[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
Witam,
Problem główny:
- przegrzewanie silnika.
- wysadzanie płynu chłodniczego przez zbiornik wyrównawczy i przez rozdzielacz wodny w głowicy do nagrzewnicy.
- po zdemontowaniu termostatu jest możliwość "wstępnej" diagnozy pompy wody. Co ciekawe jest luz wzdłużny (wirnik stuka o korpus) i można jednym palcem kręcić wirnikiem w jedną i w drugą stronę! Czy tak powinno być??
Problemy sporadyczne:
- trudny rozruch tak jakby czujnik impulsów wałka rozrządu gubił synchronizację z czujnikiem impulsów wału korbowego.
- straszny dźwięk przy odpaleniu zimnego (zamarzniętego) silnika, tj piski, zgrzyty itp.
Błędy z VAG:
- odnoszący się do przekroczenia temperatury z czujnika.
Pytania:
- Czy w/w problemy są spowodowane uszkodzoną pompą wody??
- Czy zachowanie pompy wody przy "wstępnej" diagnozie przez gniazdo termostatu, tj luz + możliwość przekręcania wirnika jest oznaką jej całkowitego uszkodzenia??
- Czy przyczyną może być układ rozrządu lub napędu pompy wody?? (Rozrząd nie był wymieniony po zakupie ok 2 lata temu, a auto jeździ praktycznie co miesiąc ok 2 tyś km).
Proszę o porady.
Pozdrawiam,
Łukasz
Problem główny:
- przegrzewanie silnika.
- wysadzanie płynu chłodniczego przez zbiornik wyrównawczy i przez rozdzielacz wodny w głowicy do nagrzewnicy.
- po zdemontowaniu termostatu jest możliwość "wstępnej" diagnozy pompy wody. Co ciekawe jest luz wzdłużny (wirnik stuka o korpus) i można jednym palcem kręcić wirnikiem w jedną i w drugą stronę! Czy tak powinno być??
Problemy sporadyczne:
- trudny rozruch tak jakby czujnik impulsów wałka rozrządu gubił synchronizację z czujnikiem impulsów wału korbowego.
- straszny dźwięk przy odpaleniu zimnego (zamarzniętego) silnika, tj piski, zgrzyty itp.
Błędy z VAG:
- odnoszący się do przekroczenia temperatury z czujnika.
Pytania:
- Czy w/w problemy są spowodowane uszkodzoną pompą wody??
- Czy zachowanie pompy wody przy "wstępnej" diagnozie przez gniazdo termostatu, tj luz + możliwość przekręcania wirnika jest oznaką jej całkowitego uszkodzenia??
- Czy przyczyną może być układ rozrządu lub napędu pompy wody?? (Rozrząd nie był wymieniony po zakupie ok 2 lata temu, a auto jeździ praktycznie co miesiąc ok 2 tyś km).
Proszę o porady.
Pozdrawiam,
Łukasz
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
-
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2733
- Rejestracja: pn lis 05, 2012 00:35
- Lokalizacja: Oborniki wlkp.
[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
Pompa wody do wymiany wirnik obraca się na osi i niema obiegu silnik sie przegrzewa i chałasuje jak zimny!
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
jeździć autem 2 lata i nie zrobić rozrządu. poprzednio pewnie też ktoś zaoszczędził na pompie.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
muszkatobiasz dziękuję za konkretną odpowiedź i potwierdzenie tezy, pozdrowienia dla Ciebie. Temat do zamknięcia.
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
akurat w tym silniku pompa wody nie jest na rozrządzie.souler pisze:jeździć autem 2 lata i nie zrobić rozrządu. poprzednio pewnie też ktoś zaoszczędził na pompie.
Mój mk2 z VR6 TURBO pod maską http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=372052
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
MK1 robi się viewtopic.php?f=86&t=540709" onclick="window.open(this.href);return false;
w12 na codzień
[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
Panowie jeszcze pytanie odnośnie wymiany tego "bałaganu". Czy potrzebne są do tego jakieś specjalistyczne narzędzia?? Jak z trudnością wykonania takiej naprawy?? Na co zwrócić szczególną uwagę?? Poszukiwałem nieco w sieci, ale chciałbym zasięgnąć porady fachowców. Pozdrawiam.
PS. Jeśli macie dobre źródło do jakiegoś fotostory z wymiany rozrządu w tym silniku to uprzejmie proszę o zamieszczenie w moim wątku również dla przyszłych "poszukiwaczy" rozwiązania problemu.
PS. Jeśli macie dobre źródło do jakiegoś fotostory z wymiany rozrządu w tym silniku to uprzejmie proszę o zamieszczenie w moim wątku również dla przyszłych "poszukiwaczy" rozwiązania problemu.
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
Dziku VR6, wszystkie silniki 1.8 T w mk4 mają pompę wody na rozrządzie
Swap instalacji z grupy VAG .
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
Posiadam schematy elektryczne 1.8 T AUM,AUQ,AGU,APP,BAM,AWT
1.9 TDI ASV,AHF,ALH,AWX,ATD
Posiadam przerobione instalacje od 1,8T AGU,AUM do MK2,MK3
Posiadam na sprzedaż kompletna instalacje do R32
- CzapCzap
- Gadatliwa bestia
- Posty: 830
- Rejestracja: wt mar 14, 2006 23:53
- Lokalizacja: Athlone
- Kontakt:
[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
DIY
https://docs.google.com/document/d/1LyF ... l=en&pli=1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://docs.google.com/document/d/1LyF ... l=en&pli=1" onclick="window.open(this.href);return false;
[MK4] 1,8T AGU (150KM) - pompa wody?
Zapomniałem odpisać po naprawie. Oczywiście przyczyną był uszkodzony czujnik tem wody (niebieski), oraz uszkodzona pompa wody której wirnik nie był napędzany od rolki. Sworzeń na którym był umieszczony wirnik został całkowicie wyślizgany i przez to rolka kręciła, ale wirnik stał w miejscu. Wymieniłem kompletny układ rozrządu i jest OK.
BMW E46 320d M47+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Audi A3 1,8T AGU+ Powered By Bagor
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości