Czy wymienić świece - 30A na odpalonym, poniżej 40A zapłon

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6259
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Czy wymienić świece - 30A na odpalonym, poniżej 40A zapłon

Post autor: k0nr4d » sob gru 15, 2012 20:02

Sprawdziłem przed chwilą pobór prądu przez świeczki. Odpiąłem czujnik temperatury, zapiąłem miernik cęgowy na przewód do listwy świec, przekręciłem zapłon i szybko do miernika. Na początku pobór około 37A i spada do jakichś 27 i wtedy przekaźnik je wyłącza do 0. Kiedy odpaliłem silnik świeczki znów grzały i pobór prądu wynosił równe 30A do momentu ponownego wyłączenia przekaźnika świec. Początkowy pobór lekko poniżej 40A sugeruje, że są ok, ale może to być jakiś skok tylko przy ich rozruchu a dopiero potem się stabilizuje i jedna świeczka jest spalona. Na ostatniej świecy pobór wynosi 5A z hakiem, co sugeruje, że dogorywa, reszty nie sprawdzałem, z braku czasu i ciężkiego dostępu cęgami.

Jak to jest, przy odpalonym motorze, kiedy świece jeszcze grzeją pobór powinien wynosić znamionowe 10A x 4?

I pytanko przy okazji, przy przegazowaniu, kiedy przekroczy się około 2500 rpm słychać cykanie przekaźnika. To przekaźnik świeczek się odłącza po przekroczeniu 2,5 krpm?


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
krzycho85
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 820
Rejestracja: pt lis 11, 2005 22:13
Lokalizacja: Suwałki

Re: Czy wymienić świece - 30A na odpalonym, poniżej 40A zapł

Post autor: krzycho85 » sob gru 15, 2012 20:22

Mogę się mylić, ale z tego co pamiętam to jedna sprawna świeca bierze koło 15A jeśli podłączamy zimną.



Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6259
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Czy wymienić świece - 30A na odpalonym, poniżej 40A zapłon

Post autor: k0nr4d » sob gru 15, 2012 20:38

Czyli przy sprawnych świecach po włączeniu zapłonu na zimnych świecach, prąd powinien wynosić początkowo około 60A i spaść do 40? Znamionowo świece w AHU mają 10A.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14294
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Czy wymienić świece - 30A na odpalonym, poniżej 40A zapłon

Post autor: Michał_1977 » sob gru 15, 2012 21:35

k0nr4d pisze:Znamionowo świece w AHU mają 10A.
Sprawdziłem i mają mieć dokładnie 11,5A,czyli miernik powinien wskazać ok.46A.
Skoro wskazał Ci początkowo 37A,można wnioskować,że są już kiepskiej kondycji.Można wykluczyć całkowite spalenie jednej z nich,bo tedy mirnik wskazałby jeszcze mniej.
Spróbuj jeszcze raz zmierzyć z czyjąś pomocą,bo przez ten czas gdy biegłeś do miernika,mogło uciec kilka A :bajer:
k0nr4d pisze:To przekaźnik świeczek się odłącza po przekroczeniu 2,5 krpm?
Prędkość obrotowa silnika,raczej nie ma nic do rzeczy.Zazwyczaj po wyłączeniu się kontrolki grzania świec,same świece dogrzewają jeszcze chwilę,później jest "pstryk" w przekaźniku i tyle,no chyba że w TDI jest nieco inaczej niż w D/TD...


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
k0nr4d
_
_
Posty: 6259
Rejestracja: ndz lis 12, 2006 15:28
Lokalizacja: Łódź
Auto: GSXR/A8
Silnik: R4V8
Kontakt:

Czy wymienić świece - 30A na odpalonym, poniżej 40A zapłon

Post autor: k0nr4d » sob gru 15, 2012 22:09

Z tego, co przed momentem wyczytałem, na zimnym silniku poniżej +5 st.C, tak ma być, do 2500 grzanie jest załączone, po przekroczeniu przekaźnik odpuszcza. Tak, czy siak, czeka mnie wymiana świeczek. Jednak cieszy fakt, że pomimo ich złej kondycji przy ostatnich mrozach palił bez większego zająknięcia.


"Nie każdy żart rodzi bekę, nie każda przyczepa ma plandekę."
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości