Ostrzeganie o nie wyłączeniu świateł w MK3
Moderatorzy: Moderatorzy, VIP
Ostrzeganie o nie wyłączeniu świateł w MK3
Niektóre MK3 nie miały tego ale łatwo dorobić ten bajer.
Tutaj PDF z opisem co i jak
PS. Dzięki Donpablobbowi (kilkanaście postów poniżej) muszę jedno sprostować w instrukcji: Kabel wyłącznika otwarcia drzwi jest ŻÓŁTO-BRĄZOWY a nie biało-brązowy!
W wolnej chwili poprawię instrukcję.
Tutaj PDF z opisem co i jak
PS. Dzięki Donpablobbowi (kilkanaście postów poniżej) muszę jedno sprostować w instrukcji: Kabel wyłącznika otwarcia drzwi jest ŻÓŁTO-BRĄZOWY a nie biało-brązowy!
W wolnej chwili poprawię instrukcję.
Ostatnio zmieniony śr lis 08, 2006 12:50 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.
Konto usunięte.
Nic nie stoi na przeszkodzie by ten sam przekaźnik 36 założyć do MKII czy do jakiegokolwiek innego. Opis wyprowadzeń przekaźnika:
58R - do prawego światła pozycyjnego
58L - do lewego światła pozycyjnego
85 - do wyłącznika drzwi (zwarcie do masy = otwarte drzwi)
86 - do stacyjki (brak napięcia = wyjęty kluczyk / wyłączony zapłon). Jak stacyjka nie ma wyłącznika na kluczyk to podłączamy to do plusa za wyłącznikiem zapłonu.
Pewnie kabelki już masz gotowe od obecnie założonego.
58R - do prawego światła pozycyjnego
58L - do lewego światła pozycyjnego
85 - do wyłącznika drzwi (zwarcie do masy = otwarte drzwi)
86 - do stacyjki (brak napięcia = wyjęty kluczyk / wyłączony zapłon). Jak stacyjka nie ma wyłącznika na kluczyk to podłączamy to do plusa za wyłącznikiem zapłonu.
Pewnie kabelki już masz gotowe od obecnie założonego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw sie 10, 2006 12:55 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.
Konto usunięte.
tylko własnie u mnie chyba nie ma czegos takiego jak gaszenie radia wyjęciem kluczyka
[ Dodano: Czw Sie 10, 2006 12:09 ]
ale w sumie to tego nie chce bo czasem zdaza mi sie postac gdzies na postojówkach, wiec wystarczy mi na drzwi..
[ Dodano: Czw Sie 10, 2006 12:09 ]
ale w sumie to tego nie chce bo czasem zdaza mi sie postac gdzies na postojówkach, wiec wystarczy mi na drzwi..
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
Nic nie szkodzi że nie ma - zamiast do kluczyka przyłączysz się do plusa za wyłacznikiem zapłonu.djtom pisze:tylko własnie u mnie chyba nie ma czegos takiego jak gaszenie radia wyjęciem kluczyka
Zamiast sygnalizować zapalone światła przy otwartych drzwiach kierowcy i wyjętym kluczyku będzie to wtedy robić przy otwartych drzwiach i wyłączonym zapłonie. Funkcjonalnie wg mnie jest to praktycznie tak samo dobre rozwiązanie.
Konto usunięte.
tzn jesli ma działac to nie chciałbym własnie zeby kluczyk był brany pod uwagę przez układ. interesuje mnie tylko zeby bzykał jak otwieram drzwi a jakiekolwiek światło zewnętrzne jest zapalone.
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
No to będzie jeszcze prościej - nie podłączaj w ogóle tego przewodu od stacyjki / zapłonu i będzie dokładnie tak działać.djtom pisze:tzn jesli ma działac to nie chciałbym własnie zeby kluczyk był brany pod uwagę przez układ. interesuje mnie tylko zeby bzykał jak otwieram drzwi a jakiekolwiek światło zewnętrzne jest zapalone.
Konto usunięte.
no i niestety
UWAGI:
1. Ta pojedyncza wtyczka z biało-brązowym jest zupełnie inna u mnie niż na fotce (inny kształt).
2. specjalnie uchyliłem tylny boczek zeby zobaczyć jakie kable wychodzą z czujnika otwarcia. Wychodzą trzy - w tym rzeczywiście też biało-brązowy ale to chyba nie był ten sam który jest w tej pojedynczej wtyczce... (wyrażnie inny odcień brązu). Może to głupie ale chyba ten kabel jeszcze przez coś musi przechodzic.
UWAGI:
1. Ta pojedyncza wtyczka z biało-brązowym jest zupełnie inna u mnie niż na fotce (inny kształt).
2. specjalnie uchyliłem tylny boczek zeby zobaczyć jakie kable wychodzą z czujnika otwarcia. Wychodzą trzy - w tym rzeczywiście też biało-brązowy ale to chyba nie był ten sam który jest w tej pojedynczej wtyczce... (wyrażnie inny odcień brązu). Może to głupie ale chyba ten kabel jeszcze przez coś musi przechodzic.
Nocne Mary Squad
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję.
Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.
Może być tak że inny rocznik - nieco inne wiązki. Otwarcie drzwi = zwarcie do masy, mając miernik uniwersalny powinno się dać wyłapać który to kabel. Z odpiętym akumulatorem, miernik ustaw na piszczenie i wepnij jedną sondę na masę. Teraz podpinaj drugą na kolejne kabelki. Powinno piszczeć przy otwartych drzwiach a przy zamkniętych nie. O ile uda się taki znaleźć przy przekaźnikach to sukces. Jak się nie uda w najgorszym wypadku można pociągnąć kawałek przewodu i podłączyć się gdzieś, gdzie wiadomo że jest to kabel od wyłącznika drzwi. Jeden z przewodów przy wyłączniki drzwiowym kierowcy to masa, jeden jest od świateł kabiny a ostatni jest nasz.
Ostatnio zmieniony sob sie 12, 2006 23:18 przez Cefaloid, łącznie zmieniany 1 raz.
Konto usunięte.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 59 gości