Spuszczona woda a mróz

Tutaj piszemy o problemach związanych z mechaniką

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Spuszczona woda a mróz

Post autor: EnejVW » wt gru 18, 2012 14:41

Cześć mam takie pytanie, jakieś 3 miesiące temu wyciągałem AFNa z passata był on zalany wodą oczywiście została spuszczona, potem silnik leżał cały czas w nieogrzewanym garażu a były u mnie mrozy po -25stopni, i moje pytanie brzmi: czy mogły zostać tam resztki wody w głowicy i mogły coś uszkodzić bo facet co kupił silnik twierdzi że nie może go odpalić, i że wogule niema on kompresji.



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Spuszczona woda a mróz

Post autor: dr.house » wt gru 18, 2012 18:07

to bardzo prawdopodobne ze woda zostala gdzies w malych szczelinkach a potem jak zamarzla to zaczela rozsadzac albo korodowac


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Spuszczona woda a mróz

Post autor: EnejVW » wt gru 18, 2012 18:30

korozja raczej nie powinna zaszkodzić



Awatar użytkownika
dr.house
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 377
Rejestracja: pn lut 06, 2012 11:05
Lokalizacja: Warszawa-Bródno

Spuszczona woda a mróz

Post autor: dr.house » wt gru 18, 2012 20:30

mam na mysli takze korodowanie taki chesci jak uszelniacze czy uszczelki, bo jesli wchlonely troche wody i popekaly to rzeczywiscie moze nie byc kompresji


Było:
Golf MK4 1.4 16V AKQ ->SWAP-> 1.8 20V AGN
Jest:
Audi A6 2.4 V6 Quattro ARJ

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Spuszczona woda a mróz

Post autor: Paweł Marek » wt gru 18, 2012 21:07

Brak kompresji to jest kwestia zaworów i pierścieni tłokowych a nie gumowych uszczelek, więc jest kwestia korozji pierścieni i nie uszczelniają teraz tłoków - ale po 3 miesiącach? nie wiem mało prawdopodobne. Może rozrząd przeskoczył lub coś w tym stylu. Nie wierzę żeby w zostało tyle wody w kanałach żeby cokolwiek od mrozu pękło, chyba że nie spuściłeś całej wody czyli nie zdjąłeś wszystkich węzy od pompy, bo jak zdjąłeś tylko ten od chłodnicy to zamknięty termostat nie wypuścił reszty wody z bloku i głowicy do poziomu króćców płynu w głowicy


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
EnejVW
Diesel Master
Diesel Master
Posty: 746
Rejestracja: czw cze 30, 2011 14:49
Lokalizacja: SCI

Spuszczona woda a mróz

Post autor: EnejVW » wt gru 18, 2012 22:26

też mi się to wydaje mało prawdopodobne, bo wiele silników tak stoi i jeszcze nie słyszałem żeby coś rozerwało, a coś czuję że on coś spieprzył



ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 122 gości