Witam.
Posiadam VW Golfa MK4 z silnikiem 1.6 16v, około 4kkm temu zrobiłem remont silnika bo poszła uszczelka pod głowicą, i konsekwencją tego były pęknięte pierścienie na tłoku. Jakieś dwa tygodnie temu założyłem instalację gazową, wszystko było ok do momentu w którym nie musiałem stać w pracy 24h, i tylko co jakiś czas odpalać auta aby się zagrzać. Wtedy właśnie zauważyłem, że jak auto się trochę zagrzeje (60 stopni około czasami nawet mniej), to zaczyna szarpać i nie ma mocy i miga również check. Podjechałem do mechanika, podpiąłem auto pod komputer i pokazał przerywanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymieniłem świece, wymieniłem kable, sprawdziłem cewkę i problem nadal nie ustał, no to pojechałem do gości od gazu i z mordą do nich że źle zamontowali instalację, Ci sprawdzili wszystko i powiedzieli że cała instalacja sprawna, sprawdzili również kompresję niestety na ciepłym silniku (nie miałem czasu czekać aż ostygnie), i wyszło na wszystkich cylindrach po 16, a na 3 wyszło 10. Co może być powodem takiej kompresji? A i tak odkąd poszła uszczelka pod głowicą, termostat jest zepsuty, więc auto jest cały czas niedogrzane. Czy to może mieć jakiś wpływ? Może ktoś ma jakieś rady, albo zna kogoś w Krakowie dobrze znającego się na VW?
Pozdrawiam
Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
- Fafik258
- Forum Master
- Posty: 1096
- Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Re: Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.
Witaj. Zrób kompresje z próbą olejową to wtedy co nieco będzie można powiedzieć. Z tego co słyszałem to silnik właśnie ma być rozgrzany do temperatury eksploatacyjnej. Podaj wynik na sucho i po dodaniu oleju
Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.
Byc może podwiesza się zawór na 3 cylindrze i stąd ta niższa kompresja.
Re: Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.
a jak można zniwelować takie podwieszanie się zaworu?marcin7x5 pisze:Byc może podwiesza się zawór na 3 cylindrze i stąd ta niższa kompresja.
Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.
czasami pomaga wymiana hydraulicznych popychaczy zaworów a nieraz trzeba wymienić prowadnice zaworów.maciokrk pisze:a jak można zniwelować takie podwieszanie się zaworu?
Najpierw to zrób ta próbe olejową to będzie wiadomoczy to zawory czy może pierscienie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 16 gości