wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: xxxPALUCHxxx » śr gru 19, 2012 21:25

Przeszukuje forum w poszukiwaniu informacji odnośnie wymiany płynu / oleju w układzie wspomagania.

Założyłem nowy wątek bo nigdzie nie mogę znaleźć konkretnej informacji jaki płyn ma być zastosowany w MK IV.
Jest kilka tematów założonych na forum ale żaden z nich nie jest dokładnie sprecyzowany.
W większości z nich pojawiają się watki dotyczące MK II i MK III :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=48673" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=191907" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= ... 6&start=14" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=134378" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=345578" onclick="window.open(this.href);return false;


Czy we wszystkich generacjach golfa cały proces zmiany płynu w układzie wspomagania przebiega tak samo:

W telegraficznym skrócie wygląda to tak.
1) odkrecasz wąż ssacy, ten dolny biegnący ze zbieorniczka
2) spuszczasz płyn , dodatkowo krecisz szybko kierownica na zgaszonym silniku do końca kazdego kierunku.
3) zakrecasz wężyk (opaska zaciskowa) i wlewasz płyn - febi 6162 - mineralny (20zł))
4) Odpalasz silnik , gasisz i znów dolewasz , znów zapalasz , gasisz (zapalasz za kazdym razem i od razu gasisz)
5) po osiagnieciu poziomu max konczysz robote


Jaki płyn ma być zalany do układu?
Ile płynu potrzebujemy do wymiany?
Czy z wymiana płynu wiąże się również wymiana jakiegoś filtra?
Czy kolor płynu można poznać po kolorze korka? czy kolor korka ma znaczenie?

Wg ksiazki "Volkswagen Golf IV i Bora" wydawnictwa WKŁ zalecany jest płyn o nazwie DEXTRON.

Ponizej zamieszczam zdjecia plynow jakie udalo mi sie znalezc w roznych postach w internecie:

Obrazek

Jaki kolor plynu ma byc zalany w MK IV ? zielony , zółty czy czerwony?

Chce plyn wymienic na nowy a nie dolewac do tego ktory jest juz w ukladzie. Sprawdzilem na bagnecie i w samochodzie zalany jest plyn koloru zółtego.
No chyba ze po kilku latach bo nie sadze zeby ktokolwiek przede mna ten plyn tam wymienial kolor zmienil sie z zielonego na zolty :chytry:

Prosze o wszelkie uwagi i komentarze.
Ostatnio zmieniony czw gru 20, 2012 13:18 przez xxxPALUCHxxx, łącznie zmieniany 1 raz.


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: Fafik258 » śr gru 19, 2012 22:50

Płyn zielony, może być febi. Filtra w układzie nie ma rzadnego. Wchodzi nie cały litr do układu(0,8 )... nie pamiętam dokładnie. Maglownica jest tak skonstruowana że i tak nie uda Ci sie spuscic całego płynu zdejmujac wąż ssacy że zbiorniczka. Możesz zdjąć powrót z samej maglownicy i zrobić najpierw plukanie układu a dopiero potem zalać swiezutki płyn.



Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: xxxPALUCHxxx » śr gru 19, 2012 23:08

Fafik258 pisze:Możesz zdjąć powrót z samej maglownicy i zrobić najpierw plukanie układu a dopiero potem zalać swiezutki płyn.
czyli spuścić stary płyn..zalać nowy płyn..pojeździć trochę i zalać znowu nowy?

a co z tymi kolorami tego płynu ? jest jakaś zasada jaki kolor do jakiego układu ?


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: Haki » czw gru 20, 2012 00:07

Tak jest zasada i koledzy już o tym nie raz pisali na forum ,,, nawet w linkach jakie podałeś o tym piszą ...

leje się taki jaki ma być i jaki przewidział producent ... napisał ,że zielony to ma być zielony ...
a Twój mógł z wiekiem nabrać syfu i się odbarwił


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: xxxPALUCHxxx » czw gru 20, 2012 09:12

Haki pisze:leje się taki jaki ma być i jaki przewidział producent ... napisał ,że zielony to ma być zielony ...
a Twój mógł z wiekiem nabrać syfu i się odbarwił
wlasnie tu mialem watpliwosci bo producent wg. ksiazki "Volkswagen Golf IV i Bora" wydawnictwa WKŁ zaleca płyn o nazwie DEXTRON,
a DEXTRON o ile dobrze wiem ma kolor czerowny..a nie zielony czy zolty wiec stad moje pytanie

ale przeciez i tak nie ma to chyba znaczenia bo nawet jak byl zolty to teraz go spyszcze i zaleje caly uklad nowym ziloenym plynem


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
przemal
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 482
Rejestracja: wt wrz 18, 2012 18:29
Lokalizacja: NO

wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: przemal » czw gru 20, 2012 11:08

Tak na marginesie do wspomagania ma być syntetyk a nie minerał.


Gran Turismo Iniezione

Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

Re: wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: xxxPALUCHxxx » czw gru 20, 2012 12:18

znalazlem jeszcze jeden temat odnosnie plynu do wspomagania :

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=2&t=167917" onclick="window.open(this.href);return false;

http://forum.octaviaclub.pl/printview.p ... 56db711d11" onclick="window.open(this.href);return false;

informacja o plynie FEBI 06162
http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=0616 ... &p=&n=&t=1" onclick="window.open(this.href);return false;
informacja o plynie DEBI 06161
http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=0616 ... wkod=06161" onclick="window.open(this.href);return false;

zgodnie z tym co napisal
przemal pisze:Tak na marginesie do wspomagania ma być syntetyk a nie minerał.
do ukladu powinien byc wlany syntetyczny plyn..wiec plyn w kolorze zoltym FEBI 06161..a nie kolor zielony FEBI 06162 bo to mineral.

wg.informacji FEBI:

http://www2.moto-profil.pl/index.php?op ... 7&Itemid=2" onclick="window.open(this.href);return false;

Zmiana koloru płynu marki Febi - 06161

Szanowni Państwo, Drodzy Partnerzy,

Uprzejmie informujemy, że firma Febi Bilstein zmieniła barwnik płynu do układu wspomagania o numerze 06161.

Płyn ma teraz kolor zielony zamiast dotychczasowego koloru żółtego i jest zgodny z normami OE /marka VW/Audi/

Zastosowanie i wszelkie właściwości płynu 06161 pozostają bez zmian.

Zapraszamy do skorzystania z oferty.


wynika z tego ze nowy odpowiednik zoltego ma kolor zielony i powinien odpowiadac VW/AUDI G004000M2

warto zerknac na informacje w poscie ktorego link powyzej :

AFN140KM pisze:
Maćkooo napisał(a):...

MarcoVW napisał(a):Pamietaj ze zielony zalac zoltym to tak jak do silnika wlac syntetyczny na mineralny!!!


Kolego nie do końca sie z tym zgodze.
Znalazłem bowiem pewna informację. >>
http://www2.moto-profil.pl/index.php?op" onclick="window.open(this.href);return false; ... 7&Itemid=2
Wynika z tego że firma Febi Bilstein zmieniła kolor płynu z żóltego na zielony, własciwości pozostały bez zmian.
A więc myśle że można smiało zalac z białej butelki. 1l/22zł...


Mniej więcej o coś takiego mi chodzi, ale doczytaj tą informację do końca. Informacja bowiem dotyczy tylko i wyłącznie SYNTETYCZNEGO płynu o numerze 06161. FEBI i SWAG zmieniło kolor ponieważ w serwisie też się zmienił z G002000 na G004000M2.
Sprawa wygląda tak:
- W serwisie VW mamy płyn G004000M2 - to jest na 100% SYNTETYK i jest to jedyny płyn do wspomagania, do wszystkich VW/AUDI za wyjątkiem Craftera.
- Poza serwisem na rynku mamy FEBI i SWAG. Tylko, że FEBI robi MINERAŁ o numerze 06162, oraz SYNTETYK o numerze 06161. Podobnie SWAG - MINERAŁ o numerze 99906162, oraz SYNTETYK o numerze 99906161. Zarówno w przypadku FEBI jak i SWAG na opakowaniach pisze, że nie wolno ze sobą mieszać odpowiednio: 06162 z 06161 oraz 99906162 z 9906161 (Czyli MINERALNEGO Z SYNTETYKIEM).
Proszę wejść na stronę: http://www.febi.com/" onclick="window.open(this.href);return false; i w okienku do wyszukiwania wpisać numer MINERALNEGO płynu 06162. GDZIE TAM JEST NAPISANE, ŻE TO JEST DO VW LUB AUDI!? JEST NAPISANE, ŻE PASUJE DO BMW i nawet jest numer OE BMW. A teraz jak wpiszemy numer SYNTETYCZNEGO 06161 to co się okaże? Ten owszem pasuje do AUDI i jest przy nim numer G004000M2!!!

PS. 1L płynu na wymianę wystarczy i jeszcze kieliszek zostaje :grin:


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: Fafik258 » czw gru 20, 2012 13:23

Skupiacie się na numerach płynów różnych producentów.
Płyn ma spełniać normę G002000, płyn spełniający tą normę to płyn mineralny i taki mam osobiście.
W serwisie vw mają tylko płyn spełniający normę G004000M2 (syntetyczny) ponieważ przestali produkować płyn spełniający normę G002000.
Zatem sami sobie odpowiedzcie co było pierwsze płyn mineralny czy syntetyczny skoro G004000M2 zastąpił G002000



Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: xxxPALUCHxxx » czw gru 20, 2012 13:40

syntetyczny zastapil mineralny...o ile ten G002000 to na pewno byl mineralnym..

w kazdym badz razie w linku ponizej :

http://www.arwit.pl/TDZamow.aspx?a=0616 ... wkod=06161" onclick="window.open(this.href);return false;

jesli wejdzie sie w zakladke KODY OE :
Obrazek

to wynika stad ze G002000 moze byc zamieniony na G004000M2 ( syntetyczny ) lub FEBI 06161 ( syntetyczny )


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: Fafik258 » czw gru 20, 2012 14:19

xxxPALUCHxxx pisze:syntetyczny zastapil mineralny...o ile ten G002000 to na pewno byl mineralnym...
Dodatkowo dodam że zastąpiony został w 2006 roku zatem wszystkie vw fabrycznie poniżej 2006 roku wyjeżdżały na mineralnym

Obrazek

Obrazek
Przykładowe obrazki na potwierdzenie, że G002000 to był olej mineralny



Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: xxxPALUCHxxx » czw gru 20, 2012 14:22

wiec wynika z tego ze producent zezwala na zastapienie G002000 ( mineralnego oleju ) olejem syntetycznym G004000M2 ( syntetyczny ) lub FEBI 06161 ( syntetyczny ) :bigok:


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: Fafik258 » czw gru 20, 2012 14:47

xxxPALUCHxxx pisze:wiec wynika z tego ze producent zezwala na zastapienie G002000 ( mineralnego oleju ) olejem syntetycznym G004000M2 ( syntetyczny ) lub FEBI 06161 ( syntetyczny ) :bigok:
Czy zezwala... po prostu sprzedają to co mają...

Wydaje mi się, że po to swag czy febi produkuje mineralny płyn do wspomagania żeby można było go lać w układach wspomagania do których jest przeznaczony mineralny olej.



Awatar użytkownika
xxxPALUCHxxx
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 967
Rejestracja: wt wrz 22, 2009 19:24
Lokalizacja: POLSKA

wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: xxxPALUCHxxx » czw gru 20, 2012 15:10

Fafik258 pisze:Czy zezwala... po prostu sprzedają to co mają...

Wydaje mi się, że po to swag czy febi produkuje mineralny płyn do wspomagania żeby można było go lać w układach wspomagania do których jest przeznaczony mineralny olej.
dzwonilem do ASO i powiedziano mi ze jakies 5-6 lat temu zastapiono G002000 ( mineralny) plynem syntetycznym G004000M2. Dodano do niego dodatki jak to powiedziano "uszlachetniajace" i na tym koniec. Zapytalem czy tamten mineralny mozna zastepowac plynem syntetycznym itd to odpowiedziano mi ze mozna a to co ludzie pisza i wygaduja to bzdura :chytry:

Ja w każdym bądź razie kupie G004000M2 ( cena za litr w ASO ok 47zł ) i wymienię cały płyn w układzie na nowy.

Sprawdzałem i w układzie jest teraz płyn koloru zółtego.
Na pewno nie jest zielony.


______LET's GOLF______
Obrazek

MIGAJACA KONTROLKA AKUMULATORA / ALTERNATORA -> potrzebuje pomocy :
viewtopic.php?f=140&t=398583

Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: wymiana plynu w ukladzie wspomagania

Post autor: Fafik258 » czw gru 20, 2012 15:45

Jak nie cieknie, nie poci się magiel, pompa nie wyje, wspomaganie działa dobrze... to nie wymieniałbym płynu. Pozdrawiam



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 61 gości