[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Post autor: lukas87 » ndz gru 30, 2012 00:26

Witam,

Problem główny:
- przegrzewanie silnika.
- wysadzanie płynu chłodniczego przez zbiornik wyrównawczy i przez rozdzielacz wodny w głowicy do nagrzewnicy.
- po zdemontowaniu termostatu jest możliwość "wstępnej" diagnozy pompy wody. Co ciekawe jest luz wzdłużny (wirnik stuka o korpus) i można jednym palcem kręcić wirnikiem w jedną i w drugą stronę! Czy tak powinno być??

Problemy sporadyczne:
- trudny rozruch tak jakby czujnik impulsów wałka rozrządu gubił synchronizację z czujnikiem impulsów wału korbowego.
- straszny dźwięk przy odpaleniu zimnego (zamarzniętego) silnika, tj piski, zgrzyty itp.

Błędy z VAG:
- odnoszący się do przekroczenia temperatury z czujnika.

Pytania:
- Czy w/w problemy są spowodowane uszkodzoną pompą wody??
- Czy zachowanie pompy wody przy "wstępnej" diagnozie przez gniazdo termostatu, tj luz + możliwość przekręcania wirnika jest oznaką jej całkowitego uszkodzenia??
- Czy przyczyną może być układ rozrządu lub napędu pompy wody?? (Rozrząd nie był wymieniony po zakupie ok 2 lata temu, a auto jeździ praktycznie co miesiąc ok 2 tyś km).

Proszę o porady.
Pozdrawiam,
Łukasz


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

muszkatobiasz
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2733
Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
Lokalizacja: Oborniki wlkp.

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Post autor: muszkatobiasz » ndz gru 30, 2012 10:52

Pompa wody do wymiany wirnik obraca się na osi i niema obiegu silnik sie przegrzewa i chałasuje jak zimny!



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Post autor: souler » ndz gru 30, 2012 11:55

jeździć autem 2 lata i nie zrobić rozrządu. poprzednio pewnie też ktoś zaoszczędził na pompie.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Post autor: lukas87 » ndz gru 30, 2012 14:07

muszkatobiasz dziękuję za konkretną odpowiedź i potwierdzenie tezy, pozdrowienia dla Ciebie. Temat do zamknięcia.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

Awatar użytkownika
Dziku VR6
Pussy Wagon
Pussy Wagon
Posty: 3113
Rejestracja: śr lis 05, 2008 11:18
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Post autor: Dziku VR6 » ndz gru 30, 2012 21:47

souler pisze:jeździć autem 2 lata i nie zrobić rozrządu. poprzednio pewnie też ktoś zaoszczędził na pompie.
akurat w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie.


Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Post autor: lukas87 » wt sty 01, 2013 13:57

Panowie jeszcze pytanie odnośnie wymiany tego "bałaganu". Czy potrzebne są do tego jakieś specjalistyczne narzędzia?? Jak z trudnością wykonania takiej naprawy?? Na co zwrócić szczególną uwagę?? Poszukiwałem nieco w sieci, ale chciałbym zasięgnąć porady fachowców. Pozdrawiam.

PS. Jeśli macie dobre źródło do jakiegoś fotostory z wymiany rozrządu w tym silniku to uprzejmie proszę o zamieszczenie w moim wątku również dla przyszłych "poszukiwaczy" rozwiązania problemu.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Post autor: jeryk10 » wt sty 01, 2013 17:51

Dziku VR6, wszystkie silniki 1.8 T w mk4 mają pompę wody na rozrządzie


Swap instalacji z grupy VAG .

Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32

Awatar użytkownika
CzapCzap
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 830
Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
Lokalizacja: Athlone
Kontakt:

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Post autor: CzapCzap » wt sty 01, 2013 17:59

DIY
https://docs.google.com/document/d/1LyF ... l=en&pli=1" onclick="window.open(this.href);return false;


Obrazek <--------

Golf 3 GL 1.6 AFT - sprzedany :(
Golf 4 GTI 1.8T AGU - Jest :)
Jetta 2 CL 1.6D - Jest :)

lukas87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: pt lip 04, 2008 17:37

[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?

Post autor: lukas87 » ndz paź 06, 2013 10:43

Zapomniałem odpisać po naprawie. Oczywiście przyczyną był uszkodzony czujnik tem wody (niebieski), oraz uszkodzona pompa wody której wirnik nie był napędzany od rolki. Sworzeń na którym był umieszczony wirnik został całkowicie wyślizgany i przez to rolka kręciła, ale wirnik stał w miejscu. Wymieniłem kompletny układ rozrządu i jest OK.


BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor

ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 105 gości