Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

maciokrk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sie 25, 2012 21:45

Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.

Post autor: maciokrk » czw gru 20, 2012 03:22

Witam.
Posiadam VW Golfa MK4 z silnikiem 1.6 16v, około 4kkm temu zrobiłem remont silnika bo poszła uszczelka pod głowicą, i konsekwencją tego były pęknięte pierścienie na tłoku. Jakieś dwa tygodnie temu założyłem instalację gazową, wszystko było ok do momentu w którym nie musiałem stać w pracy 24h, i tylko co jakiś czas odpalać auta aby się zagrzać. Wtedy właśnie zauważyłem, że jak auto się trochę zagrzeje (60 stopni około czasami nawet mniej), to zaczyna szarpać i nie ma mocy i miga również check. Podjechałem do mechanika, podpiąłem auto pod komputer i pokazał przerywanie zapłonu na 3 cylindrze. Wymieniłem świece, wymieniłem kable, sprawdziłem cewkę i problem nadal nie ustał, no to pojechałem do gości od gazu i z mordą do nich że źle zamontowali instalację, Ci sprawdzili wszystko i powiedzieli że cała instalacja sprawna, sprawdzili również kompresję niestety na ciepłym silniku (nie miałem czasu czekać aż ostygnie), i wyszło na wszystkich cylindrach po 16, a na 3 wyszło 10. Co może być powodem takiej kompresji? A i tak odkąd poszła uszczelka pod głowicą, termostat jest zepsuty, więc auto jest cały czas niedogrzane. Czy to może mieć jakiś wpływ? Może ktoś ma jakieś rady, albo zna kogoś w Krakowie dobrze znającego się na VW?
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Fafik258
Forum Master
Forum Master
Posty: 1096
Rejestracja: wt mar 16, 2010 23:47
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Re: Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.

Post autor: Fafik258 » czw gru 20, 2012 08:17

Witaj. Zrób kompresje z próbą olejową to wtedy co nieco będzie można powiedzieć. Z tego co słyszałem to silnik właśnie ma być rozgrzany do temperatury eksploatacyjnej. Podaj wynik na sucho i po dodaniu oleju



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.

Post autor: marcin7x5 » czw gru 20, 2012 11:43

Byc może podwiesza się zawór na 3 cylindrze i stąd ta niższa kompresja.



maciokrk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob sie 25, 2012 21:45

Re: Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.

Post autor: maciokrk » czw gru 20, 2012 13:46

marcin7x5 pisze:Byc może podwiesza się zawór na 3 cylindrze i stąd ta niższa kompresja.
a jak można zniwelować takie podwieszanie się zaworu?



Awatar użytkownika
marcin7x5
_
_
Posty: 8869
Rejestracja: śr lut 23, 2011 13:14

Na zimnym jest super, na ciepłym szarpie i nie ma mocy.

Post autor: marcin7x5 » czw gru 20, 2012 15:34

maciokrk pisze:a jak można zniwelować takie podwieszanie się zaworu?
czasami pomaga wymiana hydraulicznych popychaczy zaworów a nieraz trzeba wymienić prowadnice zaworów.

Najpierw to zrób ta próbe olejową to będzie wiadomoczy to zawory czy może pierscienie.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Golf - mk4 (1997 - 2005)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości