pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

kamilwood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 28, 2012 13:35

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: kamilwood » pt gru 28, 2012 17:48

Witam, jeżeli był podobny temat to przepraszam lecz nie znalazłem dobrej odpowiedzi na moje pytanie bądz nie znalazłem,mianowicie posiadam golfa 3 po swapie z 1.4 na 1.9 TDI (AHU), silniczek w pierwszych krokach został wyposażony w pompe wtryskową z golf 3 1.9 TD (AAZ) nie był szybki ani mocny, po nocnych posiedzeniach przy internecie trafiłem na projekt pompy M-TDI pomyślałem czemu nie, poczytałem troche o tym jak zrobić, zakupiłem kilka gratów i zaczełem składać. Fala,tłokorozdzielacz (11mm),głowiczka były adoptowane z Renault podejrzewam że Kango,
Z orginalnej pompy od AAZ została zmieniona górna pokrywa z Bot pinem na zwykłą od diesla(bot pin blokuje tylko maksymalny ruch gazu). wszystko zostało ładnie uszczelnione poskładane wrzucone do auta ustawiony kąt wtrysku i rozrząd,auto odpaliło.
Na samym początku nie chciał utrzymywać wolnych obrotów,więc zwiękrzyłem mu dawke paliwa ładnie trzymał wolne obroty,czas na jazde próbną i tu moje rozczarowanie, brak mocy, więc znowu zwiękrzyłem dawke paliwa, troche pomogło, lecz jak dodałem za 3 razem dawke auto samo z wolnych obrotów zaczeło wchodzić na wysokie,delikatnie zmniejszylem i wszystko ustało chodzi ładnie na wolnych, ładnie wkręca się na obroty, ale rozczarowanie jest nadal gdyż po tych modyfikacjach ma tyle samo mocy co na orginalnej pompie z AAZ. Panowie może ktoś wie gdzie popełniłem błąd lub coś przeoczyłem? mógł by mnie ktoś doprowadzić do tego jak to zrobić? może wystarczy mu młotkiem delikatnie przy****ć tylko gdzie?? z gory dziękuje za odpowiedzi



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Re: pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: EnejVW » pt gru 28, 2012 23:17

A co dokładnie robiłeś w pompie oprócz zmiany tłokorozdzielacza, bo w tych pompach jest jedna zasadnicza różnica, u ciebie może wystarczy przerobienie dźwigni dozownika.



kamilwood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 28, 2012 13:35

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: kamilwood » pt gru 28, 2012 23:39

tak jak napisałem wyżej z jednej do drugiej pompy przełożyłem fale tłokorozdzielacz i głowiczke i zmieniłem górną pokrywe z boot pina na zwykłą od diesla, nic więcej nie było zmieniane



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

Re: pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: spawacz » sob gru 29, 2012 10:53

Proste pytanie z czego jest fala? Jezeli ori z AAZ to zapomnij o mocy. Fala DE015 lub 110. I kat wtrysku to podstawa , pin z 1.6TD.


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

kamilwood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 28, 2012 13:35

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: kamilwood » sob gru 29, 2012 13:25

fala z pompy renault, jest wiele większa od tej zwykłej od AAZ nie podam symbolu bo nie pamiętam.Pina nie posiada bo zmieniona cała górna pokrywa pompy z boot pinem na zwykłą od diesla bez boot pina



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: EnejVW » sob gru 29, 2012 13:30

spawacz, umiesz czytać?
kamilwood, [quotetak jak napisałem wyżej z jednej do drugiej pompy przełożyłem fale tłokorozdzielacz i głowiczke ]
[/quote]

ja myślę że w dźwignia dozownika wszystko blokuję, i będziesz musiał ją przerobić tu jest trochę na ten temat: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... a#p5250380" onclick="window.open(this.href);return false;



kamilwood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 28, 2012 13:35

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: kamilwood » sob gru 29, 2012 15:04

TDiesel power troszke nie potrzebnie "naskoczyłeś" na spawacza bo gram racji miał, dzisiaj troche pogrzebałem przy kącie wtrysku, przed ściagnieciem pompy wtryskowej zrobiłem znaki by założyć ją w ten sam sposób jak było,dziś opóźniłem kąt wtrysku i jest znacznia różnica auto wkońcu chce jechać, lecz poczytam dziś w nocy o tym dozowniku i przy większej ilości czasu zrobię dalszą modernizacje. Bardzo dziękuje za zainteresowanie moim problemem i pomoc :pub: :)



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: EnejVW » sob gru 29, 2012 16:35

co do kąta wtrysku nie mam wątpliwości bo mtdi jest na to bardzo czuły, ale o fali pisałeś już 2 razy, temat mnie bardzo interesuję bo na wiosnę wyjeżdżam swoim mtdi i mnie też to będzie czekać.



kamilwood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 28, 2012 13:35

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: kamilwood » sob gru 29, 2012 17:52

jeśli jesteś zainteresowany to mogę Ci jutro podać numer pompy która była dawcą, mogę też podesłać numer z fali którą dziś zdobyłem całkiem przypadkowo i jest takich samych wymiarów co zamontowałem teraz do pompy.Auto po modyfikacji chodzi płynniej tzn nie ma szarpania po spuszczeniu nogi z gazu silnik nie rzuca się jak opętany na wolnych obrotach(co miało miejsce przy orginalnej pompie AAZ przy 900 obrotach). i jednak troche mocy przybyło. Na dniach pobawie się jeszcze z tym dozwonikiem i napisze jakie są zmiany, mam jeszcze w planie zmienić turbo i zamontować od AFN bo teraz siedzi od 1.9 TD (k03) chodz podejrzewam że to chyba nawet turbo z golfa 2 1.6TD.



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: EnejVW » sob gru 29, 2012 18:09

na razie mam zaklepaną całą pompę z wtrysku bezpośredniego, k03 to straszna kupa były one w tdi 90 i aaz, jak chcesz sterować to turbo z afna?



kamilwood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 28, 2012 13:35

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: kamilwood » sob gru 29, 2012 22:09

wiesz co musze zobaczyć dokładnie na jakiej zasadzie dokładnie ono działa, ale sądze że zrobie coś na zasadzie pompy z AAZ co miały zawór EGR (chodz nie dam sobie głowy uciąć że to służyło do tego) ma ona elektronike przymocowaną do boot pina i stycznik który załańcza się przy dodaniu gazu i podłączyć to pod Vacum pompe i zrobić jakieś odpowiednie ubogie sterowanie do tego. ale naprawde musze zobaczyć jak to działa zapalić ze 2 fajki i pomyśleć ;)



Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: EnejVW » sob gru 29, 2012 22:13

w dziale td jest opisane kilka sterowań



kamilwood
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pt gru 28, 2012 13:35

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: kamilwood » ndz gru 30, 2012 00:03

ok dzięki za naprowadzenie, jak coś to poczytam ale projekt będzie realizowany dopiero po 10 (wiadomo z jakich przyczyn)



spawacz
Forum Master
Forum Master
Posty: 1533
Rejestracja: ndz maja 25, 2008 18:35
Lokalizacja: Przemyśl
Kontakt:

pompa m-tdi brak pomysłów gdzie szukać błedu

Post autor: spawacz » wt sty 01, 2013 12:51

Po co tak kombinowac? W turbo AFN nawet sie nie pchaj do tych modow bo to smiec , tak samo jak turbo ASV , to sa male turbiny , tak naprawde to zycie zaczyna sie GT18V + , i sterowania nie musisz robic, wystarczy ze zamienisz gruszke podcisnieniowa na nadcisnienowa, i odpowiednio sztanga to wyregulujesz, bedzie ci to tego porzebny zegar z cisnieniem jakie masz ustalic gruszka podlaczona bezposrednio do kolektora ssacego. I niech mi nikt nawet nie pisze ze to nie bedzie dzialac, bo dziala jak zloto. Jest jeszcze 2 sprawa, 11 moze byc zaslaba to wiekszch mocy srednio trza liczyc -20% w stosunku do elektorniki, moze i cyfry na hamowni bede ale na tych cyfrach sie skonczy.Nie pamietam z czego dozownik mozna zalozyc zeby ori nie przerabiac nie wiem czy dobry nie bedzie z Ducato 2.5TDI /2.8. AAa sorki za fale - nie doczytalem ;/


Masz problem w Dieslem , potrzebujesz dodatkowych HP? Wiekszego turbo lub mocniejsza pompe/pompowtryski? Zapraszam do "Diesel-tech" Przemyśl. Tel . 531 038 213

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości