GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Tutaj piszemy o problemach związanych tylko z elektryką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Adek99
_
_
Posty: 991
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 14:26
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: Adek99 » ndz lis 25, 2012 15:52

Ok. Wszystko się zgadza tylko dlaczego jest ten błąd? Teraz mam licznik z końcówką 827 ( ten sam wsad wgrany co i w tamtym) i tutaj jest wszystko jak należy. Tzn brzęczka i kontrolki otwartych drzwi nie ma ale i błędu nie ma.



Awatar użytkownika
Andrzej4286
TYLKO VW
TYLKO VW
Posty: 662
Rejestracja: ndz paź 26, 2008 19:48
Lokalizacja: Grudza

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: Andrzej4286 » ndz lis 25, 2012 17:58

Aligator30, nie prawda ja mam licznik full fis 1j5920846c w golfie z 98r gdzie komfort jest 1j0 i mam brzęczyk świateł i info na fisie ze drzwi kierowcy otwarte :bigok: a Adek99, do licznika z Passata to one chyba maj to jakoś inaczej połączone bo miałem wcześniej z Passata b5fl licznik 846c i nie miałem brzęczyka i info ze drzwi otwarte to taka zagadka mala :bajer:


Moje BYŁE Wozidło viewtopic.php?f=89&t=420620" onclick="window.open(this.href);return false;

Nowy Nabytek Golf 6 Black Pearl viewtopic.php?f=94&t=600316" onclick="window.open(this.href);return false;

sloniu82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 24, 2011 21:20
Lokalizacja: SRC

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: sloniu82 » pn gru 17, 2012 10:48

Sorry że odkupuje trochę martwy już temat ale mam pytanie jakie są zasady dobierania wsadów do liczników.
Mam licznik VDO 3b0920845 który włożyłem do bory 99. Zaskakująco wszystko ładnie się poskładało, tylko oczywiście oszukuje na prędkości. I mam dylemat jaki wsad mi wrzucić. Czy to się dobiera wprost, np: 3b0920845 -> 1j0920845 albo podobnie?



riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: riccardoa » pn gru 17, 2012 11:29

sloniu82 pisze: Czy to się dobiera wprost, np: 3b0920845 -> 1j0920845 albo podobnie?
Tak.



Awatar użytkownika
stotas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 22, 2012 14:37
Lokalizacja: LESZNO (WLKP)

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: stotas » wt gru 18, 2012 15:30

Witam
Posiadam w swoim VW Golfie 1.9TDI 110KM (AHF) .04.1999 licznik o oznaczeniu 1j0 919 86111B A4 KOMBIINSTR. VDO V01 a bardzo chciałbym założyć licznik z 1/2 FIS. Proszę o pomoc w doborze wersji. Pozdrawiam


STOTAS

riccardoa
Forum Master
Forum Master
Posty: 1381
Rejestracja: czw mar 22, 2012 09:50
Lokalizacja: WOT
Auto: Bora
Silnik: ARL

Re: GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: riccardoa » wt gru 18, 2012 21:40

stotas pisze:Witam
Posiadam w swoim VW Golfie 1.9TDI 110KM (AHF) .04.1999 licznik o oznaczeniu 1j0 919 86111B A4 KOMBIINSTR. VDO V01 a bardzo chciałbym założyć licznik z 1/2 FIS. Proszę o pomoc w doborze wersji. Pozdrawiam
W twoim przypadku,tylko po wymianie sterownika silnika,na taki z obsługą CAN.
Ostatnio zmieniony wt gru 18, 2012 22:48 przez riccardoa, łącznie zmieniany 2 razy.



XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: XV2 » wt gru 18, 2012 21:52

riccardoa pisze: W twoim przypadku,tylko po wymianie sterownika silnika,na taki z obsługą CAN.
Przeczytaj post od 1 strony to zmienisz zdanie :smoke:


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: krissMK4 » śr gru 19, 2012 22:58

XV2, ma racje , mając AHF z 99r możesz mieć cana :) ,

stotas pierwsze podstawowe pytanie , masz climatronik ? , jak masz to i can masz :) sprawdzona metoda . albo podaj numer sterownika :)


jak byś chciał 1/2 fis :d to mam nawet wersje z analogową kontrolką poduszek :) , więcej na pw


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

iigAlisArr
->|<-
->|<-
Posty: 1750
Rejestracja: sob mar 20, 2010 16:44
Lokalizacja: northern

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: iigAlisArr » czw gru 20, 2012 10:59

krissMK4 pisze:mając AHF z 99r możesz mieć cana
Może lecz nie musi bo z mojej wiedzy wynika, iż CAN montowali od 06.99r. Zresztą, po nr-e licznika wnioskuję, że nie komunikuje się przez CAN niestety (nr ... 919 ...).


Kupię:

- HBM'y,
- W8 pod szyber,
- kratki nawiewów z Bory.


" What does the World, mean to You ? "

XV2
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2363
Rejestracja: śr mar 28, 2007 12:10
Lokalizacja: B-wo
Kontakt:

Re: GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: XV2 » czw gru 20, 2012 17:32

iigAlisArr pisze:Może lecz nie musi bo z mojej wiedzy wynika
Wynika to że masz małą wiedzę słuchaj ludzi którzy maja teorie i praktykę w tym temacie ( pytaj grg474 / Andrzej4286 ) pozdrawiam


MK2 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=451131

MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=89&t=546133

Montaż ESP http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=14&t=590914

Awatar użytkownika
stotas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: śr lut 22, 2012 14:37
Lokalizacja: LESZNO (WLKP)

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: stotas » czw gru 20, 2012 19:10

dzieki za zainteresowanie i odpowiedzi. KrissMK4 mam sterownik o nr 038 906 018 BM a autko bez climatronika.


STOTAS

Awatar użytkownika
krissMK4
TDI - The Devil Inside
TDI - The Devil Inside
Posty: 666
Rejestracja: pt cze 24, 2011 15:29
Lokalizacja: Lipsko

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: krissMK4 » czw gru 20, 2012 21:19

stotas, to masz cana na tysiąc procent , kolega XV2, ma ten sam sterownik i ma cana bo ma zegary immo3 :) sam mam takie ecu i jest can , można powiedzieć że kombinowałem ze sterownikami silnika z AHF , ecu (018) z końcówką BM mają cana , natomiast jak by była końcówka J to niestety brak can bus ;)
iigAlisArr pisze:
krissMK4 pisze:mając AHF z 99r możesz mieć cana
Może lecz nie musi bo z mojej wiedzy wynika, iż CAN montowali od 06.99r. Zresztą, po nr-e licznika wnioskuję, że nie komunikuje się przez CAN niestety (nr ... 919 ...).
dlatego 919 ponieważ w 99 zazwyczaj były częściowe cany , na sterowniku silnika i abs , a niestety poduchy analogowo , a raczej z fabryki by nie wypuścili auto zeby się paliła kontrolka od poduch :bigok:


tak jak wyżej pisałem jak byś chciał 1/2 fis z poduszką analogową to posiadam :d


Obrazek

Znajdź przyczynę, rozwiąż problem
Bo inaczej za daleko nie pojedziesz już tym golfem ;)

sloniu82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt cze 24, 2011 21:20
Lokalizacja: SRC

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: sloniu82 » pt gru 21, 2012 12:15

Sam sobie odpowiem na pytanie które zadałem kilka dni temu odnośnie podmiany wsadu z licznika z passata 3b0920845A VDO V13.
Dzięki pomocy kolegi Aligator30 który podesłał mi wsad od 1J0920845C z golfa (oba wsady o długości 2kb) udało się problem rozwiązać.
Niestety nie wprost, czyli przez wgranie przesłanego wsadu (po wgraniu tego wsadu miałem problem z komunikacją z komfortem, brak otwartych drzwi na fisie, brak brzęczka przy włączonych światłach) ale przez przekopiowanie odpowiednich komórek ze wsadu z golfa do wsadu z passata.
Nie wiem czy gdzieś wcześnie ktoś to opisywał ale komórki odpowiedzialne za skalę prędkościomierza znajdują się w 0x0230-0x023F.
Dodatkowo zrobiłem małą korektę skali prędkościomierza za pomocą kodowania w którym zmieniłem wartość k-value z cyferki 2 (3528 impulsów/km) na 4 (3648 impulsów/km)
Sprawdzałem z moim gps i o ile wcześniej licznik oszukiwał o około 4 km/h przy jeździe 100hm/h to po korekcie k-value otrzymałem dokładną prędkość zgodną z GPS (sprawdziłem dla prędkości 40, 50,60,90, 100 i 120 km/h, na porównanie szybszych wartości brakło mi drogi :okej: ).

Na sam koniec dorzuciłem moda koloru podświetlenia zegarów i efekt końcowy jak na zdjęciu.
Obrazek


Na sam koniec prawdopodobnie zostanie korekta współczynnika spalania, (można modyfikować pomiędzy 85% a 115%) ale to muszę przejechać kilka baków aby mieć odniesienie.



Awatar użytkownika
grg474
_
_
Posty: 5938
Rejestracja: ndz lut 27, 2011 10:56
Lokalizacja: Skarżysko

GOLF 4 Dobór FIS 1/2

Post autor: grg474 » ndz gru 23, 2012 20:28

sloniu82 pisze:am sobie odpowiem na pytanie które zadałem kilka dni temu odnośnie podmiany wsadu z licznika z passata 3b0920845A VDO V13.
Dzięki pomocy kolegi Aligator30 który podesłał mi wsad od 1J0920845C z golfa (oba wsady o długości 2kb)
ludzieee :banghead: - 3B0 920 845 to licznik immo 3 - odpowiednik 1J0 920 846


Masz pytanie pisz ale nie rób ping-ponga - treściwie pytaj o całość co chcesz się dowiedzieć
regulamin działu technicznego
były mk2 GTD, mk3 1Y, mk4 AKQ, mk4 AXR :(, A3 8P jest EOS , New Beetle cabrio - oznaczone Käfer, Audi A5

Zablokowany

Wróć do „Elektryka”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 59 gości