/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
nitrox89
Dawca organów
Dawca organów
Posty: 2111
Rejestracja: wt gru 21, 2010 21:49
Lokalizacja: Kraków okolice
Auto: mk4 AXR+

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Post autor: nitrox89 » pn lis 12, 2012 16:00

todd4 pisze:rozrusznik
Przecież skrzynie i tak zakładasz od 1,8
todd4 pisze:alternator
Pasuje
todd4 pisze:aparat zapłonowy
Nie wiem, ale chyba nie. U kolegi był razem z silnikiem więc nie kombinowaliśmy.
Wiem że pasek rozrządu i rolka prowadząca też pasują.


Rust is lighter than carbon fiber

todd4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn paź 08, 2012 12:20

Re: / [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Post autor: todd4 » pn lis 12, 2012 23:56

Czym będzie się różnił wydech w AAm i ABS że cały trzeba zmienić?

Ja cały czas jeszcze kalkuluję sobie czy dużo drożej bedzie wsadzić 2E zamiast ABS w miejsce tego AAM :)

Z jednej strony chciał bym 2E i zrobić fajne piękne autko a z drugiej szkoda mi za dużo inwestować bo strasznie katuje go w pracy :/



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Post autor: Paweł Marek » wt lis 13, 2012 00:09

Po prosty spójrz na allegro ile kosztuje przepływomierz do 2E, ze 3-4 stówki i to jest dodatek cenowy extra - byłby niepotrzebny przy ABS, sterownik - jak sterownik 150 - ale to dokładasz przy każdym swapie, pompa to już mniej kasy i wiązka silnikowa, dochodzi kłopot ze zdobyciem dwururki czyli początkowego odcinka wydechy do 2E - reszta wydechu w miarę jest tania w zamiennikach. ABS ma inny wydech niż AAM, grubszy - nieważne - ale powinieneś mieć odpowiedni, plus cały wtrysk. Ciężko jest wyliczać sumarycznie ile to jest kasy bo bardzo dużo zależy od tego czy kompletujesz elementy po jednym czy znajdujesz auto na części i bierzesz komplet na swap - wtedy jest dużo taniej


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

todd4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn paź 08, 2012 12:20

Re: / [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Post autor: todd4 » wt lis 13, 2012 00:37

Sam silnik 2E jest sporo droższy od ABS.

Więc raczej ABS będę wsadzał bo polowę taniej wyjdzie a zawsze troche lepiej, a jak zmienię pracę to może VR6 odrazu wsadzę :D

Czyli potrzeba:
silnik
rozrzad - bez sensu wsadzić silnik i nie wymienić
komputer
wydech
łożysko sprzęgła - bo słychać

i nowy reduktor do gazu :)

Czas operacyjny 1-2 miechy chyba że AAM padnie to będzie wersja przyspieszona :D



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Post autor: Paweł Marek » wt lis 13, 2012 00:47

todd4 pisze:łożysko sprzęgła - bo słychać
pamiętaj ta skrzynia niema typowego łożyska przy sprzęgle, na ogół pada tzw łożysko igiełkowe wymiana to rozbiórka skrzyni i koszty, chyba że jesteś pewien że padło łożysko pod deklem z tyłu skrzyni przy pręcie wysprzęglającym to pół biedy - tylko skąd masz pewność które pada. Krótko pisząc jeśli hałasuje cały czas a cichnie przy wciśnięciu sprzęgła to najczęściej igiełkowe.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

todd4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn paź 08, 2012 12:20

Re: / [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Post autor: todd4 » wt lis 13, 2012 01:52

Właśnie takie są objawy - hałasuje a jak sprzeglo nacisniesz to cichnie :/



todd4
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: pn paź 08, 2012 12:20

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Post autor: todd4 » wt gru 11, 2012 01:25

czy wiazka od aam bedzie pasowac do abs ?
wszyscy strasza ze e2 nie lubi gazu a ja musze to miec a nie mam zeby w sekwencje inwestowac wiec nie pozostaje nic innego niz abs

a jak sie sprawuja silniki abf? jak z gazem ida?



Awatar użytkownika
malinex2
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 169
Rejestracja: ndz cze 10, 2012 22:44
Lokalizacja: Aleksandrów Ł, Frankfurt A M

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Post autor: malinex2 » pt gru 14, 2012 21:26

znajomy ma w mk3 i sobie narazie chwali , chociarz potrafi mu wessac 12 l gazu ,ale ma chlopak ciezka noge ;p


Kupie kompletny pakiet GTI do golfa mk5 oraz znaczki GTD z golfa Mk6/ mk7 PW :)

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

/ [Vento] Zmiana silnika z 1.8 na 2.0

Post autor: Paweł Marek » sob gru 15, 2012 00:39

todd4, no jak wszyscy straszą, czy ja straszę? 10 lat mam II generację jeżdzę na co dzień mam prawie 400 tys na liczniku i w związku z instalacją LPG wymieniłem 1 x przepływomierz. I tyle. I niepotrzebnie bo jak założyłem sprawny to stary po wystrzale naprawiłem w ciągu godziny. Wtrysk prosty, błędów nie łapie, zero problemów z falowaniem od błędów typowych dla monowtrysków, w sumie przepływomierz narażony na uszkodzenie strzałami to jedyna wada, ale zapewniam cię dobry układ zapłonowy + typowa klapa "przeciwybuchowa" w dolocie przy mikserze i problemu brak


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Volkswagen: Passat, Polo, Jetta etc.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości