1,9 TD uszkodzony pasek rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
1,9 TD uszkodzony pasek rozrządu
Witam wszystkich forumowiczów
Posiadam golfa 3 silnik AAZ.
Ostatnio wyczułem zapach spalenizny w kabinie i zauważyłem lekki dymek spod maski, po zbadaniu sytuacji okazało się, że pasek rozrządu się "palił" , na szczęście się nie urwał.
Rozebrałem co trzeba żeby się dostać do paska, oto co się ukazało moim oczom:
Ogólnie pasek stan agonalny
Rolka napinająca nagumowana jak tor F1, koło pasowe wałka pośredniego było nagumowane tak w 1/3:
Dodam, że przed zdjęciem pasek był prawidłowo naszpanowany, po zdjęciu paska rolka napinająca jak i koło pasowe obracały się bez problemu.
Macie może jakieś pomysły co się tam mogło stać? Takie objawy może dać tylko zablokowana rolka napinająca czy może jakiś inny czynnik?
Jakby ktoś miał jakieś pomysły pisać śmiało i dziękuję za zainteresowanie.
Posiadam golfa 3 silnik AAZ.
Ostatnio wyczułem zapach spalenizny w kabinie i zauważyłem lekki dymek spod maski, po zbadaniu sytuacji okazało się, że pasek rozrządu się "palił" , na szczęście się nie urwał.
Rozebrałem co trzeba żeby się dostać do paska, oto co się ukazało moim oczom:
Ogólnie pasek stan agonalny
Rolka napinająca nagumowana jak tor F1, koło pasowe wałka pośredniego było nagumowane tak w 1/3:
Dodam, że przed zdjęciem pasek był prawidłowo naszpanowany, po zdjęciu paska rolka napinająca jak i koło pasowe obracały się bez problemu.
Macie może jakieś pomysły co się tam mogło stać? Takie objawy może dać tylko zablokowana rolka napinająca czy może jakiś inny czynnik?
Jakby ktoś miał jakieś pomysły pisać śmiało i dziękuję za zainteresowanie.
Ostatnio zmieniony pt gru 14, 2012 21:37 przez qaz509, łącznie zmieniany 1 raz.
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
1,9 TD uszkodzony pasek rozrządu
dziwna sprawa, moze rolka na chwile sie zaciela i stanela, dlatego poczules spalenizne, olej sie tam nigdzie nie leje bo cos mokry ten pasek
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
1,9 TD uszkodzony pasek rozrządu
Masz dobre oko bo olej się lał spod pokrywy zaworów, ale z tym zrobiłem już ostatnio, myślisz, że to mogło zadziałać jak bomba z opóźnionym zapłonem?
- Adamm
- V.I.P.
- Posty: 4753
- Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
- Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
- Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
- Kontakt:
1,9 TD uszkodzony pasek rozrządu
moze pasek zamiast obracac rolki sie po nich slizgal i wycieral,
wymyj wszystko porzadnie pouszczelniaj i zloz na nowych gratach a nastepnie co jakis czas kontroluj
wymyj wszystko porzadnie pouszczelniaj i zloz na nowych gratach a nastepnie co jakis czas kontroluj
Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1,9 TD uszkodzony pasek rozrządu
Na drugim zdjęciu widać wyraźnie,że opór stawiał wałek pośredni.Koło stanęło w miejscu i wytarło równoległe prążki w pasku.Guma rozgrzała się do tego stopnia,że gdy silnik stanął,to rolka napinająca zatopiła się w rozgrzanej gumie (zdjęcie 1). Taka moja teoria.
Teraz,żeby to wszystko ładnie się potwierdziło,trzeba najpierw wyjąć pompę vacum i ją zbadać,a następnie sam wałek i jego łożyskowanie
Nie wiem jak jest w mk3,bo jeszcze tego nie przerabiałem,ale w mk2,żeby wyjąc wałek,musiałem silnik opuścić,wyjmując tylną poduszkę.
Teraz,żeby to wszystko ładnie się potwierdziło,trzeba najpierw wyjąć pompę vacum i ją zbadać,a następnie sam wałek i jego łożyskowanie
Nie wiem jak jest w mk3,bo jeszcze tego nie przerabiałem,ale w mk2,żeby wyjąc wałek,musiałem silnik opuścić,wyjmując tylną poduszkę.
1,9 TD uszkodzony pasek rozrządu
Panowie dziękuję za zainteresowanie, zamówiłem dziś pasek, rolkę i pompę wody, po weekendzie się wezmę za to, przyjrzę się także pompie vacum, bo ostatnio pasek tylko dlatego się nie urwał bo byłem tylko w sklepie nieopodal gdy doszło do blokady, następnym razem mogę nie mieć tyle szczęścia
- Michał_1977
- _
- Posty: 14207
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
1,9 TD uszkodzony pasek rozrządu
Nie zapomnij o sprawdzeniu wałka pośredniego.To jest ten z którego zdjąłeś to koło.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 183 gości