Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Witam forumowiczów!
Mam raczej mało spotykany jak sądzę problem z moim autem. 3 miesiące temu kupiłem golfa 3 1.9 TD GTD, po zakupie zacząłem dłubać w internecie szukając typu silnika jaki był montowany w tym modelu, a tu pierwszy zonk okazuje się że nie mam silnika AAZ tylko jakąś hybrydę...
A mianowicie:
1. Blok silnika (z oznaczenia odczytałem że 1Z)
2. Głowica (po odczytaniu numeru głowicy sprawdziłem że jest to głowica z AFN - ale czytając na forum passata znalazłem informację że 1Z od AFN różni się tylko osprzętem więc OK)\
3. Wtryski - pewnie z 1Z ponieważ mają wtyczkę na wtr. sterującym
4. Turbina K14 czyli z AAZ
5. Pompa wtryskowa - brak elektroniki czyli także z AAZ
W związku z tym, że mam zamiar skompletować cały silnik 1Z do mojego wozidełka, mam pytanie do kolegów, a mianowicie, Co muszę dokupić aby skompletować silnik 1Z, bardzo proszę o radę.
Mam raczej mało spotykany jak sądzę problem z moim autem. 3 miesiące temu kupiłem golfa 3 1.9 TD GTD, po zakupie zacząłem dłubać w internecie szukając typu silnika jaki był montowany w tym modelu, a tu pierwszy zonk okazuje się że nie mam silnika AAZ tylko jakąś hybrydę...
A mianowicie:
1. Blok silnika (z oznaczenia odczytałem że 1Z)
2. Głowica (po odczytaniu numeru głowicy sprawdziłem że jest to głowica z AFN - ale czytając na forum passata znalazłem informację że 1Z od AFN różni się tylko osprzętem więc OK)\
3. Wtryski - pewnie z 1Z ponieważ mają wtyczkę na wtr. sterującym
4. Turbina K14 czyli z AAZ
5. Pompa wtryskowa - brak elektroniki czyli także z AAZ
W związku z tym, że mam zamiar skompletować cały silnik 1Z do mojego wozidełka, mam pytanie do kolegów, a mianowicie, Co muszę dokupić aby skompletować silnik 1Z, bardzo proszę o radę.
Re: Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Masz pod maską mtdi. Co do kompletowania 1Z myślę, że jest to średnio opłacalne - najlepiej byłoby dostać rozbitka, z którego wyciągniesz cały osprzęt + wiązkę. Do tego dochodzi jeszcze prawdopodobne zrzucenie deski Generalnie ciężka sprawa.
Jeśli auto przyzwoicie chodzi to nie ma się czym martwić - jak jest dobrze dostrojone bedzie na pewno ekonomiczne i pozbawione ewentualnych usterek.
Jeśli auto przyzwoicie chodzi to nie ma się czym martwić - jak jest dobrze dostrojone bedzie na pewno ekonomiczne i pozbawione ewentualnych usterek.
A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro
A80 B4 2,8 AAH Quattro
Re: Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
tower pisze:Masz pod maską mtdi. Co do kompletowania 1Z myślę, że jest to średnio opłacalne - najlepiej byłoby dostać rozbitka, z którego wyciągniesz cały osprzęt + wiązkę. Do tego dochodzi jeszcze prawdopodobne zrzucenie deski Generalnie ciężka sprawa.
Jeśli auto przyzwoicie chodzi to nie ma się czym martwić - jak jest dobrze dostrojone bedzie na pewno ekonomiczne i pozbawione ewentualnych usterek.
Właśnie chodzi oto, że jest kwestia niskiej mocy (sądząc po zachowaniu na drodze to nawet tych AAZ-towych 75KM nie ma) a poza tym problemem jest bardzo głośna praca silnika. Każda próba przyspieszenia wiąże się z tzw. klepaniem zaworów. Dla tego myślałem o kompletowaniu silnika. Prawda jest też taka że jestem przywiązany do tego auta i chcę sobie trochę je odnowić a raczej kompletnie odnowić itp itd, a że będę miał na to jakieś 5 lub 6 tyś to może uda się ogarnąć cały temat
Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Możesz poczytać trochę o mtdi na forum, jak ci ktoś ogarnie pompę to nie będzie wcale gorszy od 1z 90km, i na pewno wyjdzie cię to taniej niż zabawa w elektrykę, napisz jeszcze jaką masz skrzynie.
Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Jutro sprawdzę i napiszę, dziś już za ciemno i za zimno żeby z latarką po parkingu latać. A tak na marginesie to na początek zastanawiałem się nad założeniem lepszej (większej) turbiny, ale chwilowo czekam na przypływ gotówki - a wtedy będę miał całe 5-6 tysi na gofra Na razie mam trochę nerwa z głośną pracą silnika, jakbym traktorem jeździł i nie ważne czy ciepły czy zimny.... i cholera wie co tak hałasuje... ostatnio rozmawiając z mechanikiem dostałem nerwicy jak mi powiedział, cytuję:
"hmmm to pewnie będzie wałek rozrządu, to znaczy łożyska wałka rozrządu", pytam więc: ile to może kosztować ta przyjemność. Słysze w odpowiedzi, że: "nie powinno być więcej niż 800 - 1000 za regeneracje głowicy..." myślałem że mnie z papci wyrwie....
"hmmm to pewnie będzie wałek rozrządu, to znaczy łożyska wałka rozrządu", pytam więc: ile to może kosztować ta przyjemność. Słysze w odpowiedzi, że: "nie powinno być więcej niż 800 - 1000 za regeneracje głowicy..." myślałem że mnie z papci wyrwie....
Re: Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Jest głośny w pełnym zakresie obrotów od jałowych po 4tyś? Jeśli tak to spróbuj opóźnić sobie kąt wtrysku przekręcając pompę wtryskową delikatnie w stronę przodu auta. Jak rano będziesz miał problem z odpalaniem to znaczy, że minimalnie przesadziłeś. W każdym razie to na początek. I poczytaj sobie o mtdi na forum to może się z czasem przekonasz do tej konstrukcji
A80 B4 1,9 MTDI
A80 B4 2,8 AAH Quattro
A80 B4 2,8 AAH Quattro
Re: Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Linka, z resztą dzisiaj porobię trochę zdjęć silnika po pracy i wrzucę na forum. A co do głośnej pracy to zaczyna się ona tak około 1300 - 1500 obr, może uda mi się nagrać dzisiaj to wyślę na maila.TDiesel power pisze:a wiesz może czy sprzęgło masz na linkę czy hydrauliczne?
Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Skrzynia biegów z linką czyli od AAZ, zastanawiam się skąd ta głośna praca, chociaż rozmawiałem dziś ze znajomym mechanikiem - powiedział że widzi dwie opcje, jedna to taka że wałek rozrządu jest wyjechany, a druga możliwość to szklanki do wymiany. Czyli tak czy inaczej "jak się nie obrócę to i tak pupa z tyłu"...
Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Ja osobiście nie robiłem nic, odnośnie silników jestem "zielony jak trawa na wiosnę"... Ale po kupnie gofra po jakimś czasie zaczął strasznie ciężko palić szarpać itp itd, pojechałem do mechanika, poustawiał i było dobrze z tydzień a potem znów to samo, pojechałem drugi raz i okazało się że miałem kółko na wale tak zajechane (klin prawie zerowy) po wymianie przestał kopcić i szarpać, pali na strzał aż miło nie gaśnie na wolnych, ale wróciło również "klepanie zaworów". Wydaje mi się, chociaż pewny nie jestem, że gdy miał walnięte kółko na wale to mimo szarpania chodził ciszej.
Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Semenedar, albo mechanik skopał ustawienie rozrządu albo klin znowu puszcza. co do niskiej mocy to pompa przedewszystkim.
- DamianBorek
- I <3 VAG
- Posty: 99
- Rejestracja: czw lut 07, 2013 18:51
- Lokalizacja: Wrocław
Kombinowany silnik - trochę 1Z trochę AAZ
Semenedar, mam pytanie, czy mógłbyś zrobić wizualnie foto tego swojego silnika?
Chciałbym zobaczyć parę rzeczy gdyż jestem w trakcie robienia mtdi.
A pierwsze pytanie co ze sterującym wtryskiem, i jak wybrneli z grzaniem świec.
Pozdrawiam.
PS:
Już wszystko się wyjaśniło, osobiście zrobiłem Mtdi w swoim Golfiaczu, i wyszło w miarę, fakt jest słaby, ale spalanie ma minimum z minimum.
Wtrysk sterujący leży obok na swoim starym miejscu.
A grzanie świec przelutowałem do starej wiązki z AAZ.
Chciałbym zobaczyć parę rzeczy gdyż jestem w trakcie robienia mtdi.
A pierwsze pytanie co ze sterującym wtryskiem, i jak wybrneli z grzaniem świec.
Pozdrawiam.
PS:
Już wszystko się wyjaśniło, osobiście zrobiłem Mtdi w swoim Golfiaczu, i wyszło w miarę, fakt jest słaby, ale spalanie ma minimum z minimum.
Wtrysk sterujący leży obok na swoim starym miejscu.
A grzanie świec przelutowałem do starej wiązki z AAZ.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości