Turbo timer - sposob na dlugowieczność Turbosprezarki
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Wdlg. mnie jest to zbedny bajer. Nie ma w nim zadnych czujnikow temperatury turbo , tylko zwykle podtrzymanie pracy silnika przez podany okres czasu ( 1,2,3,4 minuty ) to samo mozesz zrobic poprostu nie wylanczajac silnika po zatrzymaniu sie. Nawet jak by kosztowalo 5 zl to wdlg mnie nie oplaca sie tego instalowac .
Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba
- tomogolf2
- Forum Master
- Posty: 1172
- Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
- Lokalizacja: Mrągowo
- Kontakt:
kolega sobie zamotował taki bajer do audi a6 2,5 tdi, i mowi ze dla niego to fajna sprawaustawil sobie na 2 minuty, wychodzi z samochodu, sailnik pracuje, zamyka autko alarmem i idzie sobie gdzies, samochod sam gasnie, bez zbednego czekania
gdybym mial w swoim golfie komputer to tem bym sobie zamotował.

- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Ale chłopaki tak czytałem o tych turbach, że chłodzenie takiej małej turbiny nie ma sensu, przecież ona tylko pracuje na maxa jak się depta gaz ?? Zanim się zatrzymamy to mija jakiś tam czas i jej to wystarcza czy tak??
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
- Grzesiekk1982
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2511
- Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
- Lokalizacja: Przemyśl
Raczej nie, lepiej schłodzić. W nowych samochodach informują w instrukcj i na nalepkach na drzwiach. Kilkanaście sekund trzeba po bardzo spokojnej jeździe, a po katowaniu z minutę. Turbiny pracują znacznie powyżej 200 tys obr, nawet przy spokojnej jeździe będzie zapewne kilkadziesiąt. Poza tym temperatura spalin zwiększa się z obciążeniem i prędkością obr silnika. Na wolnych obrotach obniżymy łagodnie temperaturę turbiny spalinowej, a następie dajmy czas na schłodzenie łożysk olejem. Gwałtowne wyłaczenie silnika odcina "świeży olej" do chłodzenia. Te kilkanascie do kilkudziecięciu sekund przeceż nikogo nie zbawi.vw_vandal pisze:Ale chłopaki tak czytałem o tych turbach, że chłodzenie takiej małej turbiny nie ma sensu, przecież ona tylko pracuje na maxa jak się depta gaz ?? Zanim się zatrzymamy to mija jakiś tam czas i jej to wystarcza czy tak??
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości