Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: piotrekgal » pt gru 21, 2012 14:48

czesc,
1,6td jr, odkręcając korek od wlewu płynu, niedostrzega się spływu płynu z górnej partii zbiorniczka (z okolic wężyka)tylko czasami kilka kropel uroni i znów nic. Objawa to taka, że jest ciśnienie w układzie (węże nie sa twarde etc), to może być powodem? Jeżeli tak to w czym problem może byc, że ten spływ nie funkcjonuje? Przedmuchany został dodam ten wąż.
Inne ewentualnosc badane na biezaco- wiem co i jak, tylko chodzi mi narazie o ten przewod i ten splyw..



karol29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 19, 2012 13:07

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: karol29 » pt gru 21, 2012 20:55

sam wąż? możliwe że chłodnica w górnych partiach nie ma obiegu, jest po prostu zabita
]



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: piotrekgal » pt gru 21, 2012 21:45

karol29, tak, sam wąż, w takim układzie będzie trzeba chłodnice odszczurzać jak i podejrzewałem, bo i górny wąż obiegu zdaje się zbyt miękki jakby było w nim zbyt mało płynu.



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: jhosef » sob gru 22, 2012 08:25

Ale właściwie jaki masz problem bo nie bardzo rozumiem?
Układ chłodzenia jest ciśnieniowym układem. Jak na rozgrzanym silniku odkręcasz korek to układ będzie dążył do wyrównania ciśnienia z otoczeniem i płyn się podniesie.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: piotrekgal » sob gru 22, 2012 11:33

jhosef, auto kolegi i problem jest tego typu, ze wywala płyn ze zbiorniczka, nawet przed odkręceniem jest duży jego poziom a w efekcie potrafi wystrzelić, płyn nie miesza się z olejem i odwrotnie, temp też się trzyma w normie. Termostat nowy, ale raczej trzeba bedzie kupic nastepny- drugi obieg niekoniecznie chce sie otwierac. Braliśmy jeszcze pod uwage ten wąż górny zbiorniczka, odkręcając korek, nie idzie z tego przewodziku strumień, czasami tylko pare kropel wypluje płynu w zbiornik- więc może chłodnica, jak kolega napisał wczesniej?. Płyn też nie buzuje.

-



Awatar użytkownika
jhosef
_
_
Posty: 9172
Rejestracja: czw lis 16, 2006 21:12
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: jhosef » sob gru 22, 2012 11:44

Zimą w dieslu nie koniecznie otworzy się drugi obieg.

Jeśli obawiacie się przedostawania kompresji do układu chłodzenia to zbadać obecność spalin w zbiorniczku.
Ogólnie to się nie otwiera układu pod temperaturą roboczą. Węże są bardzo twarde?



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: piotrekgal » sob gru 22, 2012 11:48

jhosef, nie otwiera się zupełnie nawet jeżeli bączki na placu na śniegu są kręcane- próba upalania auta, jak termostat zareaguje.
Węże są bardzo miękkie, rzekłbym, że górny chłodniczy jest jakby był pusty, stąd te podejrzenie, że chłodnica może być niedrożna, do tego jeszcze ten cienki wąż idący do zbiorniczka z objawami tak jak wyżej opisałem.



karol29
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: śr gru 19, 2012 13:07

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: karol29 » sob gru 22, 2012 14:57

gdy silnik jest gorący i pracuje główne przewody nie są twarde?



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: Michał_1977 » sob gru 22, 2012 17:39

piotrekgal pisze:odkręcając korek od wlewu płynu, niedostrzega się spływu płynu z górnej partii zbiorniczka
Normalny objaw.Nie masz się czym przejmować.
Podczas odkręcania,spada ciśnienie w układzie i zanim pompa znów poda płyn przez przelew,mija chwila.
Natomiast,gdy twa do zbyt długo,to być może trzeba zakręcić i obserwować.Coś mi sie wydaje,że ten przelew działa najbardziej,gdy jest cisnienie w układzie.
Korek sprawdź,bo może nie trzymać ciśnienia lub o-ring w nim.Miałem pare dni temu takiego pacjenta-korek nie trzymał :bajer:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: piotrekgal » sob gru 22, 2012 20:14

karol29 pisze:gdy silnik jest gorący i pracuje główne przewody nie są twarde?
Jak wspominałem- absolutnie, az za miękkie.
Michał_1977 pisze:Normalny objaw.Nie masz się czym przejmować.
Podczas odkręcania,spada ciśnienie w układzie i zanim pompa znów poda płyn przez przelew,mija chwila.
Natomiast,gdy twa do zbyt długo,to być może trzeba zakręcić i obserwować.Coś mi sie wydaje,że ten przelew działa najbardziej,gdy jest cisnienie w układzie.
Korek sprawdź,bo może nie trzymać ciśnienia lub o-ring w nim.Miałem pare dni temu takiego pacjenta-korek nie trzymał
U mnie np w Vencie jak odkręce korek, to ten płyn swobodnie spływa.
Tutaj, mija długi czas zanim pare kropel nie uroni, a co do korka to wlasnie sa watpliwosci, dlatego podmieni się go nawet z moim i oceni.
Dobra, podziałamy. Dzięki.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 23, 2012 20:21

piotrekgal, korek podmienić, cienki wężyk - skoro z niego nie leci nic - zdjąć i przetkać oba jego króćce i sam wężyk drutem. Oba te elementy musza być sprawne do normalnego odpowietrzania - co u kolegi nie zachodzi. Rzadsze przyczyny - odwrotnie założony pasek na pompę górą zamiast dołem co jest możliwe w silnikach z pompą i termostatem na dole jak 1.8 - 2.0


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14242
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: Michał_1977 » ndz gru 23, 2012 21:39

Paweł Marek pisze:odwrotnie założony pasek na pompę górą zamiast dołem co jest możliwe w silnikach z pompą i termostatem na dole jak 1.8 - 2.0
Mozliwe też jest w 1,9TD (AAZ) i 1,9TDI (1Z,AFN,AHU).Pasek 6PK można puścić dołem lub górą koła pasowego pompy wody.
Niestety,tutaj mowa o 1,6TD...no chyba,że coś pomodzone na wzór tych w/w.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: piotrekgal » ndz gru 23, 2012 23:21

Paweł Marek, sam wężyk i krućce były juz przepchane. Jeszcze z korkiem trzeba zaaksperymentować, swoj użycze, jak się tylko razem złapiemy w wolnym nam czasie. I pasek mimo wszystko się zobaczy.
Wcześniej to i ze dwa węże od chłodzenia rozsadziło nawet.
Michał_1977 pisze:no chyba,że coś pomodzone na wzór tych w/w.
Nie, raczej nic, seria.



Awatar użytkownika
piotrekgal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1407
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Ciśnienie w układzie chłodniczym, a wąż odpowietrzający

Post autor: piotrekgal » pn gru 31, 2012 12:05

W celach informacyjnych do tematu: Krocce przepchane, głowica przeczyszczona-pod czujnikiem był niezly syf, korek podmieniony, nic nie pomoglo. Termostat jeszcze dobrze byłoby raz sprawdzić jeśli nie to uszczelka pojdzie do roboty.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości