Alh + komputer od 110PS

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Alh + komputer od 110PS

Post autor: italiano_83 » sob sty 07, 2012 11:33

Przeczytałem to i nie wierze :panna: Jak można tak ...do tematu podchodzić :blush: Zakładając, że kolega musi kupić to ECU, chyba, że ma za darmo to mogę to zrozumieć :bajer:
Fucker pisze:Jak włoży wtryski z ASV i np. troszeczkę większe turbo i na dodatek zrobi program to może uzyskać ponad 30km. No chyba, że będzie męczyć seryjne turbo, bo tez tak można.
Ja tam swoje męczę już 40kkm - niecały rok i nic mu nie jest, a dookoła trzepaka nie śmigam :chytry:

Wrzucam mój wykres - trzy stopniowy :

1. Soft + 0.216
2. Seria
3. Seria +0.216

Obrazek


Ostatecznie i tak zamiast zmiany ECU zdecydował bym się na wymianę wtryskiwaczy na te od 110KM, dlaczego ... bo w perspektywie chipa dają większy potencjał jak seryjne w ALH :bajer: A tak ecu wymienisz zrobisz program będzie na ori wtryskach 115-120KM - jak zdrowy motor i osprzęt i koniec ... bo dalej blokują Cię wtryskiwacze, nie polejesz więcej na tłoki, to nie będzie więcej mocy.

Odnośnie mocy na dole, zobacz co się dzieje na samych 0.216 :chytry: wykresy momentu po modzie jest niemal identyczny, ba lekko ujęto z dołu, bo tylko ktoś niespełna rozumu polewa na dole gdzie układ napędowy wpada w największe drgania :bajer: Fakt fajnie kopie po plecach od obrotów jałowych, ale potem jest płacz jak sprzęgło się zaczyna ślizgać, a sam silnik też dostaje po dup...e.

Dymienie, kwestia sporna- nie ma dymu nie ma mocy - proste jak drut, chyba, że masz wydajniejsze turbo które do tego ładnie "wstaje" .
Nie chcesz dymu, to robisz korektę na nastawniku ...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Alh + komputer od 110PS

Post autor: cowboy » sob sty 07, 2012 15:35

italiano_83 pisze:ecu wymienisz zrobisz program
no własnie wymiana ECU w perspektywie zrobienia remapu w ECU jest totalnie bez sensu !

przeciez to samo w sterowniku z ALH mozna nadłubać co w sterowniku z ASV

ALH to super silnik ale ma słabe wtryski, juz wielkrotnie było pisane i robione, napierw 216 potem remap..



Awatar użytkownika
toffic
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 3845
Rejestracja: pn gru 25, 2006 14:35
Lokalizacja: RKR
Kontakt:

Alh + komputer od 110PS

Post autor: toffic » sob sty 07, 2012 15:39

A tak lekko zbaczając od tematu: były ALH ze sterami 012??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Alh + komputer od 110PS

Post autor: italiano_83 » sob sty 07, 2012 17:53

cowboy pisze:no własnie wymiana ECU w perspektywie zrobienia remapu w ECU jest totalnie bez sensu !
Jak dla mnie, wymiana sterownika jako taka, jest bez sensu, bez względu na to czy będzie modził czy nie będzie modził tego auta.
toffic pisze:A tak lekko zbaczając od tematu: były ALH ze sterami 012??
Były, ja mam 012M


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

brxIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: czw lis 13, 2008 18:48
Lokalizacja: Świdnica

Alh + komputer od 110PS

Post autor: brxIII » pn sty 09, 2012 09:42

Na razie nie mam $$$ na program jakiś sensowny, a gotowca też bym nie chciał. Muszę przemyśleć te wtryski :)



Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Alh + komputer od 110PS

Post autor: Fucker » pn sty 09, 2012 10:38

brxIII pisze:Na razie nie mam $$$ na program jakiś sensowny,

Więc najlepszym sposobem dla ciebie będzie taki...

Wkładasz wtryski ASV i jedziesz do tunera, np. _mumin_ i mówisz mu, żeby wgrał ci serię ASV do twojego sterownika.

Za wgranie serii łącznie z wlutowaniem podstawki w sterowniku zapłacisz coś w okolicach 150zł.

400zł wtryski ASV + wgranie serii ok. 150zł i = 550zł masz 110KM.

Jak nazbierasz kasy, to zrobisz program i będziesz miał okolice 130KM



liteon0
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 407
Rejestracja: ndz sie 21, 2011 00:44

Alh + komputer od 110PS

Post autor: liteon0 » pn sty 09, 2012 16:38

Pozwolę dodać coś od siebie. Brat jakiś czas temu kupił Golfa z silnikiem ALH. Dziwiliśmy się bo jak na 90KM to rakieta... Pojechaliśmy do tunera/diagnosty żeby podłączył pod kompa i spojrzał na parametry, no i okazało się że sterownik jest od ASV + podniesione dawki paliwa... nie wiemy czy wtryski są od ASV czy ALH i ile to teraz ma KM ale autko śmiga aż miło. Ja mam serię ASV, kumpel też i niestety brata ALH lepiej "lata" :-(


ALH + 205 + chip

Awatar użytkownika
Diagi
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 243
Rejestracja: ndz lut 08, 2009 16:22
Lokalizacja: dolnośląskie
Kontakt:

Alh + komputer od 110PS

Post autor: Diagi » pn sty 09, 2012 16:55

Oczywiście sterownik w tym przypadku nie ma większego znaczenia a jego zawartość. Zawartość oprogramowania w tych samych sterownikach silnika (chodzi głównie o rodzaj sterownika i z jakiego okresu produkcji on jest) można zmieniać. Dlatego też nie trzeba zmieniać specjalnie sterownika silnika z ALH na ASV bo można to zrobić przeprogramowując zawartość obecnego sterownika.
Nie w każdym przypadku jest też wskazane pakowanie na oślep całej zawartości pamięci z innego sterownika, który obsługiwał silnik o innym oznaczeniu mimo tej samej mocy nawet, bo różnice mogę być nie tylko w jednym podzespole. Wtedy lepiej jest przeprowadzić korektę obecnego oprogramowania sterownika pod dany podzespół który został wymieniony.



brxIII
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 249
Rejestracja: czw lis 13, 2008 18:48
Lokalizacja: Świdnica

Alh + komputer od 110PS

Post autor: brxIII » czw lut 02, 2012 19:42

Ok Chyba daruje sobie zmianę komputera i pomyślę nad chipem, italiano_83, o ile wzrosło ci spalanie teraz po sofcie ??



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Alh + komputer od 110PS

Post autor: italiano_83 » czw lut 02, 2012 19:55

brxIII pisze:Ok Chyba daruje sobie zmianę komputera i pomyślę nad chipem, italiano_83, o ile wzrosło ci spalanie teraz po sofcie ??
Nie zauważyłem, żeby wzrosło podczas normalnej jazdy. Jak cisnę sandał do spodu to pali więcej, ale przed zmianą wtryskiwaczy po samym sofcie też, łykał jak cisnąłem do spodu.


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

Awatar użytkownika
ciachotdi
diesel m@ster
diesel m@ster
Posty: 1121
Rejestracja: pt gru 05, 2008 15:05
Lokalizacja: Aalsmeer
Auto: Seat mii

Alh + komputer od 110PS

Post autor: ciachotdi » wt sty 08, 2013 12:22

panowie ja mam takie pytanie:
mam wtryski i soft ori czyli 90KM dawka paliwa 3.4
wymieniam wtryski od 110 i chcę podnieść dawkę na 2.6 - 2.8
plany to soft


ale chcę polatać trochę na tych wtryskach i na zwiększonej dawce - nie zaszkodzi motorowi i wzrost mocy bedzie odczuwalny przybędzie z 10 KM ?



przemlin
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 922
Rejestracja: wt sty 06, 2009 20:31
Lokalizacja: kwidzyn

Alh + komputer od 110PS

Post autor: przemlin » wt sty 08, 2013 19:53

A ja mam takie pytanie: czy alh po sofcie jeżdzi lepiej niż seryjny ASV/AHF?Bo sie zastanawiam czy wstawić 216 czy zrobić softa /podobna kasa/, bo moc niby podobna bedze po samym sofcie lub samych wtryskach, tylko pewnie ch-ka inna.Co sie bardziej opłaca?



Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9260
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Alh + komputer od 110PS

Post autor: wesol » wt sty 08, 2013 20:23

raczej soft bedzie lepszy ale mimo to lepiej zapodac wtryski a nawet z arok zapakowac mu jeszcze softa. ha-ha bedzie podwójna.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

stawsz
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: czw sie 02, 2012 21:37
Lokalizacja: Rawa Maz.

Alh + komputer od 110PS

Post autor: stawsz » sob sty 12, 2013 11:39

w moim alh po wymianie wtrysków na 216 moc - 123KM i 258 NM momentu wczesniej przed wymiana wtrysków totalna seria ,aha mam zaslepiony egr i kat out , teraz mam zroboiny soft na 216 i wyszło 145Km i 303 NM momentu ale moment zdjelismy troche bo mi niedomaga dwumasa , na początku grudnia wpadło turbo od ARL-a wiec jest jeszce lepiej a Fmic juz lezy w garazu i czeka na instalacje wraz z zamachem od 1z -ta i sprzegłem vr6 :) za 1,5 miesiąca wszystko sie okaze ile wyjdzie po remapie

docelowo jeszcze szukam pompy 11 albo bede swoja modzil choć nie mam na nią pomysłu gdzie - nie moge miec uziemionego auta dłuzej jak 2 dni



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości