Układ podciśnienia - ARL
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Układ podciśnienia - ARL
Witam,
Kupiłem sobie vacuometr i chcę sprawdzić podciśnienie. Czy podciśnienie w całym układzie powinno być takie same? Z vacum pompy wychodzi wężyk, który następnie przechodzi w kolejny, który idzie do serwa. W miejscu łączenia tych dwóch węży jest taki jakby pierścień, z którego wychodzi wężyk do n18 oraz na 75. Ten wężyk w pewnym momencie właśnie się rozgałęzia na te dwa zawory. W tym miejscu go zdjąłem i tam sprawdziłem podciśnienie. Po pierwsze wskazówka bardzo latała, a po drugie wartości jakie osiągała to od -0.5 do -0.6. Moje pytanie jest takie, czy całą procedurę dobrze wykonałem, czy jednak powinienem się pomęczyć i zdjąć wężyki z pompy i bezpośrednio ją sprawdzić?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
Kupiłem sobie vacuometr i chcę sprawdzić podciśnienie. Czy podciśnienie w całym układzie powinno być takie same? Z vacum pompy wychodzi wężyk, który następnie przechodzi w kolejny, który idzie do serwa. W miejscu łączenia tych dwóch węży jest taki jakby pierścień, z którego wychodzi wężyk do n18 oraz na 75. Ten wężyk w pewnym momencie właśnie się rozgałęzia na te dwa zawory. W tym miejscu go zdjąłem i tam sprawdziłem podciśnienie. Po pierwsze wskazówka bardzo latała, a po drugie wartości jakie osiągała to od -0.5 do -0.6. Moje pytanie jest takie, czy całą procedurę dobrze wykonałem, czy jednak powinienem się pomęczyć i zdjąć wężyki z pompy i bezpośrednio ją sprawdzić?
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
-
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Układ podciśnienia - ARL
Witam,
Dzieki wielkie. Postaram się tak zrobić, ale ostatnio cierpię na brak czasu oraz narzędzi, a przewody wychodzące z pompy są trudno dostępne. Jeszcze tylko jakbyś mógł uszczegółowić, co to znaczy, za n75?
Pozdrawiam.
Dzieki wielkie. Postaram się tak zrobić, ale ostatnio cierpię na brak czasu oraz narzędzi, a przewody wychodzące z pompy są trudno dostępne. Jeszcze tylko jakbyś mógł uszczegółowić, co to znaczy, za n75?
Pozdrawiam.
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Układ podciśnienia - ARL
Od n75 zaworu sterującego praca turbosprężarki idzie wężyk podciśnienia do turbosprężarki 3.5mm i zdało by się wpiąć vacumetr między n75 a turbo tak żeby widzieć jakie podciśnienie panuje za n75 bo to też istotne, pompa vacum może być ok, a jak n75 nawala to może dawać za małe podciśnienie i nie będzie wciągać mieszka w gruszce na max-a i kiery nie zamkną się przez to, a to owocuje spóźniona reakcją na gaz i lagiem z dołu.Arkadiusz.gluchowicz pisze:Jeszcze tylko jakbyś mógł uszczegółowić, co to znaczy, za n75?
-
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
Układ podciśnienia - ARL
Heyka.
Sorry, że nie odpisywałem, ale nie miałem ostatnio czasu za bardzo. Mi bardziej chodzi o hamulce, ponieważ nie są takie żyletki jak być powinny. Turbo też nie do końca jest sterowane tak jak powinno, ale one mniej podciśnienia potrzebuje, dlatego jest to mnie zauważalne. N75 był wymieniany na nowy, więc jest na 100% ok. Wężyki sprawdzałem i też jeden musiałem poprawić. Jest od razu widoczna różnica, ale to jeszcze nie to co powinno być.
Pozdro.
Sorry, że nie odpisywałem, ale nie miałem ostatnio czasu za bardzo. Mi bardziej chodzi o hamulce, ponieważ nie są takie żyletki jak być powinny. Turbo też nie do końca jest sterowane tak jak powinno, ale one mniej podciśnienia potrzebuje, dlatego jest to mnie zauważalne. N75 był wymieniany na nowy, więc jest na 100% ok. Wężyki sprawdzałem i też jeden musiałem poprawić. Jest od razu widoczna różnica, ale to jeszcze nie to co powinno być.
Pozdro.
-
- Ma gadane
- Posty: 155
- Rejestracja: czw lip 14, 2011 12:18
- Lokalizacja: Warszawa
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Układ podciśnienia - ARL
krizzo
Masz może schematy z innych silników - ALH, ASV,AJM .. przydało by się to na forum dla użytkowników.
Masz może schematy z innych silników - ALH, ASV,AJM .. przydało by się to na forum dla użytkowników.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 167 gości