Turbo timer - sposob na dlugowieczność Turbosprezarki

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piapia
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: wt lip 11, 2006 11:56
Lokalizacja: Mława
Kontakt:

Turbo timer - sposob na dlugowieczność Turbosprezarki

Post autor: piapia » czw sie 10, 2006 06:50

Witam. Czy ktos insalował to urzadzenie:

Turbo Exus ???

Jak to sie sprawuje w praktyce?



Awatar użytkownika
gregoreq
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 164
Rejestracja: sob kwie 16, 2005 14:46
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: gregoreq » czw sie 10, 2006 09:43

Wdlg. mnie jest to zbedny bajer. Nie ma w nim zadnych czujnikow temperatury turbo , tylko zwykle podtrzymanie pracy silnika przez podany okres czasu ( 1,2,3,4 minuty ) to samo mozesz zrobic poprostu nie wylanczajac silnika po zatrzymaniu sie. Nawet jak by kosztowalo 5 zl to wdlg mnie nie oplaca sie tego instalowac .


Szukam:
Silnik wycieraczki tylniej do passata B3
Instrukcje do radyjka GAMMA IV
Sprzedam:
Kierownica RAID z naba

Awatar użytkownika
tomogolf2
Forum Master
Forum Master
Posty: 1172
Rejestracja: wt maja 30, 2006 07:12
Lokalizacja: Mrągowo
Kontakt:

Post autor: tomogolf2 » czw sie 10, 2006 10:14

kolega sobie zamotował taki bajer do audi a6 2,5 tdi, i mowi ze dla niego to fajna sprawaustawil sobie na 2 minuty, wychodzi z samochodu, sailnik pracuje, zamyka autko alarmem i idzie sobie gdzies, samochod sam gasnie, bez zbednego czekania ;) gdybym mial w swoim golfie komputer to tem bym sobie zamotował.


Moj Fire & Ice TDI

KUPIE TYLNA ŁAPE SILNIKA SYNCRO MK3 PASSAT B4!!

Awatar użytkownika
dziechu
Forum Master
Forum Master
Posty: 1119
Rejestracja: sob lut 25, 2006 21:58
Lokalizacja: Śląsk
Auto: Golf III, Touran I 2.0 FSI
Silnik: 1Z

Post autor: dziechu » czw sie 10, 2006 10:17

tomogolf2 pisze:wychodzi z samochodu, sailnik pracuje
W tym czasie zlodziej wybija szybe i odjezdza autkiem ;)



Awatar użytkownika
zaprzal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3027
Rejestracja: śr lis 10, 2004 20:06
Lokalizacja: Białystok / Tykocin
Kontakt:

Post autor: zaprzal » czw sie 10, 2006 12:01

dziechu pisze:W tym czasie zlodziej wybija szybe i odjezdza autkiem
wyzszej klasy turbotimery maja odpowiednie zabezpieczenia, byl o tym temat na forum i na streetracing.pl


[b]nie odpowiadam na PW![/b] prosze o kontakt przez [url]turbodiesel.pl[/url]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw sie 10, 2006 13:06

zaprzal pisze:wyzszej klasy turbotimery maja odpowiednie zabezpieczenia, byl o tym temat na forum i na streetracing.pl
Ale szybę i tak się straci, a jeśli szczeniak jakoś ruszy to duże prawdopodonieństwo ze 100m dalej się rozwali:(



Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » czw sie 10, 2006 16:26

Ale chłopaki tak czytałem o tych turbach, że chłodzenie takiej małej turbiny nie ma sensu, przecież ona tylko pracuje na maxa jak się depta gaz ?? Zanim się zatrzymamy to mija jakiś tam czas i jej to wystarcza czy tak??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw sie 10, 2006 17:04

vw_vandal pisze:Ale chłopaki tak czytałem o tych turbach, że chłodzenie takiej małej turbiny nie ma sensu, przecież ona tylko pracuje na maxa jak się depta gaz ?? Zanim się zatrzymamy to mija jakiś tam czas i jej to wystarcza czy tak??
Raczej nie, lepiej schłodzić. W nowych samochodach informują w instrukcj i na nalepkach na drzwiach. Kilkanaście sekund trzeba po bardzo spokojnej jeździe, a po katowaniu z minutę. Turbiny pracują znacznie powyżej 200 tys obr, nawet przy spokojnej jeździe będzie zapewne kilkadziesiąt. Poza tym temperatura spalin zwiększa się z obciążeniem i prędkością obr silnika. Na wolnych obrotach obniżymy łagodnie temperaturę turbiny spalinowej, a następie dajmy czas na schłodzenie łożysk olejem. Gwałtowne wyłaczenie silnika odcina "świeży olej" do chłodzenia. Te kilkanascie do kilkudziecięciu sekund przeceż nikogo nie zbawi.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości