- Marka: Volkswagen
- Model: Bora
- Rok produkcji: 1998
- Kolor: LA6P Zielony
- Pojemność: 2.3
- Moc: 150KM
- Silnik: Vr5 AGZ
- Wyposażenie: ↓
• ESP
• ABS
• EDS
• GPS
• DVD
• IMMO
• Alarm
• Xenony
• 6x Airbag
• Telefon BT
• Tempomat
• Klimatronik
• Pamięć foteli
• Grzane fotele
• Wspomaganie
• 2x podłokietnik
• Czujnik deszczu
• Ręczny skórzany
• Dekory drewniane
• Kluczyki scyzoryki
• 4x elektryczne szyby
• Regulacja kierownicy
• Tylne lampy HighLine
• Pełna elektryka foteli
• Podgrzewane lusterka
• Recaro w beżowej skórze
• Central z domykaniem szyb
• Regulacja w 8 płaszczyznach
• Ryglowanie drzwi po ruszeniu
• Elektrycznie składane lusterka
• Lusterko wsteczne fotochromowe
• Kierownica skórzana – trójramienna
• Lusterko zniżające się podczas cofania
• Pamięć ustawień foteli przy otwieraniu z kluczyka
• Pasy bezpieczeństwa z napinaczami pirotechnicznymi
• Pamięć ustawień lusterek przy otwieraniu auta z kluczyka
• Uchwyty na napoje w konsoli środkowej i podłokietniku z tyłu.
• Pełny FIS (rozwinięty o wszystkie funkcje jakie da się włączyć VAGiem)
Zdjęcia ze zlotów
VAG Weekend 2013



Cult Style 2013


VW Mania - FAKTORIA 2013



Zloty 2014
5th Cultstyle Mikoszewo



RACE1SM



VAG Event



XVI VW Mania - Faktoria



Wyróżnienia/nagrody:
VAG Weekend 2013 za Wnętrze

VW Mania 2014 TOP 5 Show&Shine

Filmy ze zlotów
VAG Weekend 2013
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Cult Style 2013
[youtube][/youtube]
VW Mania przejazd z Faktorii
[youtube][/youtube]
Filmy ze zlotów 2014
5th CultStyle
[youtube][/youtube]
VW Mania Faktoria
[youtube][/youtube]
MODYFIKACJE:
- Car Audio:Jednostka centralną jest Pioneer AVH-P3300BT, którego to wyposażyłem w mikrofon do telefonu BT, Pilot zdalnego sterowania z kierownicy, oraz kamerę cofania, zastanawiam się czy DVB-T nie podpinać ale za w czasu póki auto i tak było rozebrane to poprowadziłem kable pod DVB-T aby w razie potrzeby podpiąć na gotowo odbiornik a nie rozbierać co chwile wnętrza bo nie lubię jak coś skrzypi i puka dlatego staram się chronić auto od tego jak tylko mogę. Odblokowałem możliwość oglądania DVD podczas jazdy. Drzwi zostaną wygłuszone i na chwilę obecną po za nimi całe auto zostało wygłuszona matami GMSa, za car-audio mocniej się nie zabieram bo jak mam się zabierać to porządnie a to kosztuje dlatego skupiam się na chwilę obecną na walorach estetyczno wizualnych a potem zajmę się dźwiękiem.
- Felgi:Obecnie ETA BETA AVIOR 9,5J front i 10,5J tył (tył w jeszcze do spasowania walczę z kątami) kultowe oryginalne skręcanki z tego co mi wiadomo to są 2 komplety w PL tylko

- Opony: Triangle 215/35 na RSach a na Aviorach będą Federale 215 przy 9.5J i przy 10.5J tył
- Zawieszenie: Pneumatyka AIR Ride, Butla 25L, kompresor Viarowski 380C na zawieszeniu gwintowanym, przód i tył niezależny
- Opis zewnętrzny:Kompletny przelot 2.5" z wybebeszonym seryjnym tłumikiem końcowym. Przedni zderzak został pozbawiony miejsca na rejestrację i listwa również aby auto wyglądem przypominało wersję USA do tego zostały wstawione pomarańczowe obrysówki, grill i kratki dolne przemalowane na czarny połysk, oraz drugi kompletny zderzak według mej koncepcji na sezon 2014 składający się z kompletnej blendy od audi s3 właśnie plastikarz nad nią pracuje. Lusterka od mk5 z oklejonymi pomarańczowymi kierunkami pod kolor obrysów. Tył zderzak robiony na Votexa aktualnie się tworzy oraz oryginalny Xenon i lampy tylne ori USA a do tego klapa USA która czeka na pomalowanie razem ze zderzakami jak tylko się skończą modzić. Kamera cofania według mojego patentu czuli w oryginalnym znaczku VW.
- Wnętrze:Jasne wnętrze na beżowych skórzanych Recaro, 2x podłokietnik, CB radio wkomponowane zamiast popielniczki z półeczką na gruszkę tak aby było seryjnie wygodnie i oryginalnie (aktualnie już plastikarz przerabia na manometry) Przełącznik świateł od R32, Kierownica skórzana 3ramienna drewniana pod kolor dekorów drewnianych wnętrza. Ramka chrom od polifta na biegi.Lampka W8 Home Made oraz podświetlenie klamek jaki nóg przy otwieraniu. Aktywowany pakiet komfortu po za RKM jeszcze (czyli ryglowanie drzwi po przekroczeniu 20KM/h, zamykanie auta po 1minucie ) tempomat, elektryczne szyby wszystkie, lusterka z pamięcią ułożenia razem z fotelami, lusterko fotochromatyczne, czujnik deszczu, MFA - pełny FIS, lewe lusterko obniża się przy cofaniu (miałem to seryjnie), zmienione oświetlenie bagażnika na LEDy ze względu słabego oświetlenia seryjnego - barwa biała zimna i tak samo podświetlenie rejestracji, wnętrze ma oświetlenie białe ciepłe. Jestem w trakcie zmiany oświetlenie licznika FISa i panelu klimy na biały zimny oraz adaptacji oświetlenie pod nogami i drzwiami. Z systemów elektrycznych w jakie auto zostało seryjnie wyposażone to: ESP,EDS, ABS, GPS, IMMO, Grzane fotele, domykanie szyb.
Historia kupna auto kupione lekko ponad rok temu i tamtej zimy robione na sezon 2013 a obecnej zimy cisnę z nowymi modami na 2014.
Auto trafiło do mnie z Niemiec. Po jego nabyciu aby oszczędzić sobie kosztów początkowych typowych po kupnie samochodu używanego a i przy okazji kompleksowo przyjrzeć się rzeczywistemu stanowi technicznemu auta postanowiłem zgłosić się do TVN Turbo w programu KUP I ZRÓB Samochód marzeń i tak też się stało, ale jego stan techniczny był na tyle dobry (ośmielę się powiedzieć wzorowy bo i sam Adam Klimek był w szoku) aby tam się dostał choć ze względu na rzadkość i oryginalność dostał się do głównego castingu w Warszawie dzięki czemu zaistniał na ekranie telewizora.

Album zdjęć poglądowych w miniaturkach:




Plany
Nie chcę się zbytnio rozpisywać na temat planów na 2014 bo kto mnie zna to wie że z modami lecę szybko i na bieżąco a każdą nową rzecz szybko wprowadzam do ewidencji forumowego tematu. Po sezonie 2013 zgromadziłem wszelakie potrzebne nowe fanty na sezon 2014 z czego jestem dumny bo kosztowało mnie to wiele czasu no i wiadomo $ jak każdego z nas. Aktualnie dokonuje modyfikacji na zakupionych fantach i zgodnie z moimi patentami. A wy już ocenicie czy jest wam się podoba. Projekt może wzbudzać kontrowersje ale nie da się być oryginalnym bez odważnych posunięć. Także zostało mi wszystko złożyć,pomalować i spasować


Jako że w auto wsadziłem sporo serca i $ a to dopiero początek to jasno potwierdzam i wraz z aprobatą mojej małżonki oznajmiam, że to nie jest już daily car a auto na całe życie bo to jest jednak choroba. Dlatego te najważniejsze zmiany jakie czekają jeszcze auto a z racji funduszy są odpowiednio wykalkulowane na 2015
-Obszycie całego auta na nowo skóra na sezon 2015
-Clean silnika na sezon 2015
HISTORIA MODYFIKACJI W SKRÓCIE
Po zakupie przed zimą:



Delikatne poprawki przygotowanie do zimy:



Setup zimowy i kompletowanie części na sezon letni:



Oświetlenie rejestracji i bagażnika LED



Grill Shadow Line ze znaczkiem V5



Czarne wnęki znaczków oraz zapach GTI:


Słupki i lusterka czarne -"shadow-line"



Adapter 5x112 - dystans 30mm



RS6 8J/ET35/19"



Włącznik od R32



CB Radio tak profilaktycznie:



Zamontowane po sporych walkach:



Zawieszka na swoim miejscu:


Porządne mocowanie co by przy 200km/h nie wypadła antena



Kratki odświeżone i wyglądają już lepiej do tego rejestracja powędrowała na swoje prawidłowe miejsce


Lusterko prawe duże:



Mały tuning wizualny silnika



Listwa gładka i kratki w połysku



Obrysówki



Nowy mieszek z chromowana ramką i tunel środkowy pomalowany w czarny połysk



Opony 215/35/19



Felgi na aucie



Zmiana podświetlenia panelu Climatronic



Z cyklu regeneracja gwintu

Amory i springi wypiaskowane i pomalowane (toczą się nowe pierścienie):



Odnowa lakieru:



Kremowe felgi i lusterka pod skórę:


II-ga zima czyli przygotowania na sezon 2014
Rezygnacja z Faltdachu (Twingo na zdjeciu) - jak się okazało wszystkie są za duże po za mazdą 121 a ten z mazdy jest okropny

Wymiana mikro styków wszystkich drzwi

Nowe siłowniki klapy tylnej, filtry i wycieraczki AERO


Nowe żarniki xenonowe z serii Colour Match oraz rolka napinacza świece przewody itp. ASO


Stabilizator od Audi S3 8L

Tablica rejestracyjna w formacie USA no i rameczka RCSM


Blenda S3 z halogenami i nowy zderzak pod nią :



Zawieszenie pneumatyczne AIR Ride:



Nowe Rolki od ETA BETA 3LTG AVIOR 18" 9,5J front 2,25" rant oraz tył 10,5J na rancie 3,75"



Wygłuszanie auta matami wygłuszającymi od GMSa


Kamera cofania według mojego pomysłu


Lampy USA oryginalne


Drewniana kierownica


Lusterka od Golfa MKV 2008 z kierunkowskazami, które okleiłem na pomarańcz



Lampy USA


Klapa USA



Tunel środkowy przerobiony pod Manometry

Zderzak Przedni z blenda S3



Zderzak tylny z dyfuzorem od passata b7



Obrysy tył od passata b5 FL USA



Nowe Halogeny od Audi S3 8L oraz oklejone na żółto



Nowe opony pod naciąg 215/35/18



Malowanie detali - nadanie smaczków a zarazem odnowienie elementów plastikowych pokrytych gumą

Dokładka Cupra w czarnym połysku



Polerka felg



Opony na tył 205/35/18 Nankang


Negatyw



Ramki od sporta

Wydech



Plany na 2 kominy - rozmyślam czy warto

Filmy modyfikacji auta:
Przelot w akcji (polecam odtwarzanie w HD i na dobrych słuchawkach wtedy naprawdę dość dobrze film odzwierciedla rzeczywistość)
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Obrysówki
[youtube][/youtube]
Prace nad estetyką silnika
[youtube][/youtube]
Auto rozebrane do gołej blachy
[youtube][/youtube]
Działanie AIR Ride bez cięcia jeszcze podłużnicy i na 19"
[youtube][/youtube]
Kamera cofania
[youtube][/youtube]
Lusterka od MKV
[youtube][/youtube]
Pełna polerka felg:
[youtube][/youtube]
[youtube][/youtube]
Negatyw
[youtube][/youtube]
Wydech (faza 1)
[youtube][/youtube]