Większe wtryski do AAZ
Moderatorzy: Michał_1977, bugalon, kkkacper, toffic, VIP
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
no nic pojadę do sklepu i zobaczymy co zaproponują. wiec będę brał pod uwagę wzm monark i możne thm
[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
dobra - co da mi zmiana na mercedesy poza dymem? konkrety bez bicia piany. mam sbeki i myślę nad czymś wydajniejszym. dymu brak, bo dużo dmucham.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
souler, jaką masz pompę?
jesli nie masz przynajmniej 11mm i to na ostrej fali, z jakimś naprawdę sporym turbem to raczej bym sobie odpuścił, chyba ze planujesz atakować granice 240+...
jesli nie masz przynajmniej 11mm i to na ostrej fali, z jakimś naprawdę sporym turbem to raczej bym sobie odpuścił, chyba ze planujesz atakować granice 240+...
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
to raczej załóż ori lub od 1.6TD SB lub JR. mi najprzyjemniej się jeździło na wtryskach od JR'a
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
arwam, ale pitolisz...
Miałem pompę 10mm z TDI i po zmianie z SB-ków na Merce,różnica była bardzo zauważalna.Cicha praca,wzrost mocy bez kręcenia dawką do tego stopnia,że trzeba było podnieść ciśnienie w suszarce,żeby ogarnąć dymienie a tym samym,jeszcze zwiększyć moc.Równie dobrze można było zmniejszyć dawkę,ale po co?...
Miałem pompę 10mm z TDI i po zmianie z SB-ków na Merce,różnica była bardzo zauważalna.Cicha praca,wzrost mocy bez kręcenia dawką do tego stopnia,że trzeba było podnieść ciśnienie w suszarce,żeby ogarnąć dymienie a tym samym,jeszcze zwiększyć moc.Równie dobrze można było zmniejszyć dawkę,ale po co?...
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
arwam pisze:arwam, ale pitolisz...
to ciekawie się składa. jak masz dobre wtryski to nie ma aż tak wielkiej różnicy, nie w TD.
nie mówimy o wtryskach 1V
jakoś seria SB wystarcza na grubo ponad 200KM
dymienie na mercedesach jest wynikiem mniejszego kąta rozpylania, ponieważ DN OSD 265 czy tym podobne z merców są przeznaczone do komór wstępnych a nie wirowych.
ja już też sprawdzałem opcję merców, w lecie jak nie mogłem przełamać granicy 250KM, i leży mi komplet w garażu, ale przy pompach 10mm nie ma sensu ich zakładać, jesli masz wszystkie parametry dość dobrze zgrane, i co najważniejsz jesli ori wtryski masz dobre, na mercedesach jest też zauważalny wzrost zużycia paliwa przy spokojnej jeździe, nie jest on wielki bo o około 1-1,5l/100km.
faktem jest że dymienie wzrasta, moc nie koniecznie,
ilość dymu nie przekłada się na moc. to może świadczyć albo o nadmiarze paliwa w stosunku do ilości powietrza w komorze spalania, kiepskim ( w tym wypadku nie odpowiednim) rozpyleniu paliwa, lub poprostu o źle zorganizowanym procesie spalania.
faktem jest że mogę przepuszczać trochę większe ilości paliwa przez siebie niż SB.
no i jeszcze zauważyłem lekkie pogorszenie porannego rozruchu. może u Ciebie nie ma to wielkiego znaczenia, bo masz nie odprężony sinlik, ja mam i to dość znacznie, i u mnie już w lecie było widać różnicę, teraz chyba by wogóle nie zapalił na mercach, a tak pali na dotyk tylko dłuższą chwile przebiera...
próbowałeś po zmienia wtrysków nieco przyspieszyć kąt wtrysku?
jesli to zmniejsza dymienie( w moim wypadku mniejszyło niemal do poziomu z przed zmiany) to znaczy że jest nieodpowiednio rozpylone,
jesli praca silnika pod obciążeniem staje sie jeszcze twardsza a dymienie, nadal jest na niemal nie zmienionym poziomie to znaczy że wtedy masz więcej paliwa w komorze spalania, wtryski od merca pozwalają na wyższe kręcenie silnika, i praktycznie nic po za tym, jeśli nie idzie to w parze z innymi modami, jesli ktoś planuje tylko pompę 10mm i większe doładowanie, oraz ewentualnie IC to nadal powiem żeby sobie założył wtryski ori, jesli stopniowo buduje swój sinlik, a ewentualne awarie są okazjami do zmiany osprzętu na taki o większym potencjale jak najbardziej.
jeśli nie dmuchasz z dużego turbo, nie lejesz z większej pompy i nie masz osprzętu ( sprzęgło, skrzynia biegów) który będzie znosił dwu-trzykrotnie większy moment obrotowy, to wtryski od merca nic po za komfortem psychicznym Ci nie dadzą, to jakbyś do ori nie modzonej pompy zakładał turbo pokroju powiedzmy Holset'a HX35 i dmuchał z niej tylko 0,6bara, a z pompy lał tyle co w serii, oprócz laga nie zyskasz nic, bo jak turbo zacznie sie budzić to pompa zacznie ciąć dawki.
tak samo i tutaj jesli nie robisz "szlifierki" to takie wtryski nie mają sensu, chyba ze stopniowo się uzbraja w miarę możliwości finansowych czy innych silnik w lepszy osprzęt finalnie planując duże moce...
pamiętaj że nagły wzrost dymienia nie znaczy wcale wiekszej ilosci dymu, do tego trzeba trochę wieccej danych.
jak będziesz się bawił kiedyś VNT szybko załapiesz, o co mi chodzi, zresztą na początku jak się tu na forum znalazłeś to zapewne pamiętasz że przy problemach z przeładowaniem towarzyszyło Ci dymienie, które bez dotykania dawki ustąpiło po tym jak zreanimowałeś WG.
jak masz mały przepływ to masz mało powietrza w komorze a dużo spalin, tak samo jak się WG otwiera spada ciśnienie w kolektorze wydechowym poprawia się przepływ. i dymienie spada, żeby sie WG otworzyło, musi być odpowiednie ciśnienie w dolocie, żeby było odpowiednie ciśnienie w dolocie musisz mieć odpowiednio ilość spalin. a WG będzie tym szerzej otwarte, im więcej spalin masz, a tych przy tej samej dawce można znacznie więcej uzyskać pod warunkiem że paliwo będzie lepiej rozpylone.
ja staram sie zorganizować proces spalania tak ażeby jak nalepiej paliwo wykorzystać, jednocześnie zrobić jak największą ilośc spalin, po to żeby mechanizm regulujący ciśnienie doładowania był możliwie najszerzej otwarty, minimalizując straty, polepszając przepływ a co za tym idzie napełnienie i przepłukanie cylindra.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
Oczywiście,że nie.Przecież wyraźnie napisałem,że po zmianie z SB-ków na Merce.arwam pisze:nie mówimy o wtryskach 1V
Arek,nie pisz mi tutaj co czym jest spowodowane,bo o tym,to ja doskonale wiem,tak samo doskonale pamiętam,że w ciągu roku zajechałem 3 komplety wtrysków SB od Bosch-a,a po założeniu Merców również od Bosch-a,śmigałem ok. dwóch lat.arwam pisze:dymienie na mercedesach jest wynikiem mniejszego kąta rozpylania
Wiesz dlaczego tak jest? Dlatego,że są wydajniejsze,tzn. nie przycinają dawki dzięki temu nie tłuką się tak jak te nieszczęsne SB-ki.
Nie chce mi się rozpisywać tak jak Ty,ale przypomnij sobie naszą rozmowę,jak Ci mówiłem,że już wykorzystałem cały potencjał 10-ki,że już nie jestem w stanie zwiększyć dawki,bo nie mogę zejść z obrotów,bo dźwignia opiera się na kadłubie.Jakoś zastosowanie Merców pomogło.arwam pisze:przy pompach 10mm nie ma sensu ich zakładać
I teraz najlepsze-gadaliśmy przez telefon gdy kupowałem te wtryski i sam potwierdziłeś,że zastosowanie Merców powinno rozwiązać ten problem
Poza tym,temat wtrysków,a ty tutaj o VNT...trzymajmy się pytania kolegi souler.
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
Michał_1977 pisze:Nie chce mi się rozpisywać tak jak Ty,ale przypomnij sobie naszą rozmowę,jak Ci mówiłem,że już wykorzystałem cały potencjał 10-ki,że już nie jestem w stanie zwiększyć dawki,bo nie mogę zejść z obrotów,bo dźwignia opiera się na kadłubie.Jakoś zastosowanie Merców pomogło.
I teraz najlepsze-gadaliśmy przez telefon gdy kupowałem te wtryski i sam potwierdziłeś,że zastosowanie Merców powinno rozwiązać ten problem
tak ale wtedy obydwaj jeździliśmy na małych dozownikach.
Michał_1977 pisze:Poza tym,temat wtrysków,a ty tutaj o VNT...trzymajmy się pytania kolegi souler.
jak tu o tym nie wspominać kidy wszystko ze sobą jest ściśle powiązane, wystarczy że jeden element zawali i zamiast pięknych kresek mamy piękną, dymiącą i klekoczącą , kupe złomu
nie stoimy w miejscu ale sie coągle rozwijamy, przy obecnym stanie wiedzy te same kwestie obydwaj już iejednokrotnie byśmy inaczej rozwiązali...
- piotrekgal
- Forum Master
- Posty: 1407
- Rejestracja: sob wrz 16, 2006 15:32
- Lokalizacja: Suwałki
- Kontakt:
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
arwam pisze:Michał_1977 napisał(a):
Nie chce mi się rozpisywać tak jak Ty,ale przypomnij sobie naszą rozmowę,jak Ci mówiłem,że już wykorzystałem cały potencjał 10-ki,że już nie jestem w stanie zwiększyć dawki,bo nie mogę zejść z obrotów,bo dźwignia opiera się na kadłubie.Jakoś zastosowanie Merców pomogło.
I teraz najlepsze-gadaliśmy przez telefon gdy kupowałem te wtryski i sam potwierdziłeś,że zastosowanie Merców powinno rozwiązać ten problem
tak ale wtedy obydwaj jeździliśmy na małych dozownikach.
Ale to jak sam napisałeś, mając mały dozownik, wtryski mercedesa są na miejscu- używając argumentów Michała.
- Michał_1977
- _
- Posty: 14242
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
Oczywiście,że tak,ale Arek zamiast przyznać rację,zaczyna odwracać kota ogonem...piotrekgal pisze:Ale to jak sam napisałeś, mając mały dozownik, wtryski mercedesa są na miejscu
Druga sprawa-skąd wiesz jaki dozownik ma souler? Trzymaj się tematu
Co jest powiązane,no co? Zapytaj souler-a,czy ma VNT? Jak Ci potwierdzi,to wtedy pisz...arwam pisze:jak tu o tym nie wspominać kidy wszystko ze sobą jest ściśle powiązane
On zapytał o wtryski,a Ty już o suszarkach zaczynasz...
Pewnie,że tak.Ja wcale nie mówię,że trzeba stać w miejscu bez rozwijania wiedzy i umiejętności,jednak Twoja rezygnacja z Merców i powrót do SB-ków,była niestety krokiem wstecz w/g mnie,bo w życiu nie dam sobie wcisnąć kitu,żeMerce nie są lepsze od SB.arwam pisze: przy obecnym stanie wiedzy te same kwestie obydwaj już iejednokrotnie byśmy inaczej rozwiązali...
Samo to,że zarżnąłem 3 kompl. SB-ków w ciągu roku,a na Mercach śmigałem prawie 2 lata,dużo mówi.Ba,powiem więcej-te merce śmigały w 1,6TD,od sierpnia tego roku w 1,9TD.Parę dni temu znów je założyłem,bo nowe coś się przycięły.Jak nowe założę ponownie,to te stare trafią do 1Y
souler, a miało być bez bicia piany
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
Michał_1977 pisze:Oczywiście,że tak,ale Arek zamiast przyznać rację,zaczyna odwracać kota ogonem...
nie chodzi o to czy mam rację czy jej nie mam, poprostu patrzę przez pryzmat zdobywanych doświadczeń.
to poprubuj odpalić odprężony silnik z opuźnionym kątem wtrysku, ( celowo) i wtedy pogadamy,, po drugie nie powiedziałem że do nich nie wrócę,Michał_1977 pisze:Pewnie,że tak.Ja wcale nie mówię,że trzeba stać w miejscu bez rozwijania wiedzy i umiejętności,jednak Twoja rezygnacja z Merców i powrót do SB-ków,była niestety krokiem wstecz w/g mnie,bo w życiu nie dam sobie wcisnąć kitu,żeMerce nie są lepsze od SB.
co do zajeżdżania trzech kompletów wtryskiwaczy nie stwierdziłem a też z pomp nie małych lałem, wytrzymały 11mm, 12mm, i powrót do 11mm
z tym że to były wtryski jeszcze z lat produkcji w niemczech.
narazie póki co jeżdżę na SB'kowych i jest dobrze, a dymu mogę Ci zrobić ile chcesz nawet przy ciśnieniach rzędu 2.5bara jak znajdziesz turbo które na dłuższą metę jest w stanie tyle wytrzymać.
niechcać bardziej dłubać się w pompie i mając nieodprężony silnik najprawdopodobniej bym jednak Mercedesa wziął, mając odprężony motor jaki siedzi w golfie narazie jak dla mnie korzystiej jest jeździć na SB'kowych
jednak przy takich podzespołach jak u Souler'a siedzą czyli 1.6TD, 10mm, i turbo T3 lub K24 jesli nie planuje rozbudowy silnika to bymsie zastanowił.
i przynajmniej jeśli o mnie chodzi raczej bym się skłaniał ku ori wtryskom.
takie jest moje zdanie, z którym nie musicie się zgadzać, macie prawo mieć odmienne, zresztą gorsze rozpylenie to również dopalanie sie paliwa w wydechu a więc i w turbie. jesli ktoś bardzo żadko używa gazu do spodu i tylko krótko trwale jest jak najbardziej
ok.
jesli ktoś ma ciężką nogę będzie co trochę robił czapkę.
same tłoki raczej ciężko w TD uszkodzić, temperaturą jeśli są wypolerowane.
jeszcze raz zaznaczam że takie jest moje zdanie, i podałem przyczyny kiedy bym podjął taką a nie inną decyzję więc zanim znów na mnie siądziecie, to najpierw trzy razy w skupieniu przeczytajcie tego posta potem go jeszcze daw razy przemyślcie.
macie swoje zdanie i jest OK.
a od mojej osoby proszę sie odczepić, bo zdania nie zmienia tylko krowa.
wychodzę z założenia że skoro ma graty z TDI i nie napisał o posiadaniu zmienianego dozownika to raczej jest nikłe prawdopodobieństwo jego posiadania w pompie, On w przeciwieństwie do niektórych, a raczej jednej osoby, chyba nie należy do grona które dla jednej części są skłonne kupić całą pompę.Michał_1977 pisze:Druga sprawa-skąd wiesz jaki dozownik ma souler? Trzymaj się tematu
nie piję tu do nikogo ani nie zamierzam nikomu zglądać do portfela, ale tylko nie liczni Michał_1977, ciągle modzą tak jak Ty czy ja że ciągle coś zmieniamy.
kiedyć nie wiedziałem jak zwiększyć wydajnośc pompy jak sie kończyłe charakterystyka regulatora, i to był dobry sposób na obejście, tego problemu, ale powodował konieczność ponownego strojenia dynamicznego kąta wtrysku, dzisiaj znam już inne sposoby i znacznie bardziej sie w zagadnienie zasilania sinlików ZS niż nawet przed rokiem czy dwoma.
teraz raczej wolałbym przerabiać dozownik niż pchac się w końcówki, szczególnie mając odprężany silnik. jesli zmienię coupe na coś z AAZ'em pod maską i tam nie będę tak kombinował z stopniem sprężania to najprawdopodobniej wylądują tam końcówki Merca.
to samo się tyczy jeśli już mamy słabą kompresję w silniku...
i patrząc z perspektywy czasu kiedyś to miejsce było możliwością prowadzenia konstruktywnej dyskusji, teraz to jest miejsce, gdzie rejestruje się jegomość, zadaje pytania takie które świadczą że nie zna wogóle tematu, a po pół raku zaczyna uczyć osoby które już dobrych kilka lat się parają przeróbkami tych silników, i uczy ich jak to źle robią w dodatku negując fakty.
i dobrze wiecie o kim mowa, nie trafiają argumenty żadne, ani logiczne, ani nawet to że ktoś chce modzić w inny sposób niż przetarte szlaki, ale jak ktoś coś nowego wymyśli to go trzeba zgnoić, i taka niestety jest prawda.
a jak nie wierzycie to sobie historię postów możecie poprzeglądać, ciekawe tylko dlaczego druga strona mniemając że ma rację usunęła swoje posty, to było dobre omówienie, wad i zalet poszczególnych rozwiązań.
i tyle of topu z mojej strony, jesli ktoś chce w tym temacie coś powiedzieć na temat mojej osoby to jest od tego PW.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
WIĘKSZE WTRYSKI do AAZ
kurfa ja pierd... cycki opadaja. i tyle sie dowiedzialem pompa eco+glowiczka i podzespoly z pompy tdi. jak dokladnie jest zlozona - nie wiem, dalem pompiarzowi i sie chlopaki bawili na stole, az uzyskali maksymalna dawke 2 razy wyzsza niz pompa eco. przynajmniej tak mowil pompiarz. silnik to AAZ ! nie zadne dziewczece 1.6. dmucham 2 bary, bo tak sobie moje k24 pompuje i nie bede z tym walczyl. chce, niech dmucha! na duzym booscie dymu nie ma, w dolnych partiach zawsze jest, ale ta locha wtedy dmucha 0,2 koncowki sa SB nowe boscha, ustawione na 160 bar. proste pytanie - merce cos w obecnej chwili dadzą?
nie licytowac sie i nie pisac poematow - to do arwama!
nie licytowac sie i nie pisac poematow - to do arwama!
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości