic i jaki koszt wymiany to jest wazne
dzieki za pomoc pozdr wszytskich VW-ownerów:)
Czy nalezy juz myslec o nowym sprzegle?
I drugie pytanie ponoc w silniku AFN byly kola dwumasowe ....To czy trzeba tez wymienic to kolo ono jest cholernie drogie?
I jeszcze jedno pytanie czy moze byc tak ze sprzeglo jest ok a to kolo jest zuzyte?
Jak to sprawdzic i jaki koszt wymiany to jest wazne
dzieki za pomoc pozdr wszytskich VW-ownerów:)
Ostatnio zmieniony pn sie 28, 2006 19:05 przez melon77, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Czy muszę wymienić sprzęgło
jakaś zaraza z tymi sprzęgłami w tym tygodniu - ode mnie się zaczełomelon77 pisze:Przy wbijaniu 1 biegu w MK III TDI 110KM musze wcisnąć sprzęglo do końca żeby wbić bieg a przy wstecznym słychać lekki zgrzyt i bieg wchodzi!
Czy nalezy juz myslec o nowym sprzegle?
możliwe że zapowietrzyło ci sie jak masz wspomagane hydraulicznie
i nie zawsze zgrzyty oznaczają że już jest do wymiany
zerknij sobie tutaj tam jest pokrótce jak odpowietrzyć i wymienic ewetualne uszkodzenia gumek pompy i siłownika
[ Dodano: Pią Sie 11, 2006 10:36 ]
czyli możliwe że masz zapowietrzone, tak było u mnie .... (ale pedał u mnie dodatkow o zrobił się znacznie miększy)melon77 pisze:Dzieki za odzew ruszam po lekkim puszczeniu pedalu !
skąd ten olej ?melon77 pisze: A jak leci olej to co moze byc ?
ze skrzyni czy hydrauliczny ze sprzęgła ?
jakby nie było tu czy tu to kiszka
podnieś maskę i zobacz czy przy skrzyni masz przykręcowny taki "duralowy" siłownik a w nim wystający odpowietrznik (być może zaślepiony gumeczką) i rurkę metalową jak tak to masz hydraulicznemelon77 pisze:Ten olej to nie wiem czy wogole leci na poprzednim poscie kolega zasugerowal ze moze cieknac olej ale ja jeszcze nie patrzalem czy mi leci a w skrzyni mozna jakos zmierzyc olej i jeszcze jedno czy w AFN bylo sprzeglo hydrauliczne czy mechaniczne
jest to otwór tzw przelewowy - ma być tele oleju ile sie da wlać
Ja zmieniałem niedawno olej na przekładniowy Mobil full syntetyk75W/90 - weszło mi 1,5 litra - poprzedni olej był rzadki jak woda i było go wlane za duzo..niemniej jednak nie zmieniło to zachowania skrzyni..
jak żle wchodzi 1 można spróbować wyregulowac wybierak zgodnie z porada kol.BruceLee30
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=wybierak
sprzęgło w AFN jest hydrauliczne
Ja zmieniałem niedawno olej na przekładniowy Mobil full syntetyk75W/90 - weszło mi 1,5 litra - poprzedni olej był rzadki jak woda i było go wlane za duzo..niemniej jednak nie zmieniło to zachowania skrzyni..
jak żle wchodzi 1 można spróbować wyregulowac wybierak zgodnie z porada kol.BruceLee30
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... t=wybierak
sprzęgło w AFN jest hydrauliczne
masz podobnie jak u mnie...pewnie czeka Cie niedługo wymiana sprzęgła.. ja tez musze wciskać w podłoge...i wsteczny zgrzytnie ...Jedynka wchodzi spoko nawet na zgaszonym aleeee... jak trzymam sprzęgło do końca i w czasie jazdy czasem jak nie wcisne glebiej to uslysze bolesny zgrzyt np . 3 lub 4 biegu
co ciekawe na zimnym wsteczny nie zgrzyta, po rozgrzaniu jest problem... sprzegło nawet po chipe sie nie ślizga, bierze nisko, spróbuje odpowietrzyć ale nie licze na to..
zrób sobie taki test - jedź na 4 powiedzmy 60 km/h , naciśnij sprzęgło, nie wyrzucaj biegu - zgaś silnik, a następnie po chwili przekręć kluczyk w pozycje zapłon....i zobacz co się stanie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 183 gości