Jak podnieść zawieszenie w MK2?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Jak podnieść zawieszenie w MK2?
Zrobię jak radzi Johnatan. Mam tylko pytanie do Was czy mogę zdjęć na chwilę kołnierzyk, który jest zamontowany na górze amorka? Mam rurkę, która pasuje do średnicy amortyzatora, ale przeszkadza ten kołnierzyk, zdjąłbym go, przełożył rurkę i założył z powrotem ale nie wiem czy czegoś nie uszkodzę w ten sposób. Chodzi o kołnierz na fotce (zdjęcie poglądowe, przykładowego amorka)
Re: Jak podnieść zawieszenie w MK2?
Proszę Cie na takiej dzwigni jaką jest belka osobiscie uważam że nie ma to żadnego znaczenia.Jak beda stawiały opór to po tysiacu kilometrów poprostu się zerwą.Johnatan pisze:Amortyzator sam z siebie nie odpowiada za wysokość auta. Ja bym zainwestował w spręzyny i gumy w belce. Zaraz zaczną sie pytania a po co mi gumy w belce. Zerwane gumy w belce pracują do okoła własnej osi a sprawne wyginają sie 5 cm w góre i w dół i stawiają opór belce przy siadaniu jak i odbiciu tyłu.
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Jak podnieść zawieszenie w MK2?
Robota zakończona. Wybrałem opcję Johnatana, którą również podpowiedział mi sprzedawca w sklepie odradzając tym samym gumowych podkładek między zwoje sprężyny. Jedyny mały problem to znalezienie odpowiednich podkładek - tulei. Ja szukałem w marketach budowlanych elementów hydraulicznych. Jako, że średnica mojego amortyzatora ma ok 40mm, ostatecznie wybrałem trójnik 1 i 1/4" którego średnica wewnętrzna to ok 38-39mm. Musiałem zatem trochę zeszlifować gwint od środka żeby uzyskać ok 40mm. Trochę pilnikiem, trochę kamieniem na wiertarce i dało rade.
Dlaczego wziąłem trójnik a nie mufkę? Po pierwsze dlatego, że trójnik był dłuższy - 6cm, tyle o ile chciałem podnieść zawieszenie. Mufka to ok 4-5cm. Poza tym trójnik miał mniej gwintu który musiałem trochę zeszlifować - po ok 1,5 cm z każdej strony. Na mufce było znacznie więcej (chyba całość).
Teraz wystarczyło wykręcić amortyzator, zdjęć sprężynę, zbić kołnierzyk z góry amortyzatora, zdjąć talerzyk, założyć tulejkę - trójnik, potem talerzyk, kołnierzyk, sprężynę i zmontować tak jak się rozmontowało. Jedyny problem jaki miałem to po założeniu sprężyny, trzeba było ją ścisnąć i nakręcić nakrętkę. Normalnie nie ma z tym problemu, ale ze miałem już 6cm podkładkę to musiałem ścisnąć sprężynę parę centymetrów żeby pokazał się gwint i można było nakręcić nakrętkę. Przydałby się ścisk do sprężyn ale nie dysponuje wiec pozostało się trochę posiłować. Udało mi się przy pomocy zony
Efekt? Przed:
i po:
Moje uwagi:
Na pewno muszę jeszcze pomalować tuleje na czarno żeby się nie rzucały w oczy. Generalnie jestem b. zadowolony z roboty, o to właśnie mi chodziło. Myślę ze problem z haczeniem o policjantów to już przeszłość, ale to dopiero będę mógł potwierdzić po dłuższym użytkowaniu. Zastanawiam się tylko nad wysokością czy aby nie przesadziłem. Być może wymienię te trójniki jednak na mufki - 4-5 cm. Myślę, że to w zupełności wystarczy ale jeszcze zobaczę. Na razie jest ok i polecam.
Koszt?
2x po 5,88zł za trójniki + 2-3 godzinki pracy. Rewelka!
Dlaczego wziąłem trójnik a nie mufkę? Po pierwsze dlatego, że trójnik był dłuższy - 6cm, tyle o ile chciałem podnieść zawieszenie. Mufka to ok 4-5cm. Poza tym trójnik miał mniej gwintu który musiałem trochę zeszlifować - po ok 1,5 cm z każdej strony. Na mufce było znacznie więcej (chyba całość).
Teraz wystarczyło wykręcić amortyzator, zdjęć sprężynę, zbić kołnierzyk z góry amortyzatora, zdjąć talerzyk, założyć tulejkę - trójnik, potem talerzyk, kołnierzyk, sprężynę i zmontować tak jak się rozmontowało. Jedyny problem jaki miałem to po założeniu sprężyny, trzeba było ją ścisnąć i nakręcić nakrętkę. Normalnie nie ma z tym problemu, ale ze miałem już 6cm podkładkę to musiałem ścisnąć sprężynę parę centymetrów żeby pokazał się gwint i można było nakręcić nakrętkę. Przydałby się ścisk do sprężyn ale nie dysponuje wiec pozostało się trochę posiłować. Udało mi się przy pomocy zony
Efekt? Przed:
i po:
Moje uwagi:
Na pewno muszę jeszcze pomalować tuleje na czarno żeby się nie rzucały w oczy. Generalnie jestem b. zadowolony z roboty, o to właśnie mi chodziło. Myślę ze problem z haczeniem o policjantów to już przeszłość, ale to dopiero będę mógł potwierdzić po dłuższym użytkowaniu. Zastanawiam się tylko nad wysokością czy aby nie przesadziłem. Być może wymienię te trójniki jednak na mufki - 4-5 cm. Myślę, że to w zupełności wystarczy ale jeszcze zobaczę. Na razie jest ok i polecam.
Koszt?
2x po 5,88zł za trójniki + 2-3 godzinki pracy. Rewelka!
Jak podnieść zawieszenie w MK2?
Tak jakby trochę wyżej stał niż seria. Chyba te mufki byłyby lepsze.
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Jak podnieść zawieszenie w MK2?
Też mi się wydaje, że odstaje nieco od normy, ale z pomiarów wychodzi dokładnie 36,5 cmJohnatan pisze:Poprawna wysokośc od środka koła do nadkola to 36,5cm
- FURA-TOLDI
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: czw gru 28, 2006 19:32
- Lokalizacja: Świnoujście
- Kontakt:
- Johnatan
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2555
- Rejestracja: sob sty 02, 2010 20:55
- Lokalizacja: Wielkopolska, Gostyń PGS
- Kontakt:
Jak podnieść zawieszenie w MK2?
weź wpakuj jeszcze kumpli w golfa... pięciu chłopa i zrób fotkę..
A i jeszcze tutaj dodam. Jeżeli gumy w belce nie stawiają w ogóle oporu tzn że guma nie stawia oporu... jest jak powietrze? lub próżnia w kosmosie? Jak po 1000km ma sie zerwać to dlaczego ja dowale śrube w belce i nabita tuleja nie zmieni swojego położenia to ona nie stawia oporu? ale fura po zmienie jest sztywniejsza.. nie wiem ja sie chyba nie znam pozdro o gumach nikt nie pamieta... przednie wahacze tez są na gumach i co ? opadają na glebe jak odczepi siępiaste i stailizator? nie
A i jeszcze tutaj dodam. Jeżeli gumy w belce nie stawiają w ogóle oporu tzn że guma nie stawia oporu... jest jak powietrze? lub próżnia w kosmosie? Jak po 1000km ma sie zerwać to dlaczego ja dowale śrube w belce i nabita tuleja nie zmieni swojego położenia to ona nie stawia oporu? ale fura po zmienie jest sztywniejsza.. nie wiem ja sie chyba nie znam pozdro o gumach nikt nie pamieta... przednie wahacze tez są na gumach i co ? opadają na glebe jak odczepi siępiaste i stailizator? nie
http://adven-vksh.ru/14f20" onclick="window.open(this.href);return false;
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
Jak podnieść zawieszenie w MK2?
sprawdź czy sprężyny nie są pęknięte, i stan tulejek dolnych na amorkach czy czasem nie są "rozprasowane" , plus kontrola tulejek belki tylnej
Re: Jak podnieść zawieszenie w MK2?
A takie moje dwa pytania :
1. Pablo-Pablo - jak teraz wygląda auto po dołożeniu trójników ? Chodzi mi jak podniesienie tyłu ma się do przodu, czy jest w miare równo auto czy widać że tył delikatnie odstaje ku górze?
2. Jest jakaś możliwość by w zwykłym golfie II podnieść zawieszenie do tego poziomu jak jest w Golfie Country ? Jest jakaś kombinacja czy na zasadzie przełożenia z Country?
1. Pablo-Pablo - jak teraz wygląda auto po dołożeniu trójników ? Chodzi mi jak podniesienie tyłu ma się do przodu, czy jest w miare równo auto czy widać że tył delikatnie odstaje ku górze?
2. Jest jakaś możliwość by w zwykłym golfie II podnieść zawieszenie do tego poziomu jak jest w Golfie Country ? Jest jakaś kombinacja czy na zasadzie przełożenia z Country?
- pablo-pablo
- Mały gagatek
- Posty: 79
- Rejestracja: pn lut 07, 2011 12:39
- Lokalizacja: Sopot
Jak podnieść zawieszenie w MK2?
Wg mnie autko wygląda teraz "normalnie". Nie widać żeby tył był wyższy niż przód. Dodam jeszcze że od przeróbki minęło 8 m-cy i nie odnotowałem żadnych problemów. Ani razu nie "zaryłem" w policjanta ani w inne garby. Dokładnie o taki efekt mi chodziło. Wymieniłem jednak trójniki na mufki, ale był to zabieg jedynie "estetyczny".semis pisze:1. Pablo-Pablo - jak teraz wygląda auto po dołożeniu trójników ? Chodzi mi jak podniesienie tyłu ma się do przodu, czy jest w miare równo auto czy widać że tył delikatnie odstaje ku górze?
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz kwie 07, 2013 20:51
- Lokalizacja: Sulęcin
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości