Golf 2 1.8 GT wycinanie kata

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Prej
Żaneta Driver
Żaneta Driver
Posty: 305
Rejestracja: wt gru 08, 2009 11:16
Lokalizacja: Szczecin

Golf 2 1.8 GT wycinanie kata

Post autor: Prej » ndz lis 04, 2012 10:44

Ach, słynne wycinanie katalizatora. Gwarantuje znaczną poprawę samopoczucia kierowcy. Najlepiej używać w zestawie z magnetyzerami. :bajer:



Awatar użytkownika
q601
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:21

Golf 2 1.8 GT wycinanie kata

Post autor: q601 » pn gru 31, 2012 05:18

A ja mam pytanie również o wycięcie kata, tyle, że w 1.6 PN. W tym silniku jest jedna lambda tuż za portkami. Dalej idzie rura i jest katalizator. Mój ma tyle lat co auto, jest już zmęczony życiem i niekiedy jego wewnętrzne "skorupy" drgają i obijają się o puchę, co dosyć mocno mi przeszkadza. Rozważam dlatego usunięcie leciwego kata i wstawienie strumienicy.
Zastanawiam się jednak, jako że zmieni się ciśnienie w układzie wydechowym w miejscu, gdzie sonda dokonuje pomiarów, czy nie wpłynie to ujemnie na pracę silnika? Czy ewentualnie dało by się przeprogramować jednostkę sterującą na nowe, optymalne ustawienia?

Zaznaczam, że nie chodzi mi tuning silnika, bo z PNką nie ma co walczyć, nie chciałbym jednak, żeby było gorzej :)

pozdro


MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
marcindriver
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 191
Rejestracja: czw lip 01, 2010 22:38
Lokalizacja: RLA

Golf 2 1.8 GT wycinanie kata

Post autor: marcindriver » pn gru 31, 2012 15:09

Ja swojej PN'ce wyciąłem katalizator wczesną wiosną zastępując go strumienicą. Mimo tego że sonda pracuje "w pobliżu" strumienicy, nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika. Przejeździłem na strumienicy około 7 tys km i wszystko jest ok, spalanie w normie czyli 7-7.5l/100km czyli tak samo jak na jeździe z katalizatorem. Ja katalizator miałem mocno zapchany, jak popatrzyłem przez niego, to praktycznie nic nie było widać na wylot :-), po wstawieniu strumienicy silnik stał się bardziej elastyczny w niskich obrotach i nieco lepiej wchodzi na obroty, różnica jest zauważalna na początku, ale nie kolosalna :-) i prędzej czy później przyzwyczaisz się do jego elastyczności i będzie się wydawało jak jakby w ogóle nie wycinał kata :D pozdrawiam


Obrazek
VW Golf MK II GTI --> viewtopic.php?f=87&t=417790

Awatar użytkownika
q601
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 62
Rejestracja: czw lip 14, 2011 22:21

Golf 2 1.8 GT wycinanie kata

Post autor: q601 » wt sty 01, 2013 21:38

Bardzo dziękuję za rzeczową odpowiedź :)


MK2 tdi http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=570390" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk2 (1983 - 1992)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości